Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö ystävälleni kertoa? Mitä te tekisitte?

Vierailija
05.10.2016 |

Tilanne on hieman monimutkainen, mutta yritän kertoa sen mahdollisimman selkeästi.

Siis: työkaveristani A:sta on tullut minulle vuosien saatossa todella läheinen ystävä. Viime keväänä A alkoi tapailla yhteistä työkaveriamme B:tä. Nykyään he seurustelevat, ja kun kysyin millos viettävät vuosipäivää, sain vastaukseksi juhannuksen. Työpaikallamme kukaan muu ei tiedä A:n ja B:n seurustelusta.

No, sain kuitenkin kuulla kesällä, että B:llä on ollut seksisuhde työkaverimme C:n kanssa alkutalvesta. Mainitsin asiasta B:lle, ja hän aikoi kertoa tästä myös A:lle. En tiedä, onko kertonut. Nyt C kertoi, että hän on ollut sängyssä B:n kanssa myös kesällä, ja että B on ollut mustasukkainen C:stä eräässä illanvietossa, jossa A ei ollut mukana. Oletettavasti A ei tiedä tästä mitään. Minusta tämä siis tarkoittaa sitä että B on pettänyt A:ta,vaikka sanoi minullekin olevansa hyvin tosissaan A:n kanssa.

Mitä te tekisitte? Eihän tämä asia minulle varsinaisesti kuulu, mutta mielestäni B on käyttäytynyt törkeästi ystävääni kohtaan hänen selkänsä takana. Pitäisikö jutella B:n kanssa? Vai kertoa A:lle mitä tiedän? B on minulle myös hyvä kaveri,enkä halua sotkea mitään jos he nyt eivät ole varsinaisesti yhdessä tuon kesäisen panemisen aikoihin olleet. Tosin tuo, että heidän vuosipäivänsä olisi juhannuksena, viittaa siihen että heidän suhteensa olisi "vakiintunut" jo kesäkuussa, kun paneminen C:n kanssa tapahtui heinä-elokuussa.
Juu, työpaikallamme ihmiset tuntuvat paneskelevan ristiin kuin saippuasarjoissa konsanaan. Huoh. Neuvoja?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valomerkki ja viimeinen kalja kirjoitti:

Sekoita toisten asioita niin paljon kuin pystyt.

Niin sinä olet jo tehnytkin.

Mikä toisten asioihin sekaantuva juoruakka.

Tietysti minkä sitä ihminen viddumaiselle luonteelleen voi.

Kun et voi itse onnea löytää niin ei saa kukaan muukaan 👎

Anteeksi kuinka? Olen kyllä ihan onnellisessa parisuhteessa. Muuten en tähän asiaan sotkeutuisi millään tavalla, mutta kyseessä on kuitenkin rakas ystäväni.

-Ap

Ja juuri siksi, että kyseessä on rakas ystävä, sinä hankkiudut eroon tuosta jeesus-syndroomastasi ja olet puuttumatta toisten asioihin. Ellet usko minua niin kysy joltain parisuhdeammattilaiselta, papilta tai muulta etiikkaan perehtyneeltä ammattiauttajalta. Sinun tehtäväsi ei ole rikkoa toisten suhteita eikä toimia totuuden torvena ja jumalan kätenä maan päällä.

Ohis mutta eikai siinä mikään Jeesus tai Jumala tarvitse olla että huomaa mitä silmien alla tapahtuu.

Ap:lle: minä juttelisin sen ystäväni A:n kanssa ja kertoisin että tunnet olevasi ihan pattitilanteessa ja haluat ystävänä puhua tilanteesta hänelle. Kerrot, että et voi tietää kuka puhuu totta, mutta että kuulit juttuja että B ja C on olleet sängyssä kesällä ja talvella. Että sinua inhottaa kuunnella tuollaisia juttuja ystävästäsi kiertämässä teidän työpaikalla. Kehotat A:ta juttelemaan sen B:n kanssa asiasta.

Tämä oli hyvä, kiitos. Ehkä juttelen ensin sen B:n kanssa. Riippuen mitä hän sanoo, teen päätöksen kerronko A:lle vai en. Ja jos kerron, tämä olisi ehkä hyvä tapa toimia.

- Ap

Vierailija
22/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua mietityttää tämä suhteen salailu (A &B). Miksi kukaan työpaikalla sinun lisäksesi, ei tiedä heidän seurustelustaan? Ei voi olla terveellä pohjalla, jos tarvii salata. Ja en todellakaan tarkoita, että suhteesta pitäisi pitää mitään tiedotustilaisuutta, mutta kuitenkin olla ihan avoimesti yhdessä, jos kerran seurustelevat.

Koska kyseessä on esimies-alainen -suhde.

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaa tietoa kirjoitti:

Pankki ja vakuutusalan kevytkenkäiset hepsankeikat kilpailee kuka saa ison pomon mansikkaa ja näin ollen välttyy irtisanomiselta seuraavissa yt-neuvotteluissa. .näppärää

"Mansikkaa"?? :,D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme