Onko paikalla ketään Venetsiassa käynyttä? Millainen paikka?
Kommentit (34)
Kannattaa perehtyä paikan historiaan hyvin etukäteen, niin saa reissusta mahdollisimman paljon irti. Minusta Venetsia on maailman ihanin kaupunki: Taianomainen, romanttinen ja jännittävä.
hintaesimerkki ravintolan ulkoständistä:
Pizzatarjous 15¿!
Eli toistan vielä: kannattaa sukeltaa vähän syvemmälle Venetsiaan - sieltä löytyy se salaperäinen maailma.. eikä ole lintuja tai niin kallista ;)
romanttinen, jännittävä! Kävimme tammikuussa. Ei turisteja tugokseksi asti missään.
Kanavat näyttävät romanttisemmalta elokuvissa, todellisuudessa ne on likaisia...
Tosin me käytiin vain päiväseltään, virallisesti oltiin lomailemassa ihan muualla...
Mutta ymmrrän toki että onhan se hienoa kehua hiekkalaatikolla, että me oltiin lomalla haisevassa romanttisessa Venetsiassa.
Itse en toista kertaa menisi. Ja se Muranon lasinpuhallus, mitä ihmeellistä siinä on ? Suomesta löytyy yhtä taitavia lasinpuhaltajia.
lienee paremmassa kunnossa nyt remonttien jälkeen. Suosittelen myös poistumaan pikkukujille näkee aidompaa Venetsiaa. Rahaa saa kyllä varata vähän enemmän tosiaan syömiseen.
Toiselle Venetsia on likakaivo, toiselle salaperäinen aarreaitta.
Päiväretkellä Venetsiasta ei kyllä saa mitään irti, se on sanottava.
Mitä Muranon lasiin tulee, niin ilmeisesti tuo yksi kommentoija ei ole tutustunut järin tarkasti sen tuotantoon ;) Sitä kun ei suomalaiseen lasinpuhallukseen voi verrata kuin ihan joidenkin tuotteiden osalta.
Vai oletteko nähneet esim. Iittalan lasitehtaan tuottavan millimetrin pituisia lasimuurahaisia tai langanohuet jalat omaavia hämähäkkejä tai taidokkaasti puhallettuja kattokruunuja?
Eipä tuolla sivistyksellä (=sen puutteella) juuri kannattaisi tulla tänne paukuttelemaan henkseleitään!
jonka kautta voi vähän kurkkia, millaisista lasitöistä on kyse... ihan on samanlaista kuin Suomessa ;) (yhtään suomalaisia lasinpuhaltajia väheksymättä - siitä ei ole kyse)
http://www.artofvenice.com/art/frm.html
Ja olen sitä mieltä, että aarreaitta Venetsiasta tulee vasta kun oppii tuntemaan sen historian ja luonteen. Se on ikään kuin ilmielävä ulkoilmamuseo, jossa voisi kuvitella itsensä helposti jonnekin 1500-luvulle. Ja on ihan uskomatonta, kun vaikka pistäytyy sieltä " haisevalta" kadulta jonnekin kulahtaneeseen, hiljaiseen kirkkoon ja näkee sattumalta seinällä renessanssimestarin maalauksen, jonka muistaa jo jostain peruskoulun historiankirjasta.
ja ehdin vähän kyllästyä kaupungin likaisuuteen ja ahtauteen. Nyt aikuistuttuani menisin Venetsiaan kulttuurimatka-asenteella. Kuten joku ehdottikin, etsisin etukäteen hyvin tietoa kaupungin historiasta, jne. ja kiertelisin taidemuseot ja muut kulttuurinähtävyydet. Siten kaupungista saisi eniten irti, minun mielestäni. Shoppailumatkailijalle suosittelisin ehkä jotain muuta kaupunkia, mutta kyllä Venetsia on nähtävyys jo itsessään, niin että kannattaa siellä ainakin käväistä kauempaakin. Onhan se kuitenkin ainutlaatuinen kaupunki maailmankin mittakaavassa.
Halvemmalla pääsee omatoimisesti.
Gondoliajelu oli pettymys, kanaalit olivat tupaten täynnä ja suurin osa ajasta meni odotteluun, että mahtuu itse menemään.
Keskusta täynnä puluja ja ihmisiä. Likaista ja haisevaa ja todella kallista.
Mutta, kuten jotkut jo aiemmin ovat sanoneet, muualla Venetsiassa on varmasti erilaista. Tämä oli minun kokemukseni, joka rajoittui siis vain keskustaan.
Saa sekä suomeksi että englanniksi.
Oltiin kyllä keskellä kesää, oli aivan tajuttoman kuuma! Lisäksi oli kamalan likaista ja kallista, kokonaisuuden kruunasi, kun gondoliajelulla siinä vieressämme kellui kuollut rotta... yök.
haluaisimme oppaan palvelut lähelle.
ap
Olen käynyt kahdesti, ensin päiväretkellä ja sitten yöpynyt. Kesällä molemmilla kerroilla. Mitään siitä kehutusta tunnelmasta ja maineesta en löytänyt kummallakaan kerralla, ja kaikki siellä käyneet tuttuni sanovat samaa. Rapistunut ja törkeän kalliit hinnat, ja turistilaumoihin vittuuntunut henkilökunta kaikkialla. Venetsia on pettymys, niin paljon, että positiivinen hehkutus (jee, olemme VENETSIASSA) ei paljon lämmitä.
Menkää häämatkalle johonkin kivaan paikkaan, jossa oikeasti on jotakin ihmeteltävää ja katseltavaa.
Ihan samaa mieltä kuin monet muutkin, että on likainen, kallis, haiseva ym., ei tosiaankaan maineensa veroinen.
Kannattaa kävellä vähän syrjemmälle ja ehdottomasti kannattaa käydä Muranon lasitehtaalla.
Matkustusajankohtana paras on kevät - keskikesällä ei kannata mennä.
Myös ruoka- ja kahvipaikat kantsii etsiä muualta kuin Markuksentorin liepeiltä - keskeisillä paikoilla kaikki on todella järkyttävän kallista!