Ei käy kateeksi parikymppisten elämä nykypäivänä.
Olen pian kolmekymppinen nainen ja kun katsoo näitä pinnallista elämää eläviä parikymppisiä, niin olen vain kiitollinen, ettei minun tarvinut kymmenisen vuotta sitten elää tuollaista elämää. Pinnallista, ilman sisältöä. On meikit, laukut, täydelliset instagramit ym. Pelataan jotain kummallisia ihmissuhdepelejä, joissa ei voita kukaan ja voidaan huonosti, mutta kulissit pidetään pystyssä. Puhun nimenomaan siis näistä "instagram tytöistä", tiedätte varmaan kyllä ketä tarkoitan. Sääliksi käy. Niin sairaaksi on mennyt tämä nykyajan pinnallinen kulttuuri.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se silloin oli ihan samalla tavalla, silloin oli vaan irc-galleria eikä instagram.. Ei sitä elämää ole kenenkään "pakko" elää.
Kyllä minusta se oli aika paljon viattomampaa ja marginaalista galleria-aikoina. Silloin pidettiin sentään vaatteet päällä, tissiväliesittelyt oli jotain niin hurjaa :D
Joku on nyt ilmeisesti tämän ketjun myötä aloittanut monta vihamielistä ketjua parikymppisistä. Älkää sekoittako niitä tähän ketjuun. Halusin saada aikaan asiallista keskustelua nykyajan pinnallisesta kulttuurista ja sen seurauksista nuorisoon.
Selfiet on yksi juttu jota en oikein käsitä, vaikka olen itsekin nuori nainen. Joka päivä pitää ottaa kuvaa someen, huulet "seksikkäästi" raollaan ja ehkäpä siinä samalla hieman vilautella tissivakoa yms. Kaiken huippu on kun puhelimiin voi hankkia kuoret joissa on selfievalo...wtf. :D Rakastaako nämä ihmiset omaa naamaansa niin kovasti vai miksi sitä pitää kuvailla joka hetki, selittäkää te jotka ymmärrätte tämän ilmiön.
Ei se mitään, kyllä nämä instagram-tyttelit sitten joku tauski-farkkuja käyttävä elämäntapasekoilija poimii wt-haaremiinsa :)
Vierailija kirjoitti:
Selfiet on yksi juttu jota en oikein käsitä, vaikka olen itsekin nuori nainen. Joka päivä pitää ottaa kuvaa someen, huulet "seksikkäästi" raollaan ja ehkäpä siinä samalla hieman vilautella tissivakoa yms. Kaiken huippu on kun puhelimiin voi hankkia kuoret joissa on selfievalo...wtf. :D Rakastaako nämä ihmiset omaa naamaansa niin kovasti vai miksi sitä pitää kuvailla joka hetki, selittäkää te jotka ymmärrätte tämän ilmiön.
Selfievalo oli tälle lähiövalastankillekin uusi juttu :D Selfieitä en sinällään paheksu silloin tällöin otettuna. On niitä otettu silloin kymmenen vuotta sittenkin ;) Mutta jos se on todella sellaista jokapäiväistä sarjatuotantoa, niin voisi kuvitella, ettei elämässä todella ole muuta sisältöä kuin se oma naama ja ulkonäkö.
Sulla taitaa oikeasti olla aikamoinen ikäkriisi kun olet jo miljoona aloitusta tehnyt saman päivän aikana :D
Vierailija kirjoitti:
Sulla taitaa oikeasti olla aikamoinen ikäkriisi kun olet jo miljoona aloitusta tehnyt saman päivän aikana :D
Tämä on ainoa minun tekemäni aloitus. Joku veti asian läskiksi ilmeisesti tämän ketjun innoittamana, mutta minä en ole niihin aloituksiin ja kommentteihin osallinen.
Niin ja ennen vanhaan oli deittaillun kanssa selkeämpää. Oletuksena oli, että suurin piirtein yksi kerrallaan. Nykyisin on muka ok kaikkien paneskella joka suuntaan aina siihen päivään asti, kun on sovittu olla yhdessä, vaikka oikeasti sellainen satuttaa ja estää suhteen alun hyvää kehitystä.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja ennen vanhaan oli deittaillun kanssa selkeämpää. Oletuksena oli, että suurin piirtein yksi kerrallaan. Nykyisin on muka ok kaikkien paneskella joka suuntaan aina siihen päivään asti, kun on sovittu olla yhdessä, vaikka oikeasti sellainen satuttaa ja estää suhteen alun hyvää kehitystä.
Tämän suhteen minuakin huolestuttaa miten nuorten pää kestää :( Ja miten he oppivat ikinä luomaan terveitä suhteita. Kaverisuhteet ja parisuhteet tuntuvat olevan yhtä ihmissuhdepeliä, mitkään vanhat kunnon girl/guycodet eivät päde enää ja oikein kilpaillaan siitä kuka puukottaa ketäkin selkään ensimmäisenä. Hyi.
Olen täysin samaa mieltä aloittajan kanssa. Nykypäivän pinnallisuus, kylmyys ja yksinäisyys ahdistavat minua. En ihmettele yhtään nuorten pahoinvoinnin ja mielenterveysongelmien lisääntymistä. Näin nuorena, parikymppisenä naisena, minua kuvottaa tämä nykyajan ulkonäkökeskeinen elämäntapa. Tuntuu kuin oltaisiin menossa ajassa taaksepäin, että naisen tehtävä on näyttää hyvältä ja miellyttää miestä.
Vierailija kirjoitti:
Lähiön laardihai itkee, kun massakausi meni vähän yli.
Mites sujuu podailut? Ootko ihan ammattitasolla jo vai kuin tuntuu että kaikki pyörii kehonrakennustermien ympärillä. Vai onko tää sitä alkuhuumaa kun sulla nousee lähinnä vasta se perse penkistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä pelejä on pelattu jo aika paljon ennemmin kuin olet syntynyt. Parinvalinta on ollut soidinmenoa aina ja tulee sitä aina olemaan. Erittäin harvojen kohdalla päästään ns. suoraan asiaan. Noissa palveluissa oleminen on vapaaehtoista, eikä se ole mikään onnistuneen elämän edellytys.
On toki. En sitä kielläkään. Mutta nykyaikana kun kaikki pinnallisuus oikein korostuu niin veikkaan, että samoin käy ihmissuhteiden muodostumiselle. Jäävät pinnallisiksi hetken huvituksiksi, vaikka kuitenkin ehkä ainakin toinen osapuoli on jotain muuta toivonut.
Pinnalliset ihmiset pystyvät nykyään korostamaan pinnallisuuttaan entistä näkyvämmin. En tiedä onko pinnallisten ihmisten määrä silti mitenkään merkittävästi lisääntynyt tai pinnallisten ihmisten pinnallisuuden taso.
Eroamisesta on tullut helpompaa ja tarjontaa on paljon ympäri maailmaa, joten suhteista lähdetään pientenkin syiden takia ja kompromisseja ei haluta tehdä. Tuolla ei mielestäni ole mitään tekemistä pinnallisuuden kanssa, koska nämä suhteet voivat olla hyvinkin syvällisiä. Kun yhdestä erosta selviää, niin tietää selviävänsä myös toisesta.
Osalla ei kaiketi ole muutakaan tekemistä.
70% kevään ylioppilaista jäi ilman jatkokoulutuspaikkaa, parikymmentä vuotta sitten mentiin tuolloin töihin, mihinkäs menet nyt?
Jep mut pitää onnellisena uskonto ja eläimet :)
Nykyisin ihmiset ovat todella pinnallisia ja arvot ovat kovia. Useimpien nuorten aikuisten elämässä ei ole lainkaan syvyyttä ja sielu kumisee tyhjyyttään. En todellakaan tunne kuuluvani ikäisteni joukkoon.
N25