Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukiessani Jani Toivola -keskustelua järkytyin

Vierailija
08.10.2016 |

.. tämän palstan lukijoiden typeryydestä. Ilmeisesti 99% ihmisistä luulee eduskuntatyöskentelyn olevan se satunnainen istunto, joka telkkarissa näytetään.

Suurin osa työstä tehdään (valitettavasti suljetuissa) valiokunnissa, joista yksittäinen valiokunta kokoontuu 3-4 kertaa viikossa. Lisäksi puolueilla on omia eduskuntaryhmien kokouksia.

Esimerkiksi Suomen Yrittäjät on nostanut ongelmaksi sen, että yrittäjien noustessa kansanedutajiksi ei aika enää riitä yrityksen toimintaan: "Eduskunnassa on 52 yrittäjäkansanedustajaa, joista lähes puolet on keskeyttänyt yrityksensä toiminnan tai luopunut yrityksestään tai osakkuuksista kokonaan."

Esimerkiksi hallintovaliokunnassa tehtävänä "on käsitellä valtionhallinnon yleistä organisointia siltä osin kuin se ei kuulu perustuslakivaliokunnalle, valtion alue- ja paikallishallintoa, yleistä alue- ja rakennepolitiikkaa, yleishallintoasioita ja väestöhallintoa, valtion henkilöstöpolitiikkaa, yleistä järjestystä ja turvallisuutta, pelastustointa, onnettomuuksien tutkintaa, rajavartiolaitosta ja ulkomaalaisasioita, kunta-asioita sekä kirkollisasioita (kunta- ja kirkollisasiat eläkkeitä ja osallistumisjärjestelmiä lukuun ottamatta)".

Haluaisinpa nähdä yhdenkin mamman tekemässä ko. työtä, pistettäisiin pihalle varmaan päivässä...

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nyt Toivola itse marisee työnantajalleen itse valitsemansa perhe-elämänsä ja edustustehtävänsä yhteensovittamisen vaikeutta."

Oletko yhtä kärkkäästi tuomitsemassa muidenkin yksinhuoltajien elämänvalinnat? Kukaan ei pakottanut Ritvaa hommaamaan lasta, nyt ei parane itkeä miten yksinhuoltajana ja työssäkäyvänä on niin kamalan rankkaa... ei pitäisi marista työnatajalle tai ylipäätään kellekään kun ihan itse on halunnut perhe-elämän..?

Mitä minä tuomitsin tuossa? Varsinkaan lainaamasi kohta ei osoita tuomiota.

Toivola on nyt kansanedustaja ja yksinhuoltaja. Hän aika selväsanaisesti ilmaisee, että ei jaksa molempia. Lapsesta hän ei voi luopua, mutta kansanedustajana hän jo teki kevennettyä työtä minimoiden valiokunnat ja tehtävät.

Hänen jaksamiselle on helppo ratkaisu. Jättää kansanedustajan työt. Ja työnantajana meillä on helppo ratkaisu. Valita seuraavalla kerralla parempi ehdokas. Sellainen, joka ei ole lehtien palstoillakin huutanut, ettei voimat riitä siihen työhön, johon hänet valittiin.

Vierailija
42/49 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsinyt klikata edes auki koko ketjua, kun arvasin palstan lynkkausmielialan.

Kyllä ihminen saa ja voi uupua, tarvita apua, vaikka kuinka olisi yh tai ydinperheellinen, homo tai köyhä/ rikas. Tai vaikka monella muulla olisi asiat huomattavasti huonommin

Olen itsekin kokenut millaista on väsyä totaalisesti esikoisen kanssa, mutta toisaalta jaksaa kuin höyryjuna suurpeerheessä. Nii-in, voidi lastakin piti tehdä, vaikka jo ekan kanssa uupui. 😄

Soittelitko lehtiin ja halusit antaa haastatteluja siitä, miten raskasta sinulla on, kun kukaan ei ymmärrä, että sitä vain uupuu? Vaikka on rahaa, ei huolta taloudesta, lapsella hoitopaikka jne.

Uskon, että Toivolasta juttuja lukeva kuukaudessa 1200 e tienaava yh-äiti ihmettelee, että miksi tarkoituksella yh:ksi päätyneen kansanedustajan uupuminen on niin paljon hienompaa kuin yllättäen leskeksi jääneen rekkakuskin vaimon jaksaminen.

Mä en nyt oikein ymmärrä. Kuka on sanonut, että jonkun muun uupuminen on hienompaa kuin jonkun toisen? Ja miksi rikas ihminen ei saisi uupuua? Onko se jotenkin vain köyhän etuoikeus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on musta, vihreä, ja p*skoo sp*rmaa? :)

Vierailija
44/49 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nyt Toivola itse marisee työnantajalleen itse valitsemansa perhe-elämänsä ja edustustehtävänsä yhteensovittamisen vaikeutta."

Oletko yhtä kärkkäästi tuomitsemassa muidenkin yksinhuoltajien elämänvalinnat? Kukaan ei pakottanut Ritvaa hommaamaan lasta, nyt ei parane itkeä miten yksinhuoltajana ja työssäkäyvänä on niin kamalan rankkaa... ei pitäisi marista työnatajalle tai ylipäätään kellekään kun ihan itse on halunnut perhe-elämän..?

Mitä minä tuomitsin tuossa? Varsinkaan lainaamasi kohta ei osoita tuomiota.

Toivola on nyt kansanedustaja ja yksinhuoltaja. Hän aika selväsanaisesti ilmaisee, että ei jaksa molempia. Lapsesta hän ei voi luopua, mutta kansanedustajana hän jo teki kevennettyä työtä minimoiden valiokunnat ja tehtävät.

Hänen jaksamiselle on helppo ratkaisu. Jättää kansanedustajan työt. Ja työnantajana meillä on helppo ratkaisu. Valita seuraavalla kerralla parempi ehdokas. Sellainen, joka ei ole lehtien palstoillakin huutanut, ettei voimat riitä siihen työhön, johon hänet valittiin.

niin tai sitten hän oppii sovittamaan työt ja perheen ja myös olemaan itselleen armollisempi, ja jatkaa ihan normaalisti. Niinkuin varmaan ihan jokaisessa perheessä.

Vierailija
45/49 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjusta voi päätellä, että ei vihreät voi luopua Toivolasta listoillaan. Se on maskotti. Toivola vie paremmilta ehdokkailta ääniä, mutta kun tulee asioiden ajamisen aika, muut vihreät joutuvat tekemään sen edestä valiokuntatöitä ja muuta. Jotta Toivola voi keskittyä oman julkisen nyyhkytarinansa ylläpitoon mediassa, jotta säilyy maskottina.

Näkee vihreiden kokeman hyödyn Toivolasta juuri valiokuntapaikkojen määrässä...

Vierailija
46/49 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Siitähän saa ihan hyvää palkkaa.

Vierailija
47/49 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivola on tunkenut kansanedustajaksi ja se on sen verran tärkeä duuni, että siellä pitää olla pääkopan kunnossa. Pitää jäädä pois eduskunnasta, jos ei jaksa. Tilalle saadaan jaksaviakin. On se kyllä outoa, ettei edes kansanedustajalta saisi vaatia sisua ja kestokykyä.

Vierailija
48/49 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt ihan niinkään mene että julkkikset itse soittelevat lehtiin ja tarjoavat haastatteluja. Juttuvinkkejä voi antaa kuka vain ja lehden numeron teemojen mukaan toimittajat myös itse ottavat yhteyttä haastateltaviin. Lisäksi piirit on pienet joten toimittajat myös tuntevat haastateltavan ennalta jne.

Vierailija
49/49 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivola on tunkenut kansanedustajaksi ja se on sen verran tärkeä duuni, että siellä pitää olla pääkopan kunnossa. Pitää jäädä pois eduskunnasta, jos ei jaksa. Tilalle saadaan jaksaviakin. On se kyllä outoa, ettei edes kansanedustajalta saisi vaatia sisua ja kestokykyä.

Minusta on vihreiden oma asia, jos haluavat nostaa tuollaisen, joka ei jaksa ajaa asiaansa lukemattomien muiden energisten ja aikaansaavien ehdokkaiden edelle. Parempi vaan muille puolueille ja kotimaiselle taloudelle, kun on vähemmän jäänmurtajien kanssa oikeasti taistelevia kansanedustajia.

Säälin niitä yksinhuoltajia äänestäjiä, jos joku sellainen erehtyy luulemaan, että Toivola saa jollain tavalla katsottua heidän asioidensa perään valiokunnissa. Toisaalta en usko, että monikaan yh pitää Toivolaa ykkösehdokkaanaan, enemmän se taitaa kerätä niiden ituvihreiden seksuaalimyönteisten ääniä. Niiden asiaa siellä näyttää kuitenkin olevan jo ajamassa yli puolet eduskunnasta, eikä siinä paljoa Toivolan puuttuminen valiokunnista muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi