Voisitteko seurustella sellaisen ihmisen kanssa, joka on kääntynyt juutalaisuuteen?
Kommentit (43)
Tuskin juutalaisuuteen kääntynyt haluaisi seurustella ei-juutalaisen kanssa, mutta jos haluaisi, niin miksipä en. Riippuu tosin kuinka uskonnollinen henkilö olisi kyseessä.
Se on kalevauvan Kale tässä moi! Ajateltiin tehä biisi tästä aiheesta.
Pistäkääpä hyvää settii:)
Olen syntyperäinen juutalainen enkä mielelläni seurustelisi käännynnäisen kanssa.
kalevauva.fi kirjoitti:
Se on kalevauvan Kale tässä moi! Ajateltiin tehä biisi tästä aiheesta.
Pistäkääpä hyvää settii:)
Porvoon Kale?
Vierailija kirjoitti:
Olen syntyperäinen juutalainen enkä mielelläni seurustelisi käännynnäisen kanssa.
Miksi? ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? ap
Kielletään Toorassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? ap
Kielletään Toorassa.
Eikä kiellä, päin vastoin. Juutalaisuuteen kääntyneitä kehutaan Toorassa oikeamielisiksi ja juutalaisuuteen kääntynyt on tasan yhtä juutalainen kuin juutalaisesta äidistä syntynytkin. Tämä on yleisesti hyväksytty totuus uskonnollisesti valveutuneiden juutalaisten keskuudessa poislukien ultraortodoksijuutalaiset, jollainen viestin kirjoittaja ilmeisesti omasta mielestään sitten on.
En...en halua heille lopullista ratkaisua...
Up nyt vielä! Kertokaa omat mielipiteenne, please :) ap
Ne hatut on liian pöhköjä, en usko että voisin.
Vierailija kirjoitti:
Ne hatut on liian pöhköjä, en usko että voisin.
Eihän niitä koko ajan käytetä (yleensä). ap
Voisiko hän seurustella minun kanssani?
Jos olisi kääntynyt juutalaisuuteen jonkun eksän vuoksi, niin ehkä sitten odottaisin, että hän voisi kääntyä minunkin uskontooni. Toisaalta, minusta on hieman kyseenalaista vaihdella uskontoa puolison mukaan..
Finderella kirjoitti:
Voisiko hän seurustella minun kanssani?
Jos olisi kääntynyt juutalaisuuteen jonkun eksän vuoksi, niin ehkä sitten odottaisin, että hän voisi kääntyä minunkin uskontooni. Toisaalta, minusta on hieman kyseenalaista vaihdella uskontoa puolison mukaan..
Sori, olisi pitänyt laittaa aloitukseen: oletus on, että olisi kääntynyt juutalaisuuteen itsensä vuoksi eli kukaan ex ei ole ollut syynä asiaan. ap
En, koska hän ei todennäköisesti viettäisi joulua, joka taas on minulle vuoden kohokohta.
Jos häntä ei haittaa että olen kristitty.
M
Jep.