Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan hyytävä viima ulkona!

Vierailija
04.10.2016 |

Miten pärjäätte tuolla ohuilla ulkoilupuvuillanne? Eikö tuuli puhalla ohuesta mikrokuituknkaasta läpi? Tuntuu ettei ole mitään asiaa ulos farkuissa ja tuulitakissa kun on viima suoraan pohjoisesta kuin naparetkellä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te jo nyt riittävän lämpimän pukeutumisen mahdottomaksi havainneet pärjäätte talvella, kun on samanlainen tuuli mutta kymmenen astetta pakkasta?

(Pukeudutte tietysti lämpimämmin kuin nyt. Mutta nyt ette pukeudu, kun ei ole talvi. Tirsk.)

Toppapuvussa on vahvempi pintakangas josta ei tuuli mene niin helposti läpi kuin tavallisesta syystuulipuvusta. Laittaisin muuten toppapuvun mutta kun siinä on ne toppaukset ja se on liian kuuma näillä + 4 asteen keleillä.

Olisiko sitten syytä hankkia semmoinen syyspuku, jolla pärjää, ja ohuita kerroksia lisäksi?

Kyllä varmasti olisi jos sellaisen jostain löytäisi. Pärjäätkö sitten itse tuolla hyisessä viimassa, eikö yhtään mene tuuli läpi? Millainen puku sulla itselläsi on?

Vierailija
22/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te jo nyt riittävän lämpimän pukeutumisen mahdottomaksi havainneet pärjäätte talvella, kun on samanlainen tuuli mutta kymmenen astetta pakkasta?

(Pukeudutte tietysti lämpimämmin kuin nyt. Mutta nyt ette pukeudu, kun ei ole talvi. Tirsk.)

Okei. Siis pilkkaat niitä, jotka nyt pukeutuvat lämpimästi, tai vaihtoehtoisesti pilkkaat heitä, jos eivät pukeudu lämpimästi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivaa kun itselläni menee tuuli ja vesi läpi ulkoilupuvusta ja sitten ilkutaan kun muutenkin paleltaa ja keljuttaa.

Vierailija
24/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä jotka pyrkivät pukeutumaan niin että jatkuvasti pitäisi olla kuuma.

Vierailija
25/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedin ison polvipituisen toppatakin päälle, muuten ihan normaalivaatteet alla, yks pusero, farkut, sukat ja Adidakset.

Rakastan tuota mustaa toppatakkia, se on yli-iso joten sormia lämmittää hihansuut ja iso huppu pitää tuulen kuin tuulen, ei tarvitse mitään pistelevää kaularättiäkään.

En tämän kummemmin pukeudu minkään maailman pakkaseen, Helsingissä 10 minuutin kävelyt menee keveissäkin vaatteissa. En pahemmin aisti kylmää, helteestä kärsin paljon enemmän.

Tietenkin jos lähdetään  joulukuussa Leville, on pukeutuminen ihan eri luokkaa.

Vierailija
26/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi kuoritakki+housut? Ei mene tuuli/sade takista läpi. Ei ole mikään ihmekään että palelee, kun ette osaa pukeutua sään mukaan. Joku villakangastakki on viho viimeinen kapistus tuulisella säällä..

Vierailija
27/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo luulin olevani vajavainen, kun jalassa pitkät kalsarit ja sukkia kaksi paria ja kolme paitaa :D Rannikon tuuli on saatanasta.

Vierailija
28/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi kuoritakki+housut? Ei mene tuuli/sade takista läpi. Ei ole mikään ihmekään että palelee, kun ette osaa pukeutua sään mukaan. Joku villakangastakki on viho viimeinen kapistus tuulisella säällä..

Olis varmaan ihanat näihin keleihin! Onko sulla itselläsi sellaiset? Voitko laittaa jotain linkkiä? En mä nyt ihan villakangastakissa ulkoile, on mulla sporttiset tuulitakki ja -housut mutta ei nekään tuollaista viimaa pidä eikä varsinkaan vettä.

Vierailija
29/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis varmaan ihanat näihin keleihin! Onko sulla itselläsi sellaiset? Voitko laittaa jotain linkkiä? En mä nyt ihan villakangastakissa ulkoile, on mulla sporttiset tuulitakki ja -housut mutta ei nekään tuollaista viimaa pidä eikä varsinkaan vettä.

Itselläni on akhhan (Ellokselta) kuoritakki, muutama vuosi sitten ostin alesta n. 60 eurolla. Ei tunnu tuuli ja kestää rankkaa ja pitkäkestoista vesisadetta, ilman että tulee vesi läpi. Tässä mun takissa on hengittävyys 5000 ja vesipilari saman verran (muistaakseni). Jos hirveästi urheilee ja hikoilee, niin ainakin itselläni on paita märkä, koska hengittävyys ei riitä. Eli jos haluat, että takki/housut hengittää kunnolla, noiden lukujen pitäisi olla suuremmat, mutta se tuntuu sitten puvun hinnassa. Useita satoja euroja kuitenkin. Juuri ostin Everestin kuorihousut, koska pillifarkut kun kastuu läpi rankkasateella: palelee koko päivän toimistolla ilmastoinnin takia. Näissäkin housuissa 5000/5000, eli ihan ok työmatkoille. Mitä nyt aluspaita/välipaita tulee aina vaihdettua kuivaan työpaikalla. Niin ja housuista maksoin jopa 16 euroa, jonkun nuori oli kasvanut niistä ulos ;)

Kuoripukuja löytyy Icepeakilta, Everestiltä, Haltilta (taitaa olla sama kuin icepeak) jne. Erätukku myy kohtuu halvalla kuoripukuja. Kannattaa metsästää näitä myös torista. Ja jos on pakko niin kurkkaa myös Fjällravenin sivut, mutta jos et eräile/patikoi/vaella, niin hinnat voi olla suolaisia.

Vierailija
30/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jo luulin olevani vajavainen, kun jalassa pitkät kalsarit ja sukkia kaksi paria ja kolme paitaa :D Rannikon tuuli on saatanasta.

No voin kuvitella! Täälä sisämaassakin tuuli on tänään todella purevaa ja tunkeutuu jopa tiviin tuulitakin lävitse.

Vierailija
31/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulen- ja vedenpitävä kuoripuku on ihan ehdoton. Kunnolliset on aika kalliita, mutta ei syyssäissä viitsi ilmankaan ulkoilla. Lämpötilan mukaan kerroksia alle, niin tarkenee :) Mulla on käytössä villakerrasto, teknisiä kerrastoja ja pari eripaksuista fleecekerrastoa, niitä yhdistelemällä kuoripuku palvelee hyvin jonnekin -5 asti. Sitä kylmemmällä turvaudun toppaan.

Vierailija
32/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on akhhan (Ellokselta) kuoritakki, muutama vuosi sitten ostin alesta n. 60 eurolla. Ei tunnu tuuli ja kestää rankkaa ja pitkäkestoista vesisadetta, ilman että tulee vesi läpi. Tässä mun takissa on hengittävyys 5000 ja vesipilari saman verran (muistaakseni). Jos hirveästi urheilee ja hikoilee, niin ainakin itselläni on paita märkä, koska hengittävyys ei riitä. Eli jos haluat, että takki/housut hengittää kunnolla, noiden lukujen pitäisi olla suuremmat, mutta se tuntuu sitten puvun hinnassa. Useita satoja euroja kuitenkin. Juuri ostin Everestin kuorihousut, koska pillifarkut kun kastuu läpi rankkasateella: palelee koko päivän toimistolla ilmastoinnin takia. Näissäkin housuissa 5000/5000, eli ihan ok työmatkoille. Mitä nyt aluspaita/välipaita tulee aina vaihdettua kuivaan työpaikalla. Niin ja housuista maksoin jopa 16 euroa, jonkun nuori oli kasvanut niistä ulos ;)

Kuoripukuja löytyy Icepeakilta, Everestiltä, Haltilta (taitaa olla sama kuin icepeak) jne. Erätukku myy kohtuu halvalla kuoripukuja. Kannattaa metsästää näitä myös torista. Ja jos on pakko niin kurkkaa myös Fjällravenin sivut, mutta jos et eräile/patikoi/vaella, niin hinnat voi olla suolaisia.

Suuret kiitokset sulle! Kuulostaa ihanalta! Menenkin heti katsomaan noita sivuja. Minun tuulipuku  ei pidä juuri mitään, ei toivoakaan että rankassa sateessa pysyisi kuivana vaan heti tulee vesi läpi ja sitten vielä tuuli tunkeutuu läpi kastuneisiin sisävaatteisiin kyllä siinä palelee ja hytisee läpimärkänä, hrrr. Erätukun sivuja jo katsoin hieman, tosi edullisia ja hyvännäköisiä kuoripukuja joiden sisään olisi ihanaa suojautua syksyn inhottavalta tuulelta ja vesisateelta. Sitten voisi nauttia ulkoilusta säällä kuin säällä. Kiitos sulle!!! :-)

Vierailija
33/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on softshelltakki ja -housut, alla toppi, leggarit ja ohut villapaita. Lisäksi pipo, huivi ja sormikkaat. Vähän oli kylmä aamulla vastatuulessa.

Eikö softshell ole juuri sellaista pehmeää kangasta josta kova tuuli menee läpi ja joka ei pidä yhtään vettä? Siis enemmänkin kuivan mutta kolean kesäpäivän asu.

Päinvastoin, mun softshellit on tuulen- ja vedenkestäviä.

Vierailija
34/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaaaa!!! Kohta tulee lunta!!!

Sääkartoilla ei kyllä näy mitään merkkejä minkäänlaisista sateista, ei edes vesisateista, useaan päivään. Että jäävät silloin ne lumetkin ainakin toistaiseksi tulematta. Eikä kyllä näy lämpötiloissakaan oikein mitään muutosta nykyisiin lämpötiloihin suntaan tai toiseen. Eli tällä aurinkoisella säällä jatketaan.

Nyt taisi vihdoinkin alkaa se korkeapainesää, mitä on jo kuukausien ajan odotettu Suomeen alkavaksi. Ja kun tuollainen korkeapaine kerran jämähtää päälle, se ei aivan helpolla siitä liikukkaan. Saattaa pysyä sama korkeapaine päällä viikkoja tai jopa kuukausia. Toki se näkyisi päivien lyhetessä myöhemmin myös lämpötilojen alentumisena ja lopulta talvipakkasetkin tulisivat, mutta lunta ei juuri ollenkaan. Olisi sitten sellainen talvi, että pakkasta kyllä olisi, mutta lunta ei joko ollenkaan tai sitten vain hyvin vähän. Vain kuuraa maassa silloin tai niin vähän lunta, että jopa ruohonkorret pilkistävät sen hennon lumikerroksen läpi.

Vierailija
35/35 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuulen- ja vedenpitävä kuoripuku on ihan ehdoton. Kunnolliset on aika kalliita, mutta ei syyssäissä viitsi ilmankaan ulkoilla.

Tuo on kyllä aivan totta. Kun sataa ja tuulee niin kuoripuku on aivan ehdoton. Olin tänään ulkona ilman kuoripukua tavallinen tuulipuku päällä ja kyllä huomasi että tuulipuvun ominaisuudet eivät enää riittäneet pitämään oloa mukavana. Vaikka alla oli paksu verkka-asu niin puuskissa tuuli meni läpi iholle asti mikä tuntui tosi inhottavalta. Muuten oli kyllä hyvä ulkoilusää eikä satanut. Varsinkin vesisateessa ulkoilu ilman kuoripukua pelkällä tuulipuvulla on todella ikävää kun siinä kastuu aivan läpimäräksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi