Klamydia ja seksikumppaneille kertominen?
Hei! Olen 17v tyttö ja epäilen että mulla vois olla klamydia. Seksikumppaneita mulla on ollu useampi. (8) En oo käyttänyt kenenkää kanssa kondoomia.
Jos minulle siis paljastuu että on klamydia tms seksitauti,niin joudunko terveydenhoitajan kautta ilmoittamaan seksikumppaneilleni että mulla on ja niillä on?
Voisiko minulla olla edes klamydia?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäs ilmotella, jos vaan muistat kumppanit.
Terveydenhoitajan kanssako vai saanko tehdä sen yksin?
Vierailija kirjoitti:
Lopeta hyvä lapsi nussiminen
Niin se pittää,kun on alkanut pelottaa taudit.
Mikset ole käyttänyt kondomia? Helppo tapa ehkäistä taudit. Ikävämpi juttu nyt jälkeenpäin alkaa soittelemaan vanhoille panoille. Tarkka ei tätä tee, vaan se on sun homma.
Erittäin hyvä ois ilmoittaa, mutta ketäänhän ei voi pakottaa ilmoittamaan. Siis jos on oikeesti Klamydia. Kondoomia ois hyvä käyttää!
Vierailija kirjoitti:
Mikset ole käyttänyt kondomia? Helppo tapa ehkäistä taudit. Ikävämpi juttu nyt jälkeenpäin alkaa soittelemaan vanhoille panoille. Tarkka ei tätä tee, vaan se on sun homma.
Onko siitä siis ihan pakko kertoa?
Nuorna on vitsa väännettävä! Olet varmasti melko tekijä, kun vielä vartut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siitä siis ihan pakko kertoa?
Se on ainakin vastuullista ja rehellistä, klamydia voi aiheuttaa mm. lapsettomuutta.
Haluaisitko, että sinulle kerrottaisiin tuollainen, jotta voit käydä testeissä (ja saada antibiootit)?
Miehenä arvostaisin naista, joka kertoisi asiasta.
Minulla täällä sama ongelma, pelkään sukupuolitautia niiin paljon... Mitään oireita ei ole enkä testeihin rohkene mennä. Mikä avuksi??? Pelkään että minulla on HIV
Mitä sitä kertomaan, pane vaan ilman kumia ja mahdollisimman monen kanssa. Sukupuolitaudit ovat vain uskovaisten keksimää legendaa, jolla yritetään saada ihmiset pidättäytymään seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä ois ilmoittaa, mutta ketäänhän ei voi pakottaa ilmoittamaan. Siis jos on oikeesti Klamydia. Kondoomia ois hyvä käyttää!
Siitä on velvollisuus ilmoittaa. Mielestäni joku sairaalaihminen sitten ilmoittaa, jos itse kieltäytyy.
Yli 7,5 vuotta piilevä klamydia,että sillä lailla.?
Kyllä pitäs ilmotella, jos vaan muistat kumppanit.