Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

taas oli bussi täynnä piilosti jalkavaivaisia

Vierailija
07.10.2016 |

Kolme vanhusta seisoi täydessä bussissa ja hetken katsellessani ympärilleni ja tyhmästi olettaen jonkun antavan paikkansa, sanoin kovaan ääneen hölmistyneeltä äänellä, että "kyllä te varmasti saatte paikan hetki pieni joku varmasti antaa paikkansa... *katselee vielä ympärille* jaahas ette ilmeisesti keneltäkään muulta kuin minulta" joka sitten nousin ison raskausmahani kanssa antaen paikan edes sille keppien kanssa kömpelösti seisovalle vanhukselle kun kaksi muuta jäi seisomaan.

Eikö teillä ole mitään käytöstapoja? Siellä sitten kolmistaan seisottiin kaikki joille olisi paikka kuulunut, harmittaa etten napakammin sanonut, ensi kerralla en ole noin hölmistynyt...

Minäkään en varmasti ole enää arvailun varaan jättävä, kun olen hoikkarakenteinen pallomaha ihan viimeisillä viikoilla, mutta että vielä keppien kanssa huojuva vanhus jätetään seisomaan! Puhumattakaan siitä varmasti yli 80-vuotiaasta mummosta kyyryselällä! Hävettääköhän noita yhtään?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kenenkään pitäisi luovuttaa paikkaansa, josta on maksanut? Ne vanhukset saa eläkeläisalennuksen, joutaa seisomaankin.

Vierailija
22/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta. Eikö niillä julkisilla olekaan niin kiva matkustaa? Eikö niissä pääse edes istumaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä.Pitäkööt kurppanat huolen itsestään ei ole minun asiani.

Vierailija
24/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajatellut tehneeni mitään sankarillista, onko se teille niin iso sankaritarina antaa siis paikka?

Tyhmältä se tuntui, mutta en ylläty miten niin moni näkee aloituksessa ainoastaan tuon asian... Koko pointti viuhahti ohi kun nykyään ei ole enää normaalia käyttäytyä...

Älä, älä ota pois velliperseiltä tikkaria. Se käy heidän muotoonsa.

Ja niin, tarkoitin tietenkin omasta itsekkyydestä luopumista edes lyhyen matkan ajaksi ja vanhusten yms. tarvitsijoiden hyväksi.

Vierailija
25/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun välillä bussilla avustettavani kanssa. Silloin yleensä sanon reippaasti, että "hei. tulisimme istumaan siihen". Yleensä antavat aina tilaa.

Vierailija
26/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme vanhusta seisoi täydessä bussissa ja hetken katsellessani ympärilleni ja tyhmästi olettaen jonkun antavan paikkansa, sanoin kovaan ääneen hölmistyneeltä äänellä, että "kyllä te varmasti saatte paikan hetki pieni joku varmasti antaa paikkansa... *katselee vielä ympärille* jaahas ette ilmeisesti keneltäkään muulta kuin minulta" joka sitten nousin ison raskausmahani kanssa antaen paikan edes sille keppien kanssa kömpelösti seisovalle vanhukselle kun kaksi muuta jäi seisomaan.

Eikö teillä ole mitään käytöstapoja? Siellä sitten kolmistaan seisottiin kaikki joille olisi paikka kuulunut, harmittaa etten napakammin sanonut, ensi kerralla en ole noin hölmistynyt...

Minäkään en varmasti ole enää arvailun varaan jättävä, kun olen hoikkarakenteinen pallomaha ihan viimeisillä viikoilla, mutta että vielä keppien kanssa huojuva vanhus jätetään seisomaan! Puhumattakaan siitä varmasti yli 80-vuotiaasta mummosta kyyryselällä! Hävettääköhän noita yhtään?

Luuletko sinä että nämä nykyajan vapaan kasvatuksen persevitut omaa edes hitustakaan empatiaa tai myötätuntoa vanhukselle. Tämä kansa on Saatanan huostassa ja pysyy.

Vierailija
27/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähimmäisen rakkaus suorastaan rehottaa. <3

Vierailija
28/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös viimeisilläni raskaana ja ihmettelin kun KUKAAN ei tehnyt elettäkään luovuttaakseen istumapaikkaansa. Bussi oli poikkeuksellisen täynnä ja ihmiset valittelivat keskustelukumppaneilleen että onpa huono hengitysilma ja tukala olla. He sentään istuivat.

Joo, olisin voinut avata suuni ja kysyä että voisiko joku antaa minulle istumapaikan, mutta enpä sitten viitsinyt alkaa anelemaan kun keltään ei voinut jäädä huomaamatta pallomahani ja vapaaehtoisesti kellekään ei tullut mieleen tarjota penkkiä.

Tiedostan myös, että nuori ikä ei takaa terveyttä ja että moni terveen näköinen voi myös tarvita istumapaikan. Aika epätodennäköistä vaan, että kaikki bussimatkustajat olisivat olleet näitä "piilosairaita".

Joku varmaan kommentoi tähän, että miksi minulla olisi etuoikeus istua kun kaikki ovat matkasta maksaneet. No, busseissa on erikseen merkitty paikat raskaana oleville ja vanhuksille, mutta nyt kukaan niillä merkityillä penkeillä istuvista teineistä tai terveen näköisistä aikuisista ei tarjonnut paikkaansa.

Mainitaan nyt toistamiseen, että joo, olisin voinut avata suuni. Mutta sitten olisi pitänyt jaksaa ottaa vastaan mulkoilua, silmien pyörittelyä ja huokailua näiltä paikkansaluovuttajilta. Mielummin sitä sitten sinnittelee seisoen.

Vierailija
29/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen monisairas, mutta ei se päälle näy. Jos olen niin pirteänä, että jaksan matkustaa 15-30 niin varmasti istun. Ei ole sinun tehtäväsi yrittää syyllistää minua omista sairauksistani.

Vierailija
30/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sinä että nämä nykyajan vapaan kasvatuksen persevitut omaa edes hitustakaan empatiaa tai myötätuntoa vanhukselle. Tämä kansa on Saatanan huostassa ja pysyy.

Aina kun pilkkaamme jotain tiettyä sukupolvea, muistakaamme, että he ovat edellisten kasvattamia... Auts.

Vierailija
31/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen monisairas, mutta ei se päälle näy. Jos olen niin pirteänä, että jaksan matkustaa 15-30 niin varmasti istun. Ei ole sinun tehtäväsi yrittää syyllistää minua omista sairauksistani.

Sinun kaltaisista ihmisistä ei taidettu puhua....t. toinen samanlainen

Vierailija
32/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla koettua: täpötäynnä oleva bussi, jossa meikäläinen roikkui lähellä bussinetulasia. todella lihava nainen tarjosi paikkaa vieressään ja käytännössä istuin puolet hänen sylissä ja puolet käytävällä. Ihan normimeininki, kuten myöhemmin kävi ilmi.

Vierailija
33/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, mitä kylvää sitä niittää.

Toivottavasti oman edun tavoittelun sijaan opit huomoimaan kanssamatkustajat elämänpolulla.

Vierailija
34/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikun välillä bussilla avustettavani kanssa. Silloin yleensä sanon reippaasti, että "hei. tulisimme istumaan siihen". Yleensä antavat aina tilaa.

Ette varmasti tulisi jos minä istuisin siinä

Vierailija
35/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on "jalkavaiva piilossa" eli pysyvä hermovaurio, joka vaikeuttaa jalan toimintaa vaihtelevasti. Joka bussissa on erikseen vanhuspaikkoja. Jos vanhuspaikat ovat jo täynnä vanhuksia, niin en minä ainakaan anna normaalia paikkaa vanhukselle, joka ei vaikuta erityisen sairaalta tai heikoilta. Vanhukset ehtivät hyvin kulkemaan muilla kuin ruuhkabusseilla.

Lisäksi huomautan, että aina välillä näkee vanhuksia, jotka sitkeästi vain seisovat koko matkan bussissa tai raitiovaunussa, vaikka vaunu olisi melkein tyhjä. Ei niille kaikille edes kelpaa istuin.

Vierailija
36/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tapaus ulkomailla (enemmän matkustavilta löytyy varmaan lisää esimerkkejä): Oli kuuma ja voin huonosti ,tästä syystä  heti sain istumapaikan ja paikantarjoaja  oli  keski-ikäinen täti vailla mitään taka-ajatuksia. Mulla oli jonkun verran laukkujakin ja huonovointisuus jatkui ja lipuntarkastajatkin kävi kyselemässä onko kaikki kunnossa. Olin siis lähellä hotellia, mutta siitä huolimatta soitettiin taksi ja varmistettiin, että osoite on oikea sun muuta (bussi ei kulkenut ihan vierestä eli noin 800 metrin matka).

Vierailija
37/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi emme?

Vierailija
38/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on se oma auto, jota kuulemma pääkaupunkiseudulla ei juuri kukaan tarvitse :DD

Busseihin näköjään kerääntyy wt-porukka.

Vierailija
39/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisessa tilanteessa kuski varmaan pyytää sua antamaan sen paikan. Vasta kiitin erästä kuskia, kun hän järjesti minulle ja ystävälleni istumapaikat (olemme molemmat liikuntarajoitteisia). Kuski ilmoitti, ettei bussi liiku senttiäkään ennen kuin neidit saavat istumapaikat. Tuli tilaa :)

Vierailija
40/45 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan, kun olin peruskoulussa ja bussiin nousi välillä muitakin matkustajia koululaisten lisäksi. Tapoihin kuului luovuttaa edestä paikka kyytiin nousseelle matkustajalle. Varsinkin vanhemmalle väelle, vuorotellen käytävän molemmilta puolilta. Näissä busseissa taempaa löytyi miehittämättömiä paikkoja.

Silloin ennen Savossa 1980 ja 1990 luvuilla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme