Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsuuden ällöttävät herkut

Vierailija
06.10.2016 |

aloitan: kermaviili sokerilla!

Kommentit (196)

Vierailija
61/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

raaka jauheliha, raa`at perunat ja siirappi!  

Vierailija
62/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun 80-luvulla jossakin roskalehdessä joka tarkoitettu alakoululaisille oli ohjeita erilaisin "herkkuihin". Yksi oli kaakaopallot, jotka tehtiin voista, sokerista, kaakaosta ja kaurahiutaleista. Nämä siis sekoitettiin keskenään, ja voi piti koko komeuden koossa. Kuvottavaa..

T. Lidl-mies.

tein näitä kerran nostalgianhimossa ja olin oksentaa, maistoin pelkän rasvan ! onneksi lapsille kelpasi, ei menneet ainekset hukkaan ! rasvapalloja, hyi hel...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustoa höylättiin iso kasa lautaselle, sulatus mikrossa ja lusikalla suuhun! Siis hyi 😂

Ahh, jollain ollut sama herkku! 😂 Itse mikrotin Oltermannia sen verran kauan, että oli keskeltä sulaa, mutta reunat rapsakat. Mmm...

Vierailija
64/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisikakut, joille tein itse "suklaavoita" eli sekoitin margariiniin kaakaojauhetta ja riisikakun päälle.

Olivat kyllä parasta kun meni uos itsekseen retkelle eväät mukana x)

Vierailija
65/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkimakkarasta paksu siivu, päälle VOITA ja sinappia. Kyllä, olin lihava lapsi.

Vierailija
66/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne suklaapopparit muovipussissa oli itse asiassa aika yök, mut niitä vaan syötiin :)

Älä nyt =( olen etsinyt niitä vuosia kaupoista mutta ei vaan löydy, ikävä...

Vierailija
67/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raakoja kaurahiutaleita, hirveästi sokeria ja vähän maitoa! Sekaisin lasiin ja ääntä kohti!

Mä tein tota samaa kaakaojauheen kanssa. Nyt yök!

Vierailija
68/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin yhdenlainen raakalainen lapsena. :D

- raa'at perunat, päälle suolaa

- raaka jauhelihataikina, naudasta tosin vain onneksi

- raaka sipuli joko sellaisenaan tai ruisleivän päällä

- meetwursti

Vierailija
69/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaliemikuutiot sellaisenaan, äidiltä salaa toki. Kerran söin vahingossa kalaliemikuution, yök.

Vierailija
70/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonttuli kirjoitti:

Huh mitä kaikkea sitä on (makeanhimoissaan) lapsena syöty. Ei ilmeisesti olleet makean maistavat makunystyrät yhtä herkät kuin aikuisena, hyi saatana joku kaakaojauhe sekoitettuna pieneen tilkkaan maitoa, kävi muka jotenkin suklaan korvikkeena. :x

Itselle ei nyt äkkiseltään tule mieleen muuta kuin kahvin sekaan murjottu pulla, en nyt muista miksi sitä kutsuttiin mutta olin ihan hulluna siihen. En ole lapsuuden jälkeen sitä syönyt, mutta joskus on pullanpala tippunut kahviin likoamaan eikä tosiaan ole mitään herkkua semmoinen löllöpulla toisin kuin lapsena. Vähän sitä pullaa tykkään kostuttaa edelleenkin mutta ei se saa mennä läpimäräksi.

Meillä sen nimi oli pullasuttu. Oli 50-luvun lasten "terveellinen" aamupala. Joskus tulee ikävä noita aikoja. Syötiin mitä syötiin, mitä nyt kullakin sattui olemaan. Kukaan ei puhunut terveellisyydestä mitään. Eikä hiilareista ja transeasvoista. Oli pula-aika ja vaatimaton tavoite oli olla kuolematta nälkään. Ihmeen terveenä minäkin olen saanut kuitenkin elämäni elää.

Vierailija
71/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaliemikuutiot sellaisenaan, äidiltä salaa toki. Kerran söin vahingossa kalaliemikuution, yök.

Tää kolahti mun nauruhermoon.

Vierailija
72/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni herkku oli Marie-keksit sinapilla siveltynä.

Vierailija
73/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaliemikuutioita olen mäkin syönyt. Yksin kotona ja hei tuolla on vielä yksi konvehti jäänyt.. edes hajusta en tajunnut, eikun syömään. Pahaa oli, silti sitten seuraavalla kerralla taas samaan vipuun.

Mä olin sokerihiiri. Lusikoin suoraan sokeripussista tai sitten siirappia siitä pöntöstä. Sokeripalat olivat erityinen intohimo. Äiti kyllästyi ostamaan niitä, kun ne laitettiin pöytään vain vieraille, eikä niitä sitten ollutkaan...

Myös rusinapullapitkon viipaleelle kerros voita ja sitten vielä ripoteltiin sokeria päälle, tietenkin.

Mä söin myös margariinia lusikalla paketista.

Mikä ihme mua vaivas?! Enkä ollut edes lihava lapsi.

Vierailija
74/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei joo! Raaka peruna! Sitähän vedettiin veljen kanssa ihan simona. Eipä tule nykyään enää mieleen, että kuorinpa huikopalaksi potun.

Vierailija
75/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkapöppörö eli mustikoita,talkkunaa ja sokeria survottiin sekaisin. Nam! Tykkään vieläkin.

Vierailija
76/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuudessa 50-luvulla oli herkkua voileivän päälle margariiniä ja sokeria päälle. Sitten äidin tekemät  munkki rinkelit koulun jälkeen ja kahvit, namm.   Vohvelikeksit irroitettiin  toisistaan, ensin syötiiin täyte ja sitten keksit.

Vierailija
77/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronivelli: maidossa keitettyjä (ja siinä edelleen lilluvia) sokerisia makaroneja!

Vierailija
78/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirappi Weetabixin kanssa, jäätelön päällä tai pelkästään. Limsaan sekoitettu jäätelö.

Vierailija
79/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metukkasiivun sisään pala voita

Vierailija
80/196 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein omia sörsseleitä, joihin tuli ainakin kaakaojauhetta, maitoa, jauhoja ja/tai kaurahiutaleita. Yritin tehdä siis suklaata, mutta ei oikein onnistunut tuolla reseptillä :(

Sokerikuorrute suoraan tuubista tai muna-sokerivaahto nuoltuna vispilästä oli myös herkkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän