Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 27 neliön yksiö "mikrokoti"?

Vierailija
04.10.2016 |

Aiuvan perusyksiö kooltaan ainakin täällä Helsingissä.

http://www.iltalehti.fi/asuminen/2016100422413124_an.shtml

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 neliöö on mikro. 27 on normaali. Paitsi maalla, jossa 27 neliöö on kylpyhuoneen minimikoko.

Vierailija
2/13 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mikrokoti? Toi on ihan tavallisen yksiön koko, mikrokoosto voidaan puhua kun aletaan mennä 20m2 alaspäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos luitte jutun niin onhan tuo 10m2 pienempi kuin lain vaatima minimikoko amöriikassa, jossa kaikki on suurta.

Vierailija
4/13 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se pieni ja vaatii helposti vähän kikkailua että saa kaiken haluamansa mahtumaan.

Vierailija
5/13 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jutun lukee, selviää että lakisääteinen standardi rakentamisessa on ollut minimiltään 37 neliötä. 

Se on näin suomalaisittain jo reilun kokoinen asunto kaupungissa elävälle. 

Asun Helsingin Munkkivuoressa ja täällä on paljon viisihenkisiä perheitä jopa 60 neliön kolmioissa. Yksi kylppäri, jossa samassa tilassa pönttö. 

Mitä newyourkilaiset tästä tuumaisivat?

Vierailija
6/13 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa asutaan ahtaasti verrattuna muihin pohjoismaihin, sen olen aiemminkin tiennyt. Mutta, että Amerikan ihmemaassa on tällaiset säännökset, tuli uutuutena. 

Vierailija
7/13 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:ssa talot on yleensä valtavia Suomeen verrattuna, joten 27 neliötä on niille yhtä kuin komero. Tietty New Yorkissa koko ikänsä asuneet voi olla tottuneita pienempäänkin.

On tuo minustakin pieni, vaikka tosiaan ihan perusyksiö Helsingissä. Asuin pari vuotta yksinäni kaksiossa ja kyllä nyt ahdistaisi muuttaa tuollaiseen koppiin.

Vierailija
8/13 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunt kalliossa 17,5 m , ihan kivasti mahtui, kun oli eka oma koti. Hirveesti en aikaa himassa viettäny, mutta on lämpimät muistot :)

Vierailija
9/13 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 30 neliötä eikä todellakaan tunnu miltään mikrokodilta :D Kaikki mitä tarvitsen mahtuu ihan mukavasti, eikä mitään erikoisjärjestelyjä tai outoja säilytyssysteemejä tarvita.

Vierailija
10/13 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen asunt kalliossa 17,5 m , ihan kivasti mahtui, kun oli eka oma koti. Hirveesti en aikaa himassa viettäny, mutta on lämpimät muistot :)

Mulla sama, vaikka puol neliöö pienempi. Kaikilla mukavuuksilla.

Vierailija
11/13 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kotia nähnytkään, vaan on koppi. Kodiksi voi määritellä asunnon, jossa on vähintään 38 neliötä.

Vierailija
12/13 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 30 neliötä eikä todellakaan tunnu miltään mikrokodilta :D Kaikki mitä tarvitsen mahtuu ihan mukavasti, eikä mitään erikoisjärjestelyjä tai outoja säilytyssysteemejä tarvita.

Tää riippuu hirveästi esim. pohjapiirustuksesta. Jos on pieni asunto ja pohja jossa kylppäri, keittiö ja/tai eteinen vie neliöitä ja huonosti säilytystilaa niin voi joutua kehittelemään vähän luovempia ratkaisuja esim. siivousvälineiden ja ulkovaatteiden säilytykseen. Mulla on ollut asunto jossa ei ollut eteistä ollenkaan, ulko-ovesta tultiin suoraan keittiöön eikä siellä ollut tilaa edes seisovalle vaatenaulakolle, koko kämpässä oli vaan 1 komero (+ keittiössä 3 yläkaappia, roskiskaappi ja laatikosto). Kyllä siinä sai vähän päätä raapia kun mietti mihin olisi järkevintä säilöä ulkovaatteet, imuri jne.

Vierailija
13/13 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikaan meitä asui kaksi 20 neliön yksiössä eikä oltu avopari, vaan asuimme ns. toveriasunnossa. Ahdasta oli, mutta emme kumpikaan olleet tottuneet mihinkään hoveihin tai kartanoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme