Hel Looks - aina yhtä epäsiistin oloisia ihmisiä!
Siitä, onko kuvissa esiteltävä vaatteet hienoja vai ei, voi olla montaa mieltä (itseni mielestä sivustolle kasatut asut ovat lähes poikkeuksetta kamalia ja sen oloisia, että erikoisuus on pääpointti), mutta epäsiisteydestä olemme varmaan kaikki yhtä mieltä. Vaatteet ovat usein ryppyisiä ja huoltamattomia, päällä vähän miten sattuu. Kuvissa ihmiset poseeraavat huonoryhtisinä ja lösähtäneinä. Moni asu olisi heti paremman näköinen, jos kantaja seisoisi ryhdikkäästi.
Kommentit (159)
Onpa kapeakatseista porukkaa täällä. Itseäni fyysisesti kuvottaa paljon enemmän kasin sporan vakkarit jotka paskat housussa kömpii Hesarilla kyytiin kuin se, että 25-vuotias mies on on pukeutunut tyttöjen yöpaitaan.
Vierailija kirjoitti:
http://hel-looks.com/20160525_19/
Suvi, "35" - iästä puuttui varmaan muutama vuosikymmen...
http://hel-looks.com/20160525_06/
Tämä on jotenkin tosi söpö!
http://hel-looks.com/archive/#20160526_05
Olkoon takki Issey Miyakea, mutta ei se ainakaan noin puettuna hyvältä näytä...
http://hel-looks.com/archive/#20140215_02
Ihan kuin olisi matkalla johonkin mopokasteeseen tai muuhun kiusaamistapahtumaan! Ei kukaan oikeasti pukeudu noin, paitsi jos on koditon tai mt-ongelmainen...
Ei jumalauta, tuo Jasmin 21 (toinen linkki) oli aivan jumalaisen kaunis ja seksikäs nainen. Ei saatana. En muistakaan milloin viimeksi olisin Suomessa nähnyt noin kauniin ja seksikkään naisen.
T: Mies 28
144 jatkaa: Eli siis eka kuva, ei toka.
T: Mies 28
Mä olen kapeakatseinen, koska olen elänyt koko ikäni Kuopiossa :D
Olisi oikeasti ihan kiva, että täälläkin pyörisi tuollaista oudon näköistä porukkaa, koska voisin silloin itsekin pukeutua ihan miten sattuu. Ja oudolla tarkoitan noita "mulla on isän vanha tuulipuvun takki vuodelta 1995, pitsiliinasta tuunattu pipo, enon lenkkarit 80-luvulta sekä neonvihreät pyöräilyhousut yhdistettynä vaaleanpunaisiin stay up-sukkiin".
Olen käsittänyt että noiden pointti on pukeutua täysin uniikisti ja siten, jokaisella on oma juttunsa sekä vaatteet istuvat kokonaisuuteen. Siis yhdistelyn taito.
Voi vittu, oikeen taas tyylikkäiden stadilaisten kokoontumisajot tuolla sivulla, straight outta torkkeli. Mut hei juntit ei tajuu, eiku mitä :D
Jos joku lähestyy kameran kanssa ja ilmoittaa haluavansa kuvata minut tälle sivustolle, niin lähden kyllä aika vauhdilla vaatekauppaan.
Mielenkiintoisempia nuo ovat katsella kuin se jengi, joka näyttää suoraan Stockan katalogista reväistyltä - tai näyttäisivät, jos olisivat hoikkia, nuoria ja nättejä. Maailmassa on jo tarpeeksi villakangastakkiin, beigeen merinoneulepaitaan ja mustiin housuihin pukeutuvia Michael Kors-laukun kantajia.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku lähestyy kameran kanssa ja ilmoittaa haluavansa kuvata minut tälle sivustolle, niin lähden kyllä aika vauhdilla vaatekauppaan.
:,D
Mua ärsyttää katukuvassa muutama tietty "trendi", jos niitä kaikkia nyt voi trendeiksi sanoa.
- Nämä HelLooksissakin usein näkyvät erikoisuudentavoittelijat, joilla on liikaa rahaa muttei yhtään tyylitajua, ja joille kaikessa pukeutumisessa itseisarvo on se, että näyttää erilaiselta kuin kaikki muut ja kiinnittää huomiota ja kääntää katseet (mutta sitten nillitetään jossain netissä, kuinka kamalaa on kun ihmiset töllää - sitähän he just haluaa, miksi muuten pukeutua erikoisesti)
- Perinteinen miesten hipsterimeininki - jalassa kalliit vaellushousut ja päällä ruutupaita, mutta ainoa kosketus luontoon on taloyhtiön nurmikko
- Naisten juoksutrikootrendi - jaloissa on lenkkarit ja juoksutrikoot, ja yläosassa aivan normaalit vaatteet merkkilaukkuineen - mitä helvettiä? Näitä on nyt viime aikoina näkynyt tosi paljon, eikä missään liikunnallisissa yhteyksissä. Esimerkiksi yliopistolla näihin törmää tosi usein.
Ja vaikka sanoin, että ärsyttää, niin en minä oikeasti näillä päätäni vaivaa sen enempää. Tuli nyt vain mieleen tämän ketjun yhteydessä.
Uskoakseni tuon skenen ihmisten tarkoitus on näyttää erilaisilta suureen massaan nähden, ei niinkään klassisen kauniilta. Esim tuo mopokastetyttö tai julkkiksista vaikka Maria Veitola. Mutta omassa viiteryhmässään pukeutumisnormisto lienee heillä kovin kapea. Kallion lukiossa opiskellut tuttu kertoi, että teinien perusfarkuissa ja hupparissa ei olisi kehdannut mennä kouluun kun olisi ollut liian tylsää ja tavallista.
Minulla kiinnitti lisäksi huomion se, että aika monilla vaatteet eivät imartele kantajaansa mallin/kuosin/materiaalin/istuvuuden osalta. Samoin liian monilla naisilla huomio meni kamalaan kovan väriseen mustaan tukkaan, joka värjättynä vain hyvin harvoin sopii vaaleaan suomalaiseen ihoon. Ehkä tarkoitus on näyttää eksoottiselta ulkomaalaiselta kaunottarelta tai katu-uskottavalta intellektuelli/taiteilijalta, jos hiukset mustat? Ei kyllä onnistu, ja näyttää vaan rumalta, kouvolatukan Helsinki-versiolta.
Jos haluatte nähdä todellista iätöntä street tyyliä. Yksi hienoimpia blogeja, jota tiedän: http://www.advanced.style
Eihän kukaan selaisi tuta sivua jos siellä olis harmaassa villakangastakissa ja pillifarkuissa vetäviä friiduja. Asua, jotka herättää ajatuksia, inspiroi, joista ehkä voi saada jotain uusia ideoita. Ei välttämättä kauneinta tai imartelevinta.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää katukuvassa muutama tietty "trendi", jos niitä kaikkia nyt voi trendeiksi sanoa.
- Nämä HelLooksissakin usein näkyvät erikoisuudentavoittelijat, joilla on liikaa rahaa muttei yhtään tyylitajua, ja joille kaikessa pukeutumisessa itseisarvo on se, että näyttää erilaiselta kuin kaikki muut ja kiinnittää huomiota ja kääntää katseet (mutta sitten nillitetään jossain netissä, kuinka kamalaa on kun ihmiset töllää - sitähän he just haluaa, miksi muuten pukeutua erikoisesti)
- Perinteinen miesten hipsterimeininki - jalassa kalliit vaellushousut ja päällä ruutupaita, mutta ainoa kosketus luontoon on taloyhtiön nurmikko
- Naisten juoksutrikootrendi - jaloissa on lenkkarit ja juoksutrikoot, ja yläosassa aivan normaalit vaatteet merkkilaukkuineen - mitä helvettiä? Näitä on nyt viime aikoina näkynyt tosi paljon, eikä missään liikunnallisissa yhteyksissä. Esimerkiksi yliopistolla näihin törmää tosi usein.
Ja vaikka sanoin, että ärsyttää, niin en minä oikeasti näillä päätäni vaivaa sen enempää. Tuli nyt vain mieleen tämän ketjun yhteydessä.
Mä olen tuollainen juoksutrikooihminen, eli saatan jopa kotikaupunkini keskustassa liikkua juoksutrikoot ja -lenkkarit jaloissa. Tämä johtuu siitä, että olen kaupungilta menossa suoraan juoksulenkille keskustan lähistölle, enkä viitsi lähteä kotiin 10 km päähän vaihtamaan vaatteita. No, yliopistolle en kyllä ehkä menisi näissä vaatteissa, mutta ehkä ne trikooihmiset on lähdössä vaikka luentojen jälkeen lenkille ja jättävät sen merkkilaukun vaikka autoon tai jotain :D Mä saatan juoksulenkillä pitää esim. jotain seeprakuvioista Gina Tricot toppia, koska mulle tärkeintä on se, että mulla on hyvät housut ja kengät.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kapeakatseista porukkaa täällä. Itseäni fyysisesti kuvottaa paljon enemmän kasin sporan vakkarit jotka paskat housussa kömpii Hesarilla kyytiin kuin se, että 25-vuotias mies on on pukeutunut tyttöjen yöpaitaan.
Olet ihan varmasti tosi tosi avarakatseinen.
Vierailija kirjoitti:
http://hel-looks.com/20160526_07/
seisooko tällä tai jotain?
Tietysti on maksanut parturihomokampaajalleen jonkun 400 euroa tuosta "tukasta"
Voi hänellä olla joku sukkarullaviritys siellä housussakin.
Kaameita rytkyjä, rumia kenkiä, kaikilla jalkaterät sisäänpäin kääntyneenä..ihme jengiä.
...juu juu aikkkauheaa mitä rytkyjä jne...
Hauskaa on kuitenkin se, että kun selaa noita sivuja, niin kyllä siellä on ollut näkyvissä kaikki ne trendit, jotka valtavirta on imaissut sitten parin vuoden viivellä kaupalliseen käyttöönsä. Eli aikkkauheeta mitä rytkyjä oikein hinnoiteltuna ja pienten kätösten ompelema merkkilappu kyljessä - ja avot keskiluokka aikkauheeta ostaa ehania rytkyjä ranteet hellinä.
Kierrätysmuoti ja kekseliäisyys vs merkkituotteet ja geneerisyys. Muotinäytöksissä sitten suunnitelijat yrittävät olla kuin katumuodin- ja kierrätysmuodinluojat Lontoossa, Tukholmasssa, Helsingissä, Pietarissa tahi NewYorkissa - yhtä persoonallisia ja kekseliäitä - ja nyhtää siinä sivussa tädeiltä fyrkat pois.
Olisinpa minäkin uusrikkaan helsinkiläisperheen nuori aikuinen enkä vain maalta muuttanut köyhä ja mitätön opiskelija niin uskaltaisin pukeutua ja tehdä mitä huvittaa. Ja pyöriä kaiket päivät vaan ees taas Starbucks kuppi kädessä jossakin lakanassa ja pinkeissä pörröhiuksissa<3