Äidit jonottivat lapsineen tuntikausia Mini Rodinin -outlet myyntiin. Ihan hullua!
Hs:
Outlet-huuma keräsi jättijonon Helsingissä.
Äidit lapsineen jonottivat tuntikausia Mini Rodini - outletiin ,joka oli auki vain perjantaina ja lauantaina. Tunnin kuluttua ovien aukaisemisesta jonotusleima oli lyöty jo yli kolmensadan asiakkaan käteen. Kerralla sisään pääsi 60.
Useiden yllätykseksi vain käteinen kelpasi. Moni isä oli ilmeisesti valjastettu pikaisesti kesken työpäivän käteisen hakuun, sillä autoja kävi kääntymässä paikalla ja setelit siirtyivät kädestä käteen kaupan oven raossa.
Kommentit (139)
Uutisissa mammat oli monttu auki kun toimittaja kysyi miksi näitä kannattaa jonottaa. "No kun merkkivaatteita!"
No olihan ne tosi halpoja. Jos kyseisestä merkistä tykkää niin miksi ei menisi jonottamaan. Talvihaalari taisi maksaa 75e? Ei todellakaan paha hinta, olisin tuohon hintaan ostanut itsekin. Valitettavasti en ehdi ostoksille tänäänkään.
Ja lapset varmaan viihtyi hyvin siellä tungoksessa ja hälinässä. En voi ymmärtää :/ ostakaa kirpparilta lapsella haalari ja laittakaa tonkimaan maata. Lapsi ei ole mikään näyttelyesine tai statussymboli.
En itsekään moiseen menisi, kuulostaa rasittavalta tapahtumalta.
Kuitenkin... hei... Jos ja kun joku saa iloa moisesta hörhöilystä, niin jonottakoot ja shoppailkoot. Ehkä jaksaa sitten sen Mini Rodininsa avulla olla hyvä äiti ja muutenkin hyväntuulinen arjessaan. Ei tämä elämä nyt niin hauskaa ja kivaa aina ole, etteikö itse kukin meistä joskus kaipaisi jotain "henkireikää". Jos se ilonaihe jollakulla on noinkin outo, niin olkoot. Eihän siitä nyt mitään haittaakaan ole, päin vastoin, jos se tuo äidille elämäniloa.
Voin vaan kuvitella mitä tapahtuu, kun lapsi läikyttää mustikkaa Mini Rodinille. Tai ehkä just siitä syystä sille lapselle ei annetakaan mustikkaa. Tai sille vaihdetaan vaatteet syönnin ajaks. Hmm.
Kävin katsomassa Instassa kuvia hästägillä minirodini.
Mammat tekee lapsistaan malleja.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiparat
Ihmisparat. Kertoo pelkästä narsismista. Ulkonäkö on tärkeintä. Ihan s%%tanan surullista. Ja Insta soi...
Miten lapset jaksoivat seistä tai istua jonossa niin pitkän ajan? Tekeekö Mini Rodini lapsista rauhallisempia vai äideistä parempia kasvattajia? Mikä tahansa on syy, meille ostetaan tästä lähtien vain Mini Rodinia.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin... hei... Jos ja kun joku saa iloa moisesta hörhöilystä, niin jonottakoot ja shoppailkoot. Ehkä jaksaa sitten sen Mini Rodininsa avulla olla hyvä äiti ja muutenkin hyväntuulinen arjessaan. Ei tämä elämä nyt niin hauskaa ja kivaa aina ole, etteikö itse kukin meistä joskus kaipaisi jotain "henkireikää". Jos se ilonaihe jollakulla on noinkin outo, niin olkoot. Eihän siitä nyt mitään haittaakaan ole, päin vastoin, jos se tuo äidille elämäniloa.
:D
Just näin!
Mä lastasin juuri kirppiskamaa Ikean kasseihin ja käteen sattui sellainen "Elämämme häät" -kirja. Olen sinne tomerana rustannut muistiinpanoja meidän hääjärjestelyistä. Olen näköjään ollut marraskuussa 1999 jonottamassa klo 06 aamulla vihkiaikaa satojen muiden jonottajien kanssa. Sain haluamani ajan Helsingin vanhaan kirkkoon ja se teki minut hyvin, hyvin onnelliseksi. Tuo asia sai minut hyvin onnelliseksi nyt 17 vuotta myöhemmin, tuon kesällä 2000 naidun puolison nukkuessa tuolla makuuhuoneessa yöllä sänkyyn kömpineen 9-vuotiaan kuopuksen vieressä :)
Maailmassa on ihan liian vähän iloa!
Jos pitää mennä tuntikausiksi jonottamaan ja siihen päälle vielä shoppailu, niin jättäisivät edes lapset kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Voin vaan kuvitella mitä tapahtuu, kun lapsi läikyttää mustikkaa Mini Rodinille. Tai ehkä just siitä syystä sille lapselle ei annetakaan mustikkaa. Tai sille vaihdetaan vaatteet syönnin ajaks. Hmm.
Merkkivatemammoilla on sellaiset pitkähihaiset muovikaavut ruokailua varten. Olen nähnyt perhekahvilassa. Lapsi siis verhotaan sellaiseen kaapuun, jotta vaatteen jälleenmyyntiarvo säilyisi eikä tulisi tahroja.
Täällä juuri valistettiin, että on suorastaan kannattavaa ostaa jonkun merkin huppari hintaan 70 € kun siitä saa myydessä vielä 30 € tms.
Ihmeteltyäni asiaa kävin netissä katsomassa kuvia näistä Rodini-vaatteista ja yllätyin, että olihan ne tosiaan kivoja. Mutta ei oo kyllä kivaa jos tällaisten vaatteiden käytön seurauksena lapsi ei saa olla lapsi vaan pitää kaiken aikaa varoa, että rodinit vaan me pilalle....jotta jälleenmyyntiarvo säilyy...
Tällaista on nimittäin ollut havaittavissa, muiden merkkivaatteiden kohdalla.
Hih nää ei varmaan ole samoja naisia, jotka vinkuvat elämän raskautta kun ei edes suihkuun pääse viiteen vuoteen tms.
Siis itse käytän lapsillani mini rodini ulkovaatteita MUTTA kyllä olen myös kirpputorin suurkuluttuja. Ei minulla ainakaan syy tämän merkin ostamiseen ole se että kun se nyt vaan sattuu olemaan joku merkkivaate.
Vierailija kirjoitti:
No olihan ne tosi halpoja. Jos kyseisestä merkistä tykkää niin miksi ei menisi jonottamaan. Talvihaalari taisi maksaa 75e? Ei todellakaan paha hinta, olisin tuohon hintaan ostanut itsekin. Valitettavasti en ehdi ostoksille tänäänkään.
Lapsesta oli varmasti aivan ihanaa jonottaa, nyt pääsee (ehkä) hiekkalaatikolle Mini Rodinissa. Kyllä nyt puistossa päät kääntyy!
Elämä olisi huomattavasti ankeampaa, jos isi olis tuonut kauppareissulla Lassien haalarin ja olis sen ajan saanut leikkiä kotona eikä istua rattaissa jonossa ja sen jälkeen kuumassa shoppailutungoksessa. Kuitenkin hei Mini Rodini! Pikkuisen eri kuin joku Lassien rytky. Kohta pääsee ulos, kunhan äityli saa noi outlet ostokset naputeltua nettiin myyntiin. Kurahousut on jo valmiina tuolla, ettei mun Mini Rodini mene sotkuun tai tule polviin "karheumaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D
Just näin!
Mä lastasin juuri kirppiskamaa Ikean kasseihin ja käteen sattui sellainen "Elämämme häät" -kirja. Olen sinne tomerana rustannut muistiinpanoja meidän hääjärjestelyistä. Olen näköjään ollut marraskuussa 1999 jonottamassa klo 06 aamulla vihkiaikaa satojen muiden jonottajien kanssa. Sain haluamani ajan Helsingin vanhaan kirkkoon ja se teki minut hyvin, hyvin onnelliseksi. Tuo asia sai minut hyvin onnelliseksi nyt 17 vuotta myöhemmin, tuon kesällä 2000 naidun puolison nukkuessa tuolla makuuhuoneessa yöllä sänkyyn kömpineen 9-vuotiaan kuopuksen vieressä :)
Maailmassa on ihan liian vähän iloa!
Oliko sulla lapset mukana siellä jonottamassa?
Kyllä meillä käytetään tätä kyseistä merkkiä mutta kyllä lapsi sotkea saa ihan niin paljon kun lapset yleensäkin sotkee.. enkä minä oikein tahdo uskoa että jokaisen äidin ajatus ostaessaan minirodinin vaatteita on se että kun pitäisi vain olla kallis merkki.
Sieltä minirodinit ja seuraavaksi huutoon myyntiin ne.