Mitä mieltä, mies haluaisi hankkia sormukset meille vaikkemme ole menossa ikinä naimiisiin...?
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä melkein 10 vuotta ja meillä on parivuotias tytärkin, ja lisää aiomme hankkia lähitulevaisuudessa. Emme halua kumpikaan mennä naimisiin, sillä se ei muuttaisi tätä loppuelämän kestävää liittoamme juuri mihinkään ja muutenkin mielestämme turha juttu. Mies sanoi tässä hiljattain että mitäs jos ostaisimme ikuisen yhdessäolomme kunniaksi sormukset vasempaan nimettömään, ikään kuin jotkut sitoutumissormukset. Mielestäni idea on aivan järjetön ja tyhmä, koska sitten saisimme loppuelämän selitellä kaikille että ne ovat vain sormukset emmekä ole menossa naimisiin, ja sormukset vasemmassa nimettömässä nimenomaan tarkoittavat sitä, että ollaan kihloissa/naimisissa. Muutenkaan sormukset tai mitkään muut ulkoiset symboolit eivät muuttaisi mitään. Me emme siis koskaan aio mennä naimisiin.
Mitä mieltä te muut olette moisesta? Miehen mielestä se olisi kaunis juttu, mutta minun mielestäni täyttä järjetöntä potaskaa..
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Älytön ajatus ja halveeraa minusta avioliittoa tuollainen. Jos ette ole kihloissa ja menossa naimisiin niin sormusten hankinnassa ei ole mitään järkeä. Mikäli päädytte ostamaan sormukset niin älkää nyt hyvänen aika pitäkö niitä vasemmissa nimettömissä.
Kyllä nimenomaan ne avioituvat ihmiset halveeraavat avioliittoa jos jotkut. Ensitreffit alttarilla ja mitä näitä onkaan. Lukiossa luokkakaveri kävi lukukauden naimisissa.
Vasen nimetön on se paikka, jolla voi halutessaan näyttää maailmalle, että on varattu ja sitoutunut, olipa naimisissa tai ei. Itse en ole koskaan ollut naimisissa enkä koskaan pitänyt sormusta vasemmassa nimettömässä. Mutta (ehkä juuri siksi) ei ole minulta mitenkään pois, jos joku toinen pitää. Ei se naimisiin pääsy ole toivottavasti kenellekään nykyaikana niin suuri saavutus, että sitä pitäisi sormuksella esitellä.
Esim. ortodoksit pitävät sormusta oikeassa nimettömässä...