lapsuuden ällöttävät herkut
Kommentit (196)
Pullamössö! Eli pullaa muussattuna kaakaoon tai maitoon.
Cream cracker -keksit, päälle margariinia ja hilloa.
vaniljajäätelö-cocacola-pirtelö.
Hiiva. En uskaltanut syödä paljoa koska äiti sanoi sen kasvattavan tissejä ja olin mielestäni aivan liian nuori saamaan tissit.
Muna-sokerivaahtoa ja sekaan kaurahiutaleita.
Nakkeja lautaselle, iso läjä juustoa päälle ja mikroon niin kauaksi, että juusto muuttuu kovaksi ja rasva erottuu.
Kylmiä nakkeja ja ketsuppia.
Voita, sokeria ja kermaa paistetaan pannulla kinuskiksi.
Weetabixiä, päälle hunajaa ja maitoa.
Kaakaojauheen sekaan kermaa ja sekoitus mössöksi.
Vaniljajäätelöä ja kaakaojauhetta täälläkin. Toinen vaihtoehto olisi ollut hillo.Muuta jäätelöä ei koskaan ostettu. N 72
Ai niin, piparitaikinaa sai syödä raakana
Suolakeksit dipattuna suklaavanukkaaseen...
Vadelmat ruisleivän päälle ja oltermanni viipale niiden päälle
Hapankorpun päälle margariinia ja aromisuolaa. Aika monet tekee tätä aikuisenakin :D
Vierailija kirjoitti:
vaniljajäätelö-cocacola-pirtelö.
Hei minäkin olen tätä syönyt! 😊 Saattoi joskus olla muitakin makuja kuin vanilja-cola.
Vierailija kirjoitti:
Knorrin pussitomaattikeitto. Äiti osti sitä mua varten, kukaan sisaruksistani ei sitä halunnut.
oh well, mä syön pirkan tomaattipussijauhekeittoa. kenellekään muulle perheestä ei kelpaa :D kun odotin kuopusta, söin sitä jossain vaiheessa liki päivittäin..
Huh mitä kaikkea sitä on (makeanhimoissaan) lapsena syöty. Ei ilmeisesti olleet makean maistavat makunystyrät yhtä herkät kuin aikuisena, hyi saatana joku kaakaojauhe sekoitettuna pieneen tilkkaan maitoa, kävi muka jotenkin suklaan korvikkeena. :x
Itselle ei nyt äkkiseltään tule mieleen muuta kuin kahvin sekaan murjottu pulla, en nyt muista miksi sitä kutsuttiin mutta olin ihan hulluna siihen. En ole lapsuuden jälkeen sitä syönyt, mutta joskus on pullanpala tippunut kahviin likoamaan eikä tosiaan ole mitään herkkua semmoinen löllöpulla toisin kuin lapsena. Vähän sitä pullaa tykkään kostuttaa edelleenkin mutta ei se saa mennä läpimäräksi.
Maksamakkara, lauantai makkara ja muutki makkarat... Sokeria lusikalla suoraan purkista...
Muistan kun 80-luvulla jossakin roskalehdessä joka tarkoitettu alakoululaisille oli ohjeita erilaisin "herkkuihin". Yksi oli kaakaopallot, jotka tehtiin voista, sokerista, kaakaosta ja kaurahiutaleista. Nämä siis sekoitettiin keskenään, ja voi piti koko komeuden koossa. Kuvottavaa..
T. Lidl-mies.
Paahtoleipää hillolla, vaniljajätski kaakaojuomajauheella, viiliä ja siihen päälle monta ruokalusikallista sokeria ja kanelia, limu ja jätski sekaisin (aika sotku tuli), "maitoleipä" eli ruisleipä jota paistettiin voissa ja maidossa, kermavaahtoa suoraan pursotettavasta pullosta suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun 80-luvulla jossakin roskalehdessä joka tarkoitettu alakoululaisille oli ohjeita erilaisin "herkkuihin". Yksi oli kaakaopallot, jotka tehtiin voista, sokerista, kaakaosta ja kaurahiutaleista. Nämä siis sekoitettiin keskenään, ja voi piti koko komeuden koossa. Kuvottavaa..
T. Lidl-mies.
Noita Cocos-bollareita on Ruotsissa joka kahvilassa. Hyviä ne on. Terveellistä ei.
Hampurilaisen näköiset karkit eli nämä
Kaurahiutaleita, sulatettua voita, sokeria ja kaakaojauhetta sekaisin niin että siitä tulee sellaista "puuroa". Serkkuni opetti sen mulle, ja tän nimi oli kuulemma sukujollo, tosin luulen että se oli ehkä oikeasti choco jelly tms. ja serkkuni vain muisti sen noin. :-D
Sitten perus jäätelötuunaukset, eli siirappia ja / tai kaakaojauhetta jäätelön päälle. Ja tietenkin strösseliä.
Tykkäsin myös talkkunasta viilillä / piimällä, puolukoilla ja sokerilla.
Piimän sekaan sokeria tai jotain hilloa.
Edelleen kelpais kaikki muut paitsi siirappi jäätelössä ja sokeri piimässä. :)
Tuli mieleen, että tehtiin parhaan ystäväni kanssa usein toisillemme "syömistehtäviä", eli valmistettiin jotain tosi "hyvää" sekoitusta, esim. ananasmurskaa sinapilla, tai sitten piti syödä mausteita tai leivontakaakaojauhetta paljaaltaan. Oli ihan hauskaa syödä noita, ja vielä hauskempaa katsoa kun toinen syö, ja kaikki oli syötävä (ilman juotavaa) tai muuten hävisi kisan. :-D
Ihan liian makea kaakao/ kauhottiin järkyttävä määrä jauhoa pohjalle, päälle maitoa niin tuli paksua suklaamössöä jota sitten lusikoitiin antaumuksella.
Joskus popsin jauhoja tai korppujauhoja paljaaltaan suoraan pussista.
Ei ruoka, mutta kamala herkku muka aikanaan nimittäin fluoritabletit. Olivat sellaisia pieniä toisin kuin nämä nykyiset. Joskus ysärin alussa niitä oli meillä ja niitä säilytettiin vessassa ja kävin niitä sieltä aina napsimassa. Muistan edelleen sen maun, ei ne tainneet varsinaisesti pahoja olla etteikö niitä olisi ottanut silloin niitä annettiin, mutta ei ne nyt niin hyviä ollut, että syödä piti monta kerralla salaa. Muistaakseni purkki siirtyi keittiön kaappiin ylähyllylle, kun paljastui, että olin niitä käynyt salaa popsimassa reilusti yli suositusten. 😂
Jäämeren Mursu kirjoitti:
Kaurahiutaleita, sulatettua voita, sokeria ja kaakaojauhetta sekaisin niin että siitä tulee sellaista "puuroa". Serkkuni opetti sen mulle, ja tän nimi oli kuulemma sukujollo, tosin luulen että se oli ehkä oikeasti choco jelly tms. ja serkkuni vain muisti sen noin. :-D
Sitten perus jäätelötuunaukset, eli siirappia ja / tai kaakaojauhetta jäätelön päälle. Ja tietenkin strösseliä.
Tykkäsin myös talkkunasta viilillä / piimällä, puolukoilla ja sokerilla.
Piimän sekaan sokeria tai jotain hilloa.
Edelleen kelpais kaikki muut paitsi siirappi jäätelössä ja sokeri piimässä. :)
Tuli mieleen, että tehtiin parhaan ystäväni kanssa usein toisillemme "syömistehtäviä", eli valmistettiin jotain tosi "hyvää" sekoitusta, esim. ananasmurskaa sinapilla, tai sitten piti syödä mausteita tai leivontakaakaojauhetta paljaaltaan. Oli ihan hauskaa syödä noita, ja vielä hauskempaa katsoa kun toinen syö, ja kaikki oli syötävä (ilman juotavaa) tai muuten hävisi kisan. :-D
Nykylapset tekee tätä myös, mutta sitä kutsutaan haasteeksi ja se pitää kuvata.
Itsekin muistan kaurasuklaapalloja tehneeni usein. Samoin kaakao-voi sekoitusta, sulatettua juustoa mikrossa sellaisenaan ja kaurahiutale-maito-sokerisekoitusta, jota meillä kutsuttiin kauramössöksi. Jossain vaiheessa ostettiin myös kaupasta usein purkki pähkinäsuklaatahnaa jota syötiin sellaisenaan. Halvempaa kuin suklaa...
Me laitettiin sekaan vielä tummaa kaakaojauhetta.