Minua kiinnostaisi hoitaa raskaudenkeskeytyksiä, opiskelen terveydenhoitajaksi
Eli onko minulla kaksoistutkinnossa sh+th mahdollisuus työskennellä pkl:lla/ osastolla missä hoidetaan raskauden keskeytyksiä, vaiko pitääkö koulutuksena olla kätilö? Ketään asiasta tietävää paikalla?
Kommentit (25)
Onneks et oo yhtään hullu. Millanen sää porvoossa
Vierailija kirjoitti:
Onneks et oo yhtään hullu. Millanen sää porvoossa
Porvoosta en tiedä, mutta mun kotikaupungissa viileää, oisko joku +6 astetta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Perusteluja?Halu osoittaa empatiaa naiselle joka tekee raskaudenkeskeytyksen??Et voi olla tosissasi.
Itse opiskelen kätilöksi koska rakastan lapsia ja vauvoja.En pysty ymmärtämään sinua.
Potilas kuin potilas riippumatta vaivasta. Jos sinusta empatiaa ei kuulu osoittaa raskaudenkeskeyttäjälle, toivon että hakeudut toiselle alalle.
Oma sikiöni kuoli kohtuun, ja raskaus keskeytettiin siksi. Ennen kuin kätilöt vaivautuivat lukemaan miksi olin paikalla, sain todella v####maista kohtelua. Tämä tapahtui LKS pari vuotta sitten. Kaikilla meillä keskeyttäjillä oli jokin syy, miksi päätös oli oikea juuri tuona hetkenä.
"Oiskohan provo. Aika outo syy haluta alalle. Vähän kuin joku haluaisi eläinlääkäriksi siksi, että on kiva lopettaa eläimiä. (En ole abortinvastustaja, mutta tuli vaan mieleen, että tuon luulisi olevan niitä ikävimpiä hommia.)"
- En tiedä onko provo tai ei, mutta minusta on hienoa, jos joku ikeasti haluaa toimia tukena, vaikka sitten ammattinsa mahdollistamana raskaudenkeskeytyksissä mukana. - olsi kovin tylsää ajatella, että näin tärkeä ja rvokas työ koettaisiin sellaisena. että sitä nyt joku tekee, kun ei muitakaan vaihtoehtoja ole, niinpä jonku on uhrauduttava, jollei muuten niin sitten ammattinsa pakottamana. - Motivaatio tällaiseen saattaisi tulla vaikka siitä, että koska itse on joskus saanut samassa tilanteessa niin hyvää ja asianmukaista hoitoa ja tukea niin haluaa myöhemmin toimia itse samalla tavalla heitä kohtaan jotka ovat samassa tilanteessa. - En usko, että raskaudenkeskeyttämisen parissa työskentelevien työkuvana on vain "tehtailla" raskaudenkeskeytyksiä sarajatyönä, kui liukuhihnalta, vaan "keskeytykset" ovat vain yksi osa työnkuvaa. Olisi mielenkiintoista, jos joku osaisi kertoa kokemuksiaan
Minkä ihmeen takia en? Se, että raskaudenkeskeytykset ovat yksi gynen alueen kiinostuksen kohtaisteni ei tarkoita sitä, että vihaisin lapsia/vauvoja :opiskelen viimeistä vuotta terkkariksi kuitenkin ja harkkaankin menen kohta ja odotan sitä tosi motivoutuneena. Kyllä, haluaisin mm. antaa oman ammatillisen emptiani ja tuoda hyväksyntää aborttikulttuuriin. Ei tunnu menevän jakeluun joillekin tämä. Peace and love, hoda sinä vastasyntyneitä, mä saatan tulevaisuudessa hoitaa keskenmenoja. Ap