Feministinainen, miksi et ole käynyt armeijaa?
Kommentit (60)
Ei ollut mahdollista ikäluokalleni :(
Muuten olisin mennyt, jos siis olisin päässyt. Minulla on pahat lattajalat syntymästäni saakka. Lisäksi selkä on kiero, kun on skolioosi. Miehethän pääsevät vaikka olisi mitä kremppaa, naisten pitää olla täydellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Muuten olisin mennyt, jos siis olisin päässyt. Minulla on pahat lattajalat syntymästäni saakka. Lisäksi selkä on kiero, kun on skolioosi. Miehethän pääsevät vaikka olisi mitä kremppaa, naisten pitää olla täydellisiä.
Seliseli
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt ihan noinkaan mene. Tiedän yhden miehen joka on voittanut Suomen mestaruuden yhdessä urheilulajissa ja on varmasti kovakuntoisempi kuin 99% varusmiehistä mitä armeijaan otetaan, mutta ei silti kelvannut varusmieheksi, koska joutuu syömään epilepsia lääkkeitä säännöllisesti.
feministit ei ole sitä päätöstä tehnyt että miesten täytyy mennä ja naisten ei. minulle olisi ok jos molempien pitäisi käydä. en ole kuitenkaan käynyt, koska minulle on ok myös se, että mies joka ei halua mennä, ei mene. se on tietenkin epäreilua, että mies joka ei mene armeijaan, joutuu yhteiskuntapalveluun, mutta tuonkaan päätöksen takana ei ole mikään feministiliitto vaan yllätys yllätys pääosin miehistä koostuva porukka. parasta olisi, että kaikki miehet ja naiset valitsisivat jomman kumman suoritettavaksi, kumpi nyt itselle sopii.
En kannata koko armeijaa nykymuodossa. Eli ei pitäisi olla pakollinen miehillekään.
Ei ollut mahdollista silloin kun olin nuori. Kun tuli mahdolliseksi, olin jo liian vanha jotta olisin kelvannut.
Ihmetyttää kun tuntuu ettei kaikki muista, että naisten mahdollisuus suorittaa armeija on aika uusi juttu.
Ja jos sinua kiinnostaa tietää niin kyllä, minusta sukupuolen mukaan määräytyvä asevelvollisuus on väärin.
Vierailija kirjoitti:
feministit ei ole sitä päätöstä tehnyt että miesten täytyy mennä ja naisten ei. minulle olisi ok jos molempien pitäisi käydä. en ole kuitenkaan käynyt, koska minulle on ok myös se, että mies joka ei halua mennä, ei mene. se on tietenkin epäreilua, että mies joka ei mene armeijaan, joutuu yhteiskuntapalveluun, mutta tuonkaan päätöksen takana ei ole mikään feministiliitto vaan yllätys yllätys pääosin miehistä koostuva porukka. parasta olisi, että kaikki miehet ja naiset valitsisivat jomman kumman suoritettavaksi, kumpi nyt itselle sopii.
Mielenkiintoinen logiikka. Koska feministit eivät ole päätöstä tehnee (kuten he eivät ole tehneet yhtään ainutta poliittista päätöstä), sinä koet, että sinulla on oikeus hyötyä sukupuolesi etuoikeutetusta asemasta? Eikö feminismi nimenomaan ole sukupuolten välisen tasa-arvon kannalla? Miksi toimit feminismin periaatteita vastaan, kun se hyödyttää sinua itseäsi?
Jätin armeijan väliin sillä anukseni sulkijalihas vihoittelee enkä voi kuvitellakaan lähteväni esim marssille tms. sillä paska kertakaikkiaan tulee itsestään perseenreiästä ulos. On heti päästävä vessaan kun on hätä. Muuten paska tulee housuihin. Kokemusta on!
En ymmärrä miksi minun pitäisi mennä armeijaan.. Voisin samaten kysyä, että kusipäämies, miksi et siedä kuukautiskipua, toistuvaa seksuaalista häirintää, raskaus ja synnytyskipuja ja jatkuvaa kehoni seksualisointia ja arvostelua puolestani?
Lisäksi armeija ei ole arvomaailmani mukaista. Siksi en mene armeijaan, enkä suosittele sitä kenellekään muulle. Armeija on niin patriarkaalista ja maskuliinista, se ei sovi minulle. Lisäksi olen nainen, minulla ei ole sellaisia fyysisiä ominaisuuksia kuin miehellä, eikä minua ole kasvatettu aggressiiviseksi.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi minun pitäisi mennä armeijaan.. Voisin samaten kysyä, että kusipäämies, miksi et siedä kuukautiskipua, toistuvaa seksuaalista häirintää, raskaus ja synnytyskipuja ja jatkuvaa kehoni seksualisointia ja arvostelua puolestani?
Lisäksi armeija ei ole arvomaailmani mukaista. Siksi en mene armeijaan, enkä suosittele sitä kenellekään muulle. Armeija on niin patriarkaalista ja maskuliinista, se ei sovi minulle. Lisäksi olen nainen, minulla ei ole sellaisia fyysisiä ominaisuuksia kuin miehellä, eikä minua ole kasvatettu aggressiiviseksi.
Mies ei voi kärsiä naisen biologisia toimintoja tämän puilesta.
Nautit kuitenkin mielelläsi miesten tarjoamasta maanpuolustuksesta, joka mahdollistetaan pakottamalla miehet palkattomaan työhön. Nuo "kasvatettu aggressiiviseksi" -selitykset ovat sekä seksistisiä että naurettavia. Oletko ihan oikeasti olevinasi feministi?
En ole feministi, mutta olisin mennyt jos aikanani se olisi ollut mahdollista. Tekisi hyvää monellekin ämmälle, ja tekee hyvää joka pojalle. Oppii olemaan ihmisten kanssa ja hoitamaan velvollisuutensa.
Mulla ollut työkaverina pari sivaria. Matoja molemmat.
En mene armeijaan, koska en voi sietää miehiä. En kestäisi päivääkään olla sellaisessa miesvoittoisessa porukassa. Ja se haju mikä miehistä siellä lähtee on varmasti jotain sanoin kuuvaamattoman kuvottavaa. Voisi olla, että ampumisharjoituksissa tulisin tulittamaan siellä olevia miehiä siitä kaikesta vihasta kumpuen, mitä kannan sisälläni heidän minuun, naisena, kohdistaman alistamisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran tiedät, että feministit eivät sitä ole tehneet, niin kuka/ketkä on tehnyt päätöksen, että miesten täytyy mennä ja naisten ei?
Sanottiin, että en pääse. Pitäisi laihduttaa lähes sata kiloa.
Kävin armeijan. En kuitenkaan näe, että sillä olisi mitään tekemistä feminismini kanssa, ensisijainen syy oli oma haluni tarvittaessa puolustaa tätä maata niin hyvin kuin mahdollista.
Ei ollut mahdollista. Olen 46-vuotias. Kannatan Norjan mallia ja uskon sekä toivon että olemme menossa siihen suuntaan.
T. Feministitäti
Haluaisin mennä, mutta en voi. Pidempien matkojen kävely on erittäin kivuliasta jalkavamman takia. Inhottaa kun tämä vaiva on ihan omaa syytäni. :/
Ei kiinnosta. Ei ole pakko enää miestenkään käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei voi kärsiä naisen biologisia toimintoja tämän puilesta.
Nautit kuitenkin mielelläsi miesten tarjoamasta maanpuolustuksesta, joka mahdollistetaan pakottamalla miehet palkattomaan työhön. Nuo "kasvatettu aggressiiviseksi" -selitykset ovat sekä seksistisiä että naurettavia. Oletko ihan oikeasti olevinasi feministi?
Saatanan urpo.. Hyvin harva ihminen suomessa on saanut feministisen kasvatuksen lapsena, kyllä meidät suurimmaksi osaksi kasvatetaan sukupuoliroolien mukaisesti. Sinulla ei tällaisesta itsestäänselvästä asiasta ole mitään tietämystä, vaikutat todella tyhmältä, et mieti asioita kovinkaan laajasti.
Mites minä voin "nauttia" miesten tarjoamasta maanpuolustuksesta, kun ei täällä ole ollut sotia sataan vuoteen? Monilla miehillä tuntuu olevan hyvin vääristynyt käsitys siitä mitä on ollut olla nainen sodan aikana. Naisilla on silloin ollut myös todella rankkaa ja tuskallista elämä. Minä 23.v naisena saan kärsiä isoisovanhempieni sotatraumoista, jotka ovat välittyneet sukupolvelta toiselle. Lisäksi olen saanut mummoltani kuulla rankkoja juttuja sodasta. Hänen isänsä olis sodassa, selvisi sieltä, mutta oli hyvin traumatisoitunut, alkoholisoitui, hakkasi isoisomummoani, minun mummoani, oli todella ilkeä heille. Lisäksi mummoni nai sodassa olleen miehen, joka oli myös hyvin traumatisoitunut, sain kranaatin mahaansa, jonka johdosta osa hänen suoltaan tuhoutui lopullisesti, mutta selvisi kuitenkin, sitemmin alkoholisoitui ja mummoni joutui henkensä edestä tätä miestä pakenemaan isäni kanssa, joka oli silloin pieni vauva ja sai pelätä lähes tämän äijän kuolemaan saakka, että tulee törmäämään tähän hulluun, joka uhkasi hänen henkeäänkin.
Naisilla sodan aikana on ollut todella kamalaa pelätä, että palaako heidän isänsä, veljensä ja miehensä sodasta enää takaisin, naisia on pahoinpidelty, kidutettu ja raiskattu sotien aikana, naiset ovat toimineet sotien aikana lottina, hoitaneet haavoittuneita sotilaita ja pitäneet huolta lapsista.
Taasko tämä jankkaus alkaa... Miksi olet noin idari? Ala selittää!