Tämän vuoden Halloween?
Koska sitä vietetään Suomessa,kun 31.10 on maanantai ja pyhäinpäivä la 5.9..?
Kommentit (28)
Mua on aina vaivannut se, milloin halloween siis on. Eikö se Jenkeissä ole aina lokakuun viimeinen? Täällä taas on ollut perinteisesti pyhäin(miesten)päivä niin onko se meillä se?
Ei syksyä ilman tätä. Sama vastaus kuin kymmenenä edellisenä vuonna: Halloween on USA:ssa aina lokakuun viimeisenä päivänä. Suomen pyhäinpäivä on aivan eri juhla, ja se on ollut viikonvaihteessa vuodesta 1955.
Vierailija kirjoitti:
Mua on aina vaivannut se, milloin halloween siis on. Eikö se Jenkeissä ole aina lokakuun viimeinen? Täällä taas on ollut perinteisesti pyhäin(miesten)päivä niin onko se meillä se?
Pyhäinpäivä on kristillinen pyhimysten, marttyyrien ja vainajien muistopäivä. Alun perin pyhäinpäivää on vietetty 1. marraskuuta, kuten monissa maissa edelleenkin, mutta Suomessa sitä vietetään välille 31.10.–6.11. osuvana lauantaina.
Vierailija kirjoitti:
Nuo "miehet" putosivat pyhäinpäivän nimestä 61 vuotta sitten.
Halloween ei kuulu suomalaiseen juhlaperinteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyhäinpäivä on kristillinen pyhimysten, marttyyrien ja vainajien muistopäivä. Alun perin pyhäinpäivää on vietetty 1. marraskuuta, kuten monissa maissa edelleenkin, mutta Suomessa sitä vietetään välille 31.10.–6.11. osuvana lauantaina.
Synkkä ja vakava pyhäinpäivä valitettavasti syrjäytti supisuomalaisen kekrin, joka oli iloinen sadonkorjuun juhla. Liian iloinen kirkonmiehille, joten se painettiin unholaan.
Vierailija kirjoitti:
Halloween ei kuulu suomalaiseen juhlaperinteeseen.
Ei kuulu äitienpäiväkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei syksyä ilman tätä. Sama vastaus kuin kymmenenä edellisenä vuonna: Halloween on USA:ssa aina lokakuun viimeisenä päivänä. Suomen pyhäinpäivä on aivan eri juhla, ja se on ollut viikonvaihteessa vuodesta 1955.
Niin. Saisiko vastauksen kysymykseen: Jos Suomessa juhlii Halloweeniä niin milloin?
Tämä on itse asiassa ainoa vuosi satoihin vuosiin, jolloin halloween osuu 13. päiväksi perjantaille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Saisiko vastauksen kysymykseen: Jos Suomessa juhlii Halloweeniä niin milloin?
Juuri silloin kun itselle sopii. Lakia, asetusta tai muuta ukaasia ei tästä ole, mikä Suomessa on pieni ihme. Ajankohta on yhtä vapaa kuin pikkujoulun ajoitus.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on itse asiassa ainoa vuosi satoihin vuosiin, jolloin halloween osuu 13. päiväksi perjantaille!
Minkä kuukauden 13. päivälle?
Vierailija kirjoitti:
Niin kumpana viikonvaihteena?Tässä on Suomessa kaksi käytäntöä tänä vuonna.
Niin minua ei nyt kiinnosta Halloweenin epäsuomalaisuus tai vietä koska vietät-ideat.Sitä voidaan viettää 31.10 edeltävänä la tai 5.9 pe,kumpi mielestäsi/tietosi mukaan on varmempi päivä tänä vuonna?Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri silloin kun itselle sopii. Lakia, asetusta tai muuta ukaasia ei tästä ole, mikä Suomessa on pieni ihme. Ajankohta on yhtä vapaa kuin pikkujoulun ajoitus.
Että kukaan ei katso pahalla, vaikka vetäisin baariin päälle viikatemiespukuni jo pe 28.10.? Miten tämä asia voi olla vielä sopimatta?
Meidän perheessä sitä juhlitaan 31.10. eli virallisena Halloween-päivänä. Tuskin on syytä Suomessa juhlia muuna päivänä? Lapset odottaa Halloweenia innokkaammin kuin jotain vappua tai juhannusta.
Baarijutskat on erikseen, jos ei maanantaina huvita baarissa olla. Kai ne baarit vielä mainostelee, jos niillä on teeman mukaiset iltamat? Vaikka facessa?
Meillä juhlitaan lokakuun viimeisenä viikonloppuna. En miellä halloweenia marraskuun juhlaksi. Sitä paitsi juhlin ennemmin etukäteen kuin jälkijunassa.
Minulle ei sovi viettää itsenäisyyspäivää tiistaina eli sanokaa mielipiteenne, juhlinko sitä la 3. vai la 10.12.?
Mun lapset synttärit on myös maanantaina. Lähdenkö niitä baariin juhlimaan ennen vai jälkeen viikonloppuna?
Veikkaan lokakuun vikaa viikonloppua. Baareissa yms. on varmaan jotain meininkejä vähän kumpanakin viikonloppuna.