Pitäisikö ystävälleni kertoa? Mitä te tekisitte?
Tilanne on hieman monimutkainen, mutta yritän kertoa sen mahdollisimman selkeästi.
Siis: työkaveristani A:sta on tullut minulle vuosien saatossa todella läheinen ystävä. Viime keväänä A alkoi tapailla yhteistä työkaveriamme B:tä. Nykyään he seurustelevat, ja kun kysyin millos viettävät vuosipäivää, sain vastaukseksi juhannuksen. Työpaikallamme kukaan muu ei tiedä A:n ja B:n seurustelusta.
No, sain kuitenkin kuulla kesällä, että B:llä on ollut seksisuhde työkaverimme C:n kanssa alkutalvesta. Mainitsin asiasta B:lle, ja hän aikoi kertoa tästä myös A:lle. En tiedä, onko kertonut. Nyt C kertoi, että hän on ollut sängyssä B:n kanssa myös kesällä, ja että B on ollut mustasukkainen C:stä eräässä illanvietossa, jossa A ei ollut mukana. Oletettavasti A ei tiedä tästä mitään. Minusta tämä siis tarkoittaa sitä että B on pettänyt A:ta,vaikka sanoi minullekin olevansa hyvin tosissaan A:n kanssa.
Mitä te tekisitte? Eihän tämä asia minulle varsinaisesti kuulu, mutta mielestäni B on käyttäytynyt törkeästi ystävääni kohtaan hänen selkänsä takana. Pitäisikö jutella B:n kanssa? Vai kertoa A:lle mitä tiedän? B on minulle myös hyvä kaveri,enkä halua sotkea mitään jos he nyt eivät ole varsinaisesti yhdessä tuon kesäisen panemisen aikoihin olleet. Tosin tuo, että heidän vuosipäivänsä olisi juhannuksena, viittaa siihen että heidän suhteensa olisi "vakiintunut" jo kesäkuussa, kun paneminen C:n kanssa tapahtui heinä-elokuussa.
Juu, työpaikallamme ihmiset tuntuvat paneskelevan ristiin kuin saippuasarjoissa konsanaan. Huoh. Neuvoja?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Minua mietityttää tämä suhteen salailu (A &B). Miksi kukaan työpaikalla sinun lisäksesi, ei tiedä heidän seurustelustaan? Ei voi olla terveellä pohjalla, jos tarvii salata. Ja en todellakaan tarkoita, että suhteesta pitäisi pitää mitään tiedotustilaisuutta, mutta kuitenkin olla ihan avoimesti yhdessä, jos kerran seurustelevat.
Koska kyseessä on esimies-alainen -suhde.
-Ap
Varmaa tietoa kirjoitti:
Pankki ja vakuutusalan kevytkenkäiset hepsankeikat kilpailee kuka saa ison pomon mansikkaa ja näin ollen välttyy irtisanomiselta seuraavissa yt-neuvotteluissa. .näppärää
"Mansikkaa"?? :,D
Tämä oli hyvä, kiitos. Ehkä juttelen ensin sen B:n kanssa. Riippuen mitä hän sanoo, teen päätöksen kerronko A:lle vai en. Ja jos kerron, tämä olisi ehkä hyvä tapa toimia.
- Ap