Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarkistaako työkkäri oletko hakenut työtarjousta?

Vierailija
05.10.2016 |

Kävi kämmi (oikeasti inhimillinen virhe) ja työhakemus ei ollut mennyt perille. Napsahtaako karenssi vai laitanko pokkana, että en saanut tarjottua työpaikkaa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo hakenut ja ilmoittanut sen työkkäriin, niin se toinen ilmoitus ei enää ole niin tärkeä. Siinä vaan pitäis ilmoittaa saitko työtä tai et saanut tai et tiedä.

Vierailija
22/27 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkisteta. Ei työkkärillä ole resursseja sellaiseen, eikä työnantajalla ole velvollisuutta eikä aikaa tuollaiseen jos paikkaa hakee 300 ihmistä.

Ilmoita että sinua ei valittu kyseiseen työhön, jos työnantaja ei ole ottanut yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri laittaa meille e-mail kenelle osoitus on lähetty ja me vastaamme siihen sitten kuka haki ja kuka ei.

Voi luoja... Ei kai kukaan saa töitä, jos työnantaja saa Kelalta moisia holhousviestejä! Työkkäri pilaa näin työnhakijoiden maineen.

Vierailija
24/27 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin nämä työhönosoitukset tulevat ja onko sillä merkitystä, että on liiton rahoilla? 

Olen nyt ollut ollut kaksi vuotta työttömän nimikkeellä, tänä aikana olen käynyt yhden 2kk kestävän työkkärin kurssin ja vuoden kestävän uuden koulutuksen, mutta ensin olin puoli vuotta tekemättä MITÄÄN. Ei tullut yhden yhtä ehdotustakaan työpaikoista.

Vierailija
25/27 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne niitä tarkista. Itselle lähetettiin kerran samasta paikasta työtarjous johon olin hakenut pari kuukautta ennemmin. Raksitin pokkana kohdan olen hakenut paikkaa ja mitään ei senjälkeen tapahtunut.

Vierailija
26/27 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarkisteta. Ei työkkärillä ole resursseja sellaiseen, eikä työnantajalla ole velvollisuutta eikä aikaa tuollaiseen jos paikkaa hakee 300 ihmistä.

Ilmoita että sinua ei valittu kyseiseen työhön, jos työnantaja ei ole ottanut yhteyttä.

Joskus tarkistetaan. Siihen te-asiantuntijoilla on aikaa ja resursseja.

itselle kävi niin että vastoin totuutta työnantaja oli kysyttäessä vastannut että en ollut hakenut ko työtarjouspaikkaa ja selvitykseen jouduin, kelaankin ilmoitettiin heti ja nyt minulla on "maksueste" reilun kuukauden ajalta.

Onneksi minulla on lähettämäni hakemus ja siihen työnantajalta saamani sähköpostivastaus tallella ja annoin selvityksen heti. (Soitin myös kyseisen paikan pomolle ja vaadin häntä ottamaan yhteyttä te-toimistoon ja omalta puoleltaan selvitämään asian. Hänen selityksensä oli että hakemuksia tuli niin paljon ettei voinut muistaa/tietää onko kysytty henkilö sitä hakenut. Varmuuden vuoksi vastasi siis että ei ole..) Siitä huolimatta käsittely kestää enkä siis voi tehdä päivärahahakemusta enkä täten maksaa tiettyjä laskuja ajoissa.

Kaiken lisäksi olen tietysti epäluotettava, loinen, sohvalla makaava kaljankittaaja kuten mielipidekirjoitukset ja media jaksavat mainostaa.

Reilun kahdenkymmenen vuoden työhistoriallani ei ole mitään merkitystä, nyt olen alinta pohjasakkaa jonka sanaan ei ole luottamista.

Vierailija
27/27 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laittoivat työpaikka ehdotuksen ja käskivät hakemaan. Hakuajan päätyttyä kysyivät hainko paikkaa. Sanoin että hain, ja työnantajasta ei kuulunut mitään. Asia oli sillä selvä. Ei karenssia tai muutakaan.