Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö ystävälleni kertoa? Mitä te tekisitte?

Vierailija
05.10.2016 |

Tilanne on hieman monimutkainen, mutta yritän kertoa sen mahdollisimman selkeästi.

Siis: työkaveristani A:sta on tullut minulle vuosien saatossa todella läheinen ystävä. Viime keväänä A alkoi tapailla yhteistä työkaveriamme B:tä. Nykyään he seurustelevat, ja kun kysyin millos viettävät vuosipäivää, sain vastaukseksi juhannuksen. Työpaikallamme kukaan muu ei tiedä A:n ja B:n seurustelusta.

No, sain kuitenkin kuulla kesällä, että B:llä on ollut seksisuhde työkaverimme C:n kanssa alkutalvesta. Mainitsin asiasta B:lle, ja hän aikoi kertoa tästä myös A:lle. En tiedä, onko kertonut. Nyt C kertoi, että hän on ollut sängyssä B:n kanssa myös kesällä, ja että B on ollut mustasukkainen C:stä eräässä illanvietossa, jossa A ei ollut mukana. Oletettavasti A ei tiedä tästä mitään. Minusta tämä siis tarkoittaa sitä että B on pettänyt A:ta,vaikka sanoi minullekin olevansa hyvin tosissaan A:n kanssa.

Mitä te tekisitte? Eihän tämä asia minulle varsinaisesti kuulu, mutta mielestäni B on käyttäytynyt törkeästi ystävääni kohtaan hänen selkänsä takana. Pitäisikö jutella B:n kanssa? Vai kertoa A:lle mitä tiedän? B on minulle myös hyvä kaveri,enkä halua sotkea mitään jos he nyt eivät ole varsinaisesti yhdessä tuon kesäisen panemisen aikoihin olleet. Tosin tuo, että heidän vuosipäivänsä olisi juhannuksena, viittaa siihen että heidän suhteensa olisi "vakiintunut" jo kesäkuussa, kun paneminen C:n kanssa tapahtui heinä-elokuussa.
Juu, työpaikallamme ihmiset tuntuvat paneskelevan ristiin kuin saippuasarjoissa konsanaan. Huoh. Neuvoja?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vaan. Mitä sitä salailemaan. Tuleepa asioiden oikea laita selville sitten A:lle ja C:llekin.

Vierailija
2/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä myös pelottaa se, että jos kerron, välit B:n kanssa menevät. Ja jos A ei minua jostain syystä usko, tai B selittää hänelle asiat parhain päin, välit voi mennä ystäväänikin, ja sitä en missään nimessä halua. Ja C:kin raivostuu minulle kun olen kertonut hänen asioistaan eteenpäin. Sittenpä olisikin kivaa työpaikalla.

Olen aina ollut sitä mieltä että petetylle tulisi kertoa, mutta nyt arveluttaa, että ammutaanko viestintuoja. :/

- Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä myös pelottaa se, että jos kerron, välit B:n kanssa menevät. Ja jos A ei minua jostain syystä usko, tai B selittää hänelle asiat parhain päin, välit voi mennä ystäväänikin, ja sitä en missään nimessä halua. Ja C:kin raivostuu minulle kun olen kertonut hänen asioistaan eteenpäin. Sittenpä olisikin kivaa työpaikalla.

Olen aina ollut sitä mieltä että petetylle tulisi kertoa, mutta nyt arveluttaa, että ammutaanko viestintuoja. :/

- Ap

Se riski on sinun otettava.

Vierailija
4/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoita toisten asioita niin paljon kuin pystyt.

Niin sinä olet jo tehnytkin.

Mikä toisten asioihin sekaantuva juoruakka.

Tietysti minkä sitä ihminen viddumaiselle luonteelleen voi.

Kun et voi itse onnea löytää niin ei saa kukaan muukaan 👎

Vierailija
5/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut edes lukea, koska vastaukseni on: Asia ei kuulu sinulle tippaakaan.

Vierailija
6/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on siis kertonut, että juhannuksena tehtii päätös että muita ei ole?

Vierailija
7/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valomerkki ja viimeinen kalja kirjoitti:

Anteeksi kuinka? Olen kyllä ihan onnellisessa parisuhteessa. Muuten en tähän asiaan sotkeutuisi millään tavalla, mutta kyseessä on kuitenkin rakas ystäväni.

-Ap

Vierailija
8/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki ja vakuutusalan kevytkenkäiset hepsankeikat kilpailee kuka saa ison pomon mansikkaa ja näin ollen välttyy irtisanomiselta seuraavissa yt-neuvotteluissa. .näppärää

Vierailija
9/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kyse on työpaikasta, olisin hiljaa ja pitäisin kaikkiin heihin etäisyyttä. Jos olisivat peruskavereita, kertoisin.

Vierailija
10/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he määrittelevät suhteensa alkaneen eri ajankohtana? Toinen juhannuksena ja toinen jouluna? Olen huomannut, että tavattoman monella on erikäsitteet suhteen alusta. Miehille, kun nuo vuosipäivä yms ei se juttu.

Vierailija
11/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos A on kovin hullaantunut B:hen, ja B:n suhde C:hen selviää, käy todennäköisesti perus: eli A:n mielestä C on horo, joka vokotteli B:tä. B taas saa olla puhdas pulmunen. Viestintuoja ammutaan.

Laittaisin nimettömänä viestiä, jos laittaisin, kaikkein paras tietysti jos olisi jotain todistetta asiasta. Mutta oikeastaan toimitpa niin tai näin, olet joka tapauksessa jonkun mielestä tehnyt väärin. Mielestäni sekin kannattaa huomioida, että jos paljastat B:n, hän katkaisee sinuun ehkä välit tai voi laittaa liikkeelle ilkeitä juoruja, jotka kyseenalaistavat motiivisi koko asiassa. Huolimatta siis siitä, että haluaisit vain toimia oikein.

Mutta miettisin näitä asioita:

-onko A niin umpirakastunut, että ei uskoisi B:stä mitään pahaa, jos asia selviäisi?

-entä mitä C toivoo heidän suhteeltaan tulevaisuudessa?

-mihin toimiin B ryhtyisi, jos asia tulisi julki?

Vierailija
12/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ihan hiljaa ja jättäisin sen kolmion pyörimään omia ympyröitään.

Vierailija
13/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kuinka? Olen kyllä ihan onnellisessa parisuhteessa. Muuten en tähän asiaan sotkeutuisi millään tavalla, mutta kyseessä on kuitenkin rakas ystäväni.

-Ap

Niin varmaan, tieto lisää tuskaa ja aiheuttaa mielipahaa

Vierailija
14/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Ja juuri siksi, että kyseessä on rakas ystävä, sinä hankkiudut eroon tuosta jeesus-syndroomastasi ja olet puuttumatta toisten asioihin. Ellet usko minua niin kysy joltain parisuhdeammattilaiselta, papilta tai muulta etiikkaan perehtyneeltä ammattiauttajalta. Sinun tehtäväsi ei ole rikkoa toisten suhteita eikä toimia totuuden torvena ja jumalan kätenä maan päällä.

Vierailija
15/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on siis kertonut, että juhannuksena tehtii päätös että muita ei ole?

Sehän tässä onkin kun en tiedä, milloin ovat moisen päätöksen tehneet. Olettaisin kuitenkin, että jos he viettäisivät vuosipäivää juhannuksena, he ovat siis tämän vuoden juhannuksesta asti seurustelleet "virallisesti".

Ja en myöskään usko, että olisivat avoimessa suhteessa, siis että saisivat panna muitakin.

-Ap

Vierailija
16/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt B:ltä asiasta suoraan, ja sanot, että A:n on tiedettävä. Joko hän kertoo itse tai sinä kerrot.

Vierailija
17/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaa tietoa kirjoitti:

Pankki ja vakuutusalan kevytkenkäiset hepsankeikat kilpailee kuka saa ison pomon mansikkaa ja näin ollen välttyy irtisanomiselta seuraavissa yt-neuvotteluissa. .näppärää

Vanhan kunnon sanonta, että työtä ja huvia ei saisi sotkea. Itse olen todistanut draamaa, jossa työtyttökaverit pani samaa varattua pomoaan. Yhdessä sitten kostettiin tällä miehelle. Työpaikkahan heiltä sitten meni...

Vierailija
18/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Ja juuri siksi, että kyseessä on rakas ystävä, sinä hankkiudut eroon tuosta jeesus-syndroomastasi ja olet puuttumatta toisten asioihin. Ellet usko minua niin kysy joltain parisuhdeammattilaiselta, papilta tai muulta etiikkaan perehtyneeltä ammattiauttajalta. Sinun tehtäväsi ei ole rikkoa toisten suhteita eikä toimia totuuden torvena ja jumalan kätenä maan päällä.

Ohis mutta eikai siinä mikään Jeesus tai Jumala tarvitse olla että huomaa mitä silmien alla tapahtuu.

Ap:lle: minä juttelisin sen ystäväni A:n kanssa ja kertoisin että tunnet olevasi ihan pattitilanteessa ja haluat ystävänä puhua tilanteesta hänelle. Kerrot, että et voi tietää kuka puhuu totta, mutta että kuulit juttuja että B ja C on olleet sängyssä kesällä ja talvella. Että sinua inhottaa kuunnella tuollaisia juttuja ystävästäsi kiertämässä teidän työpaikalla. Kehotat A:ta juttelemaan sen B:n kanssa asiasta.

Vierailija
19/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos A on kovin hullaantunut B:hen, ja B:n suhde C:hen selviää, käy todennäköisesti perus: eli A:n mielestä C on horo, joka vokotteli B:tä. B taas saa olla puhdas pulmunen. Viestintuoja ammutaan.

Laittaisin nimettömänä viestiä, jos laittaisin, kaikkein paras tietysti jos olisi jotain todistetta asiasta. Mutta oikeastaan toimitpa niin tai näin, olet joka tapauksessa jonkun mielestä tehnyt väärin. Mielestäni sekin kannattaa huomioida, että jos paljastat B:n, hän katkaisee sinuun ehkä välit tai voi laittaa liikkeelle ilkeitä juoruja, jotka kyseenalaistavat motiivisi koko asiassa. Huolimatta siis siitä, että haluaisit vain toimia oikein.

Mutta miettisin näitä asioita:

-onko A niin umpirakastunut, että ei uskoisi B:stä mitään pahaa, jos asia selviäisi?

-entä mitä C toivoo heidän suhteeltaan tulevaisuudessa?

-mihin toimiin B ryhtyisi, jos asia tulisi julki?

Juuri näin ajattelen itsekin. Teenpä mitä vain, jonkun mielestä toimin väärin joka tapauksessa.

A on yleensä ihan fiksu nainen, mutta rakastuneena ihminen voi käyttäytyä toisin.

C tuskin haluaa B:ltä mitään enää, heidän välit tällä hetkellä muista syistä viileät. Ja C on tahollaan avoliitossa.

Ja mitä tulee B:hen, en osaa sanoa miten hän toimisi. Luultavasti suuttuisi minulle ja lujaa, yrittäisi ehkä korjata asioita A:n kanssa.

Mutta sitten taas jos pysyn hiljaa, ja asia tulee A:n tietoon jotenkin muuten ja saa tietää mun tienneen... Argh, kunpa en tietäisi mitään.

- Ap

Vierailija
20/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua mietityttää tämä suhteen salailu (A &B). Miksi kukaan työpaikalla sinun lisäksesi, ei tiedä heidän seurustelustaan? Ei voi olla terveellä pohjalla, jos tarvii salata. Ja en todellakaan tarkoita, että suhteesta pitäisi pitää mitään tiedotustilaisuutta, mutta kuitenkin olla ihan avoimesti yhdessä, jos kerran seurustelevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi