Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lapsuuden ällöttävät herkut

Vierailija
06.10.2016 |

aloitan: kermaviili sokerilla!

Kommentit (196)

Vierailija
81/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkutaikina (eli vehnäjauhoja, munia ja sokeria) oli herkkua. Sitä tehtiin vaikka ei ollut edes tarkoitus tehdä kakkua :D

Olen myös tehnyt noita rasvapalloja koska löysin sen reseptin jostain Koululaisesta tai Suosikista tms. 

Äitini syö edelleenkin päivittäin pöperöä johon tulee kaurahiutaleita, maitoa ja sokeria. 

Vierailija
82/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiiva. En uskaltanut syödä paljoa koska äiti sanoi sen kasvattavan tissejä ja olin mielestäni aivan liian nuori saamaan tissit.

Eikä, en kestä!! Joku muukin syönyt hiivaa, luulin että olen ainoa tämän kanssa. Äidiltä salaa söin. Tuota tissiasiaa en ole kuullut mutta ihan hyvät tuli!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurahiutaleet, maito ja sokeri tuttuja täälläkin. Lisäksi aivan huippuhyvä herkku oli Popsin nakit dipattuna mansikkajogurttiin tai valkosipulituorejuustoon, riippuen oliko makean vai suolaisen himo :D

Vierailija
84/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni teki kaljavelliä/klimppivelliä, molemmat siis saman sisältöisiä eli kotikaljaa, rusinoita ja vehnäjauhoista tehtyjä klimppejä. Lapsena tykkäsin paljon! Nyt aikuisena olen miettinyt että taisi olla lama-ajan ruokaa..

Vierailija
85/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaimakkaraa mansikkakiisseliin sekoitettuna.

Vierailija
86/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakaojauhetta, sokeria ja tomusokeria äidin pieneen tupperin purkkiin ja omaan huoneeseen jemmaan.. Sitä sit salaa mussuttelin kun iski himo makeaan.. Äiti aina ihmetteli missä pieni tuperi rasia mahtaa olla..

Vierailija
87/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia sokeri-kanelikorppuja upotettiin kuumaan teeheen. Korput syötiin joko dippaamalla tai tunkemalla kuumasta teestä pehmentyviä korppuja mukiin niin paljon kuin sinne mahtui ja sitten se korppumössö lusikoitiin suuhun. On muuten edelleen taivaallisen hyvää ;)

Vierailija
88/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh? :D Mä oon 20 ja syön näistä nykyään yli puolia. Onpas tosi "ällöjä" ruokia.....

Vierailija
89/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkeja ja hiivaleipää dipattuna jogurttiin. Joskus dippasin lakritsipatukkaa hedelmäpommijogurttiin, mutta siitä jogurtista tuli niin pahaa, että en syönyt sitä hedelmäpommi jogurttia sen jälkeen. Joskus sekoitin myös kaakaojauhetta jogurttiin.

Joskus myös annoin vanilijajäätelön sulaa ja sekoitin siihen cocacolaa. Siitä sitten tuli "cocacolajäätelöä". Enää en ole pitkiin aikoihin syönyt sitä enkä jäätelöä muutenkaan paljon, koska aloin inhoamaan sitä syötyäni sitä kerran teininä useamman kerran niin paljon, että oksensin ja voin huonosti koko loppupäivän.

Vierailija
90/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, AV!

Mulla oli hirveä makeanhimo vielä äsken ja mietin, joutuuko tästä vääntämään itsensä herkkuostoksille... Luin kaksi ensimmäistä sivua ja hinku herkkuja kohtaan kummasti katosi. :')

Vierailija
91/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kaverini laittoi aina viilin päälle kasan kaakaojauhetta ja kanelia, mitä en ymmärtänyt. Minä luotin pelkkään sokeriin viilin mausteena.

Tykkäsin pureskella raakaa, kuorittua perunaa sekö raakaa spagettia. Kun pitkiä spagetteja imi, niiden koostumus alkoi muuttua.

Ruisleipää oli tapana kastaa suolaiseen paistinrasvaan ja pistellä rasvalla kyllästetty kannikka suuhun.

Rakastin suolaheinää ja puna-apiloiden kukanosien makean mesinesteen (?) imemistä. Ja koivun nuoret lehdet oli myös hyviä. Halvat oli herkut.

Vierailija
92/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekin valkoinen vitamiinilla terästetty suklaa. Aah. Enää ei myydä!

Vierailija
93/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli himo niihin fluoritabletteihin, joita äiti jakoi meille lapsille hammaspesun jälkeen. Olin kade isosiskolleni, joka sai ikänsä vuoksi yhden sijasta kaksi tablettia.

Vierailija
94/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea leipä margariinilla + sokerikuorrutus. :D

Vierailija
95/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhalluksiin sammutetun tulitikun pään imeskeleminen....😳

Vierailija
96/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi ja jääpuikot

Vierailija
97/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt miksi amerikanserkkuni rakastivat jelloa, eli sitä makeaa, värikästä hyytelöä. Pelkkä koostumus sai mut oksentamaan.

Vierailija
98/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spaketti dipattuna siirappipurkkiin. :D

Tätä tehtiin lauantaisin, kun vanhemmat lähtivät ostoksille.

Se pyöreä siirappipurkki oli kellertävän oranssia muovia. Korkea purkki johon dibattiin.

N72

Oliko suomessa 1940 luvulla jo spagettia?

Vierailija
99/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, AV!

Mulla oli hirveä makeanhimo vielä äsken ja mietin, joutuuko tästä vääntämään itsensä herkkuostoksille... Luin kaksi ensimmäistä sivua ja hinku herkkuja kohtaan kummasti katosi. :')

Kato ei tarvi lähteä kauppaan kun voi kaivaa vaan kaapista sokeria, kaakaujauhetta, kaurahiutaleita, ketsuppia ja huulirasvaa siitä syntyy jokatyypin herkku! Jos tekee suolaista mieli niin lihaliemikuutioita, juustoa ja hiivaa niin hyvä tulee :´D

Vierailija
100/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampanisut ja possumunkit suoraan kiertävän leipurin autosta ostettuna, herrajumala miten hyviä ne olivat!!

Paksun pullaviipaleen päälle voita, namnam, syötiin usein hopeateen kanssa.

Hopeateestä en kyllä tykännyt, sehän oli vain kuumaa vettä ja maitoa.

Äitin uunissa tekemä leipäressu vanhoista leivänpaloista ja puolukasta, syötiin maidon kanssa ja oli hirrrrveen hyvää!