Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Skool! 3 viikon kuluttua olen työtön.

Vierailija
07.10.2016 |

Määräaikainen työsopimus päättyy, ja tilalleni otetaan harjoittelija. Melko reilua, vai mitä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vehkeestä.

Vierailija
2/23 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fantastista! kokkareiden unelma toteutuu! vielä lisää luku- ja kirjoitustaidottomia mamuskoja Suomi täyteen lopuilla velkarahoilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kävi samoin. Määrä-aikaisuus päättyi,kuulin jälkeenpäin että sairaslomalainen jota sijaistin, ei tullutkaan enää takaisin, palkattiin uudeksi määrä-aikaiseksi työkkäristä 9€/päivä työntekijä.

Vierailija
4/23 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni kävi samoin. Määrä-aikaisuus päättyi,kuulin jälkeenpäin että sairaslomalainen jota sijaistin, ei tullutkaan enää takaisin, palkattiin uudeksi määrä-aikaiseksi työkkäristä 9€/päivä työntekijä.

Olen pahoillani puolestasi. Minulle sanottiin tämä tilanne nyt suoraan (viikonloppua vastaan ). Sama kuin olisivat lyöneet avarilla poskelle. Yrityksen arvoja ovat mm. Vastuullisuus ja työn arvostaminen. Voi tätä ironiaa...

Ap

Vierailija
5/23 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, näin on näreet. Pyydä pomoa suosittelijaksi :-).

Vierailija
6/23 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sulla on osaaminen ja kokemus. Nyt vaan suosittelut pomolta ja vakkaripaikkaa hakemaan.678

Vierailija
7/23 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin viisi vuotta määräaikaisena ja mun tilalle palkattiin erään pikkupomon kaveri, tosi mahtava fiilis 😤

Vierailija
8/23 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pahoillani sun puolesta, mut toivottavasti löydät jotain muita kivempia töitä pian :-) Mäkin löysin itselleni harjoittelupaikan, vaikken uskonut et löytäisin! Mä alotan siellä 3 viikon päästä :-)

Vierailija
9/23 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sulla on osaaminen ja kokemus. Nyt vaan suosittelut pomolta ja vakkaripaikkaa hakemaan.678

Tai sitten olen vain huono työntekijä. Niin huono, etten edes itse tajua kuinka huono olen ollut. Oikeasti luulin, että kaikki on ok ja työt jatkuvat.

Ap

Vierailija
10/23 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon! Mulla oli eilen ensimmäinen virallinen työttömyyspäivä.

Vierailija
11/23 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsotte metsää niin ongelma ratkeaa...

Vierailija
12/23 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä 9 euron orjat on pahin este oikeille työpaikoille. Kyllä mä ymmärrän yrittäjiä siinä että ilmainen työntekijä on parempi kuin sellainen jolle pitää maksaa palkkaa. Paljon on hommia jotka normijärkinen oppii päivässä. Mukavampi niitä on teettää ilmaiseksi niin jää itselle enemmän.

Historia tulee toistamaan itseänsä kun työttömyys ylittää ns. kipukynnyksen. Anarkiaa, vallankumouksia jne. Pieni omistava porukka vs valtava määrä työttömiä. Ei tarvi arvailla miten siinä lopulta käy.

Vierailija
13/23 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kiitos. Tänään selasin ahkerasti duunitori yms ja yhden hakemuksenkin jo laitoin. V*ttumaiset 3 viikkoa vaan edessä kun pitäisi teeskennellä että ei tunnu missään vaikka sydän revitty rikki.

Ap

Vierailija
14/23 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrityksen kuuluisi edes yrittää palkata työkokeilija. Kerro kohtelustasi Kelaan Ja työkkäriin. 9e hyväksikäyttö loppuu ainakin tältä tönantajalta nopeasti.

Vierailija
15/23 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä loppui juuri pari viikkoa sitten työkkärin ilmaisharjoittelu. Loppuneuvottelussa kehuttiin maasta taivaisiin työntekijänä, ja sitten ihan ohimennen kysäistiin, että "olisikos teillä muita vastaavia, kun meillä näitä hommia kyllä täällä riittäisi."

Joo, ymmärtäähän sen, että ei ole varaa välttämättä palkata, mutta kun edes se palkkatukikaan ei kelpaa, vaan pitäisi olla ilmaista! (Ja toisaalta mitäpä sitä voi muuta tehdä kuin olla ilmainen harjoittelija - ei se tyhjä aukkokaan cv:ssä mulle työpaikkaa tuo.)

Vierailija
16/23 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kiitos. Tänään selasin ahkerasti duunitori yms ja yhden hakemuksenkin jo laitoin. V*ttumaiset 3 viikkoa vaan edessä kun pitäisi teeskennellä että ei tunnu missään vaikka sydän revitty rikki.

Ap

Miten nykypäivänä joku voi olettaa että työt jatkuu määräaikaisen sopimuksen jälkeen? Ei nykyään kukaan voi tietää jatkuuko vai ei. Ja siihen ei liity mitenkään se kuinka hyvä työntekijä olet tai kiva ihminen, vaan kyse on rahasta, bisneksestä. Voi olla että sillä firmalla ei ole varaa enää sun palkaan, ja siksi yrittävät pärjätä sillä harjoittelijalla. Tai sitten jos raha ei ole tiukalla, omistaja/osakkaat näkee keinon ahnehtia itselleen vielä vähän enemmän. Sellaista on elämä, ja varsinkin liike-elämä.

Vierailija
17/23 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tiedätkö mitä? Sinulla on oikeus tunteisiisi ja saat näyttää ne. Itke, nyyhki, kerro suoraan nieleskellen, miten on paha olla ja kuinka on vaikeaa ja kuinka jäät työttömäksi. Kerro se kaikille, jotka kysyvät.

Ja jos et muuten haluaisi niin ajattele näinpäin: tee niiden olo yhtä vaikeaksi kuin mitä he tekivät sinulle.

Vierailija
18/23 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen puoluetoimistoissa on paljon hyviä työpaikkoja auki.

Vierailija
19/23 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tiedätkö mitä? Sinulla on oikeus tunteisiisi ja saat näyttää ne. Itke, nyyhki, kerro suoraan nieleskellen, miten on paha olla ja kuinka on vaikeaa ja kuinka jäät työttömäksi. Kerro se kaikille, jotka kysyvät.

Ja jos et muuten haluaisi niin ajattele näinpäin: tee niiden olo yhtä vaikeaksi kuin mitä he tekivät sinulle.

No joo, on tietysti. Tänään ihan suoraan sanoin että olisin mielelläni jatkanut. Mutta en halua mitään säälipisteitä! Mieluummin pidän pään pystyssä, hoidan velvoitteet kolmen viikon ajan ja sitten vedän oven perässäni kiinni.

Ap

Vierailija
20/23 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenet tuhannet oikeat työpaikat ovat muuttuneet pysyvästi ilmaistyöpaikoiksi joihin otetaan enää vain palkattomia harjoittelijoita ja työkokeilijoita. Kiitos kepu, kokkareet ja oikeastaan kaikki nykyiset ja entiset eduskuntapuolueet. Kukaan ei tätä totaaliperseilyä tunnu oikeasti vastustavan. Samaan aikaan heikennetään työttömyysturvaa, jotta saadaan pakotettua orjatöihin entistä enemmän ihmisiä.