Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko kaupassa Tiina? (ensi treffit alttarilla innoitti kysymään)

Vierailija
05.10.2016 |

Oletko se joka kerää tietyt merkit kaupassa koriin, vai se jolle ei ole väliä?

Itse olen ihan selvä Tiina kaupassa. (Olen onnellisesti parisuhteessa ei huolta siitä)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa vähän lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaa vähän lisää.

Siis olet tarkka mitä ostat. Esimerkiksi sillä minkä juuston ostat on merkitystä, et pystyisi ostamaan hyllystä sokkona ihan sattuman varaista pakettia. Ostat ne tietyt hyväksi kokemasi tuotteet.

Vierailija
4/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen. Tykkään ruoanlaitosta ja minulle on tärkeitä monet muille täysin yhdentekevät asiat. Saatan esimerkiksi valikoida kurkkuja monta minuuttia, koska ne eivät läpäise seulaani. Pidän ohuista ja kiinteistä kurkuista, sellaiset paksut, vetiset ja isosiemeniset ovat inhottavia. Haistelen kaupassa hedelmiä arvoiden niiden kypsyyttä, hiljaa mielessäni tuomitsen avokadoja puristelevat ihmiset yms. Nautin kaupassa käymisestä ja uusien tuotteiden hypistelystä ja kävelystä ympmäriinsä uusien ruokalajien kehittyessä päässäni.

Käyn kaupassa ilman miestä. Häntä ei kiinnosta, koska teen lähes kaikki ruoat. Keittiö on minun valtakuntani, mies ei edes tiedä mitä kaikissa kaapeissa on.

Vierailija
5/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Sanoin miehellekin, että jos meidän kaupassakäynti olisi aina noin vaikeaa, niin olisin jo ampunut itseni.

Vierailija
6/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Sanoin miehellekin, että jos meidän kaupassakäynti olisi aina noin vaikeaa, niin olisin jo ampunut itseni.

Vierailija
7/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan aina halvinta.

Vierailija
8/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole, sekoaisin jos joutuisin itseni kanssa käymään kaupassa jos olisin tuollainen.

btw Fetan ja salaattijuuston ero on vain EU joissain tapauksissa.

Feta nimeä saa käyttää vain Kreikassa valmistetusta vuohen- ja lampaanmaitojuustosta. Jos kreikkalainen tulee Suomeen tekemään samalla reseptillä vuohen- ja lampaanmaitojuustoa, jota Kreikassa myi fetana, niin Suomessa joutuu sen nimeämään "salaattijuustoksi" tai joksikin vastaavaksi...

Eli niuhotus on aika ärsyttävää. Niuhotus kun on vielä väärässä, on sietämätöntä.

Vierailija
9/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä teen kahdenlaisia kauppareissuja: miehen kanssa ja yksin. selkeästi kun on äijänköntys mukana niin ostetaan maito ja makkara ja ulos. ihan molemmilla palaa hiha jos kestää liian kauan. (hahhaa suora vertaus intiimielämäämme) 

itsekseni viihdyn pari tuntiakin vertaillen ja hypistellen. muistelen reseptejä ja niihin tarvittavia asioita, teen heräteostoksia ja haalin kuivakaapit ja pakastimet täyteen. tutkin uusia mausteita, astiatarjouksia ja mietin viikon ruuat etukäteen.

on mullakin harrastus!

pitää hankkia sellainen mummokärry...

Vierailija
10/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on Tiina kaupassa! :D Kyllä me saatiin parisuhteen alussa monet riidat aikaiseksi kaupassa! Mies halusi ostaa kaupasta laadukkaampia ja "aidompia" tuotteita kuin minä joka ostin ruokaa halpuuden perusteella.

Tosin, annoin periksi ja olen nykyisin erittäin tyytyväinen siihen, että syömme laadukasta ja pääosin kotimaista ruokaa tai aitoja tuotteita kuten laadukasta oliiviöljyä ja aitoa fetaa. En enää pystyisi edes palaamaan takaisin entiseen kun ajattelen että mitä ne halpamerkkien tuotteet sisältää. Olen pysynyt terveempänäkin kun olen syönyt kotimaista ruokaa. Eli, jos nyt tulisi ero ja löytäisin uuden miehen niin sitten mä olisin Tiina kaupassa! :D

Vierailija
11/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan aina halvinta.

Miten sitten kävis, jos puolisi sanoisi kaupassa ettei halua sitä halvinta ostaa?

Vierailija
12/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kaupassa vaan kotona. T: Tiina

Vierailija
14/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaa vähän lisää.

Siis olet tarkka mitä ostat. Esimerkiksi sillä minkä juuston ostat on merkitystä, et pystyisi ostamaan hyllystä sokkona ihan sattuman varaista pakettia. Ostat ne tietyt hyväksi kokemasi tuotteet.

Kyllä minä kokeilen jatkuvasti uusia juustoja. Mitä ihmettä oikein pelkäät, saatat löytää vielä paremman ja saada vaihtelua :D

Vierailija
15/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Suosin kyllä kotimaista mahdollisuuksien mukaan. Nyhväämään en kauppaan jää.

Mieheni käy yleensä kaupassa. Hän käy siellä mielellään, mutta kauppalistan vaatii mukaan. Mikäs siinä, saan kaiken tarvitsemani ja lisäksi mieheni mainiot heräteostokset.

Vierailija
16/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Tiina siinä mielessä, että olisin joustamaton ja haluaisin kontrolloida toista. Mieheni on minua tarkempi ruokaostosten kanssa (haluaa syödä tiettyjä tuotteita), mutta hänkään ei käyttäydy kuten Tiina. Miehen kanssa juuri eilisen jakson jälkeen intouduimme keskustelemaan, että tuollaista kontrollinhalua ei kumpikaan kestäisi parisuhteessa. Jos haluamme esim. syödä erilaisia salaatteja niin riittää kun toinen sanoo "mun tekee mieli tätä, otan tän" ja sitten toinen tekee valinnan ostaako itselle eri tuotteen vai haluaako syödä samaa. Tarvetta kritisoida tai kontrolloida toisen valintoja ei ole.

Huolestuttavinta Tiinan käyttäytymisessä on mielestäni se, että ks. pari on juuri tavannut ja tunteneet vasta joitakin viikkoja. Silti toinen haluaa jo opettaa/sanella toiselle mitä ostaa kaupasta, miten täyttää roskakori, miten säilyttää kengät eteisessä jne. Yleensä tuossa vaiheessa suhdetta haluaa vielä miellyttää toista kovasti ja näyttää itsestään vain parhaat puolet. Jos olisin Samuel niin pelolla odottaisin millainen tilanne on esim. vuoden jälkeen ja kameroiden poistuttua.

Vierailija
17/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on Tiina kaupassa! :D Kyllä me saatiin parisuhteen alussa monet riidat aikaiseksi kaupassa! Mies halusi ostaa kaupasta laadukkaampia ja "aidompia" tuotteita kuin minä joka ostin ruokaa halpuuden perusteella.

Tosin, annoin periksi ja olen nykyisin erittäin tyytyväinen siihen, että syömme laadukasta ja pääosin kotimaista ruokaa tai aitoja tuotteita kuten laadukasta oliiviöljyä ja aitoa fetaa. En enää pystyisi edes palaamaan takaisin entiseen kun ajattelen että mitä ne halpamerkkien tuotteet sisältää. Olen pysynyt terveempänäkin kun olen syönyt kotimaista ruokaa. Eli, jos nyt tulisi ero ja löytäisin uuden miehen niin sitten mä olisin Tiina kaupassa! :D

Meillä sama. Mies ostaa hinnan mukaan, minä tuoteselosteen. Lopuutuloksena minä käyn kaupassa ja mies tyytyy syömään laadukkaammin. Toisaalta meillä on budjetti puoliksi ja jos tuon tavaraa kaupasta yli budjetin, se on täysin minun asiani.

Vierailija
18/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole Tiina siinä mielessä, että olisin joustamaton ja haluaisin kontrolloida toista. Mieheni on minua tarkempi ruokaostosten kanssa (haluaa syödä tiettyjä tuotteita), mutta hänkään ei käyttäydy kuten Tiina. Miehen kanssa juuri eilisen jakson jälkeen intouduimme keskustelemaan, että tuollaista kontrollinhalua ei kumpikaan kestäisi parisuhteessa. Jos haluamme esim. syödä erilaisia salaatteja niin riittää kun toinen sanoo "mun tekee mieli tätä, otan tän" ja sitten toinen tekee valinnan ostaako itselle eri tuotteen vai haluaako syödä samaa. Tarvetta kritisoida tai kontrolloida toisen valintoja ei ole.

Huolestuttavinta Tiinan käyttäytymisessä on mielestäni se, että ks. pari on juuri tavannut ja tunteneet vasta joitakin viikkoja. Silti toinen haluaa jo opettaa/sanella toiselle mitä ostaa kaupasta, miten täyttää roskakori, miten säilyttää kengät eteisessä jne. Yleensä tuossa vaiheessa suhdetta haluaa vielä miellyttää toista kovasti ja näyttää itsestään vain parhaat puolet. Jos olisin Samuel niin pelolla odottaisin millainen tilanne on esim. vuoden jälkeen ja kameroiden poistuttua.

Suhdetta ei mielestäni voi verrata ns. normaaliin suhteeseen ja tutustumisvaiheeseen. On ihan hyvä, ettei koko viittä viikkoa pyri miellyttämään toista kaikessa ja uskaltaa näyttää itsestään kaikki puolet.

Vierailija
19/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Samuel, jos käyn jonkun kanssa kaupassa. Yksin käydessä tietenkin olen tottunut ostamaan tiettyjä hyväksi havaittuja tuotteita, mutta olen niin kiltti ja joustava etten jaksa enkä halua alkaa vänkäämään mistään, vaikka olisin kuinka eri mieltä jostakin asiasta. Ei ole maailmaakaatavia juttuja kuitenkaan.

Vierailija
20/23 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin Coca-cola vrs. Pepsi valintatilanne aiheuttaa tuon Tiinan "välimerellinen juusto reaktion" (no kai noissa juomissa se makuero on selkeämpi).