Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

taas oli bussi täynnä piilosti jalkavaivaisia

Vierailija
07.10.2016 |

Kolme vanhusta seisoi täydessä bussissa ja hetken katsellessani ympärilleni ja tyhmästi olettaen jonkun antavan paikkansa, sanoin kovaan ääneen hölmistyneeltä äänellä, että "kyllä te varmasti saatte paikan hetki pieni joku varmasti antaa paikkansa... *katselee vielä ympärille* jaahas ette ilmeisesti keneltäkään muulta kuin minulta" joka sitten nousin ison raskausmahani kanssa antaen paikan edes sille keppien kanssa kömpelösti seisovalle vanhukselle kun kaksi muuta jäi seisomaan.

Eikö teillä ole mitään käytöstapoja? Siellä sitten kolmistaan seisottiin kaikki joille olisi paikka kuulunut, harmittaa etten napakammin sanonut, ensi kerralla en ole noin hölmistynyt...

Minäkään en varmasti ole enää arvailun varaan jättävä, kun olen hoikkarakenteinen pallomaha ihan viimeisillä viikoilla, mutta että vielä keppien kanssa huojuva vanhus jätetään seisomaan! Puhumattakaan siitä varmasti yli 80-vuotiaasta mummosta kyyryselällä! Hävettääköhän noita yhtään?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin annoin raskaana ollessani paikkani vanhukselle. En kyllä isonkaan mahan kanssa kokenut tarvitsevani paikkaa sen enempää kuin muutkaan. Jos on raskauden takia vuodelevossa, todennäköisesti pitäisi olla siellä sängyssä. Noin muuten se raskaus ei ole sairaus. Toki monella voi olla kipuja, mutta nekään eivät näy päällepäin kuten muutkaan kivut.

Vierailija
42/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet aivan oikeassa! Nämä tämän päivän nuoret ja nuoret aikuiset ovat äärettömän itsekkäitä ja törkeäkäytöksisiä. Kauniit, hyvät ja muita huomioivat käytöstavat ovat kadonneet tyystin ja bussissa istutaan kuin tatit paikoillaan, vaikka miten joku sairas vanhus tarvitsisi istumapaikkaa huonojen jalkojensa takia! Minä miettisin seuraavaa vastaavaa kertaa varten kunnon repliikin, jonka laukaisisin kovaan ääneen! Huomioisin kyllä ensin, millaista väkeä bussissa on, ettei joku raivopää hyökkää bussista lähtemiseni jälkeen kimppuuni! Niitäkin kun nykyisin saa varoa, ja vaikka ovat muuten kovasti suvaitsevaisia, mutta kehotapas, että "nouse ylös ja anna paikkasi vanhukselle!", niin voi tulla nyrkkiä!

Aina kun olen itse nähnyt bussissa niitä käytäväpaikalla tiukasti istuvia ja ikkunapaikan laukulleen varanneita matkustajia, ne ovat lähes poikkeuksetta keski-ikäisiä tätejä jotka istuvat naama norsunvitulla :D Nuoret istuvat melkein aina ikkunapaikalla reppu sylissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin annoin raskaana ollessani paikkani vanhukselle. En kyllä isonkaan mahan kanssa kokenut tarvitsevani paikkaa sen enempää kuin muutkaan. Jos on raskauden takia vuodelevossa, todennäköisesti pitäisi olla siellä sängyssä. Noin muuten se raskaus ei ole sairaus. Toki monella voi olla kipuja, mutta nekään eivät näy päällepäin kuten muutkaan kivut.

miksi luulet, että siinä kyltissä on aina myös raskaanaolevan kuva? Olisikohan sillä tekemistä jotain sen kanssa, että a) raskaanaolevan mahd kaatuminen bussissa on vaarallisempaa kuin saman ikäisen ei-raskaanaolevan B) on hyvin tyypillistä, että raskaanaolevalla on selkäkipuja, liitoskipuja, supisteluja ja muuten tukalampi olo C) usein jo isolla mahalla alkaa olla väsyneempi mitä ilman raskautta. Raskaus on fyysisesti kuormittavaa meille tavallisille mammoille.

Samalla typerällä logiikalla voisit jättää vanhuksille paikan antamatta, koska kyllähän sieltäkin aina löytyy niitä joukosta, joka on super kunnossa ja vaivaton. Mutta onneksi kuuluu käytöstapoihin vielä antaa raskaana oleville paikka, ne super kuntoiset liitoskivuttomat energiapakkaukset rv 40 voivat kohteliaasti kieltäytyä sitten paikasta. Me tyypillisimmät mammat saadaan sitten vähän helpotusta loppuajan vaivoille. Onneksi itse aloin saada kysymättä paikan jo puolivälistä asti, minulla sattuikin alkamaan pahat kivut aika aikaisin, oli niin ihana saada istua :)

Vierailija
44/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vakituisesti ulkomailla ja kayn harvoin Suomessa (ehka 3-4 kertaa viimeisten 10 vuoden aikana ja maksimi viikko kerrallaan). No, nyt kavin pitkasta aikaa ja tein uusia havaintoja:

1. Nuorten (20-30-vuotiaiden) naisten kaamea kailotus. Jokainen huutaa omaa mielipidettaan selkeasti artikuloiden muiden yli. Tasta syntyy sellainen korviarepiva melumuuri, etta on pakko vaihtaa paikkaa eli menna toiseen ravintolaan. Ei tuollaista ennen ollut. Toisaalta baarit ja ravintolat voisivat ehka satsata hieman niihin levyihin, jotka vaimentavat melua (en tieda levyjen nimea).

2. Olin varautunut melkein-jaamaan auton alle. Liikennekulttuuri on ainakin jalankulkijan kohdalla selvasti parantunut. Useampikin autoilija antoi tieta, kun kuikuilin suojatien reunalla! Ihmeellista ja hienoa. 

Busseja en kayttanyt kuin kerran matkani aikana, joten kommenttini on hieman off-topic.

Vierailija
45/45 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin busseissa kuin kaupoissakin pahimmat etuilijat ja omaan napaan tuijottajat ovat viisi-kuusikymppisiä naisia. Ja sellaisia äkäisen näköisiä naisia vielä. Että turha syyttää teinejä tästä (kään).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi