Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten jatkuva yökyläily mummolassa

Vierailija
04.10.2016 |

Avauduin tänne aiheesta eilen. Mummo siis halusi hakea meidän lapset yökylään joka viikonloppu, joka lomilla ja jopa on pyytänyt ottamaan koulusta vapaata jotta kerkeäisivät varmasti nähdä tarpeeksi mummoa ennen kun mummo lähtee lomamatkalle.

Nyt ilmoitin mummolle, että emme itse enää nää lapsia tarpeeksi ja jatkossa sellainen kerran kuukaudessa olisi hyvä määrä yökyläillä. Aluksi vaikutti siltä, että mummo on samaa mieltä, mutta sitten hän halusikin jo ensi viikon viikonloppuna hakea lapset ja sitten taas seuraavallakin viikolla kahdeksi yöksi. Aloin miettimään, että eihän tämä mene nyt yhtään niin kun ehdotin. Tulin vastaan ehdottamalla, että jos sitten syyslomaviikolla katsotaan seuraavan kerran.

Lapset ei tästä uudesta järjestelystä suuttuneet tai harmistuneet, mutta mies otti nokkiinsa. Hän sanoi, että miksi sitä äitiänsä pitää näin alkaa masentamaan. Sanoi myös, että äitinsä saa hakea lapsia milloin huvittaa ja totesi, että ei ole minun puolella tässä asiassa. Mies oli koko eilisen illan suuttunut minulle. Sanoi, että olen seonnut ja ilkeä. Koitin selittää, että lapset eivät ole anopin lapsia ja hän ei voi päättää heidän asioista.

Mikä aikuista miestä vaivaa, että on noin äitinsä tossun alla? Raivostuttaa koko ukko.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisenä, jolla ei ole juuri koskaan mitään lastenhoitoapua eikä lapset missään yökylässä, ei voi kuin ihmetellä, että kyllä on taas ongelmat.

Minä taas ihmettelen, että miten joku ei ymmärrä, että voi olla kaksi todella huonoa ääripäätä. Toinen ääripää on isovanhemmat, jotka ei välitä ja se on ikävää. Toinen ääripää on nämä toisenlaiset isovanhemmat, jotka "välittävät" (oikeasti ehkä lähinnä vain itsestään) ihan liikaa ja se voi pahimmillaan olla jopa vielä pahempaa ja tuhoisampaa kuin isovanhemmat, jotka ei välitä. Siihen väliin sitten mahtuu paljon erilaista ja niistä oikeasti mukavista ja lämminsydämisistä keskivertoisovanhemmista voit vapaasti olla kateellinen. Minä valitsisin mieluummin vaihtoehdon "ei mummua ollenkaan" vaihtoehdon kuin ap:n anopin kaltaisen äitini.

Vierailija
42/43 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä sinä että miehesi kuulostatte molemmat kynnysmatoilta.

Suostutte molemmat anopin pompottamiseen, lasten eriarvoistamiseen, hän puhuu lapsen vanhemmista (äidistä) negatiiviseen sävyyn, mutta silti perheenne menot suunnitellaan anopin halujen mukaan?

Oletteko miettinyt, mitä tuollainen avoin lempilapsi -asetelma tekee lasten itsetunnolle?

Olisikohan nyt aika katkaista se napanuora ihan kaikilta.

Mummin tehtävä ei ole ohjailla ja määrätä, kasvattaa ja määritellä arvoja, vaan kasvatustehtävä on lasten vanhemmilla.

Ettekö itse viihdy lastenne kanssa, vai miksi he ovat aina hoidossa? Lapset kaipaavat vanhempiensa aikaakin, vaikka eivät suoranaisesti osaa sitä ilmaista.

Suosittelisin ottamaan reilusti välimatkaa hetkeksi, että tilanne vähän stabilisoituu.

Se miksi lapset on usein mummolassa, lukee täällä jo moneen kertaan. Mummolle olen nyt tehnyt selväksi, että vähempi riittää. Luulen kyllä, että joudun tästä vielä monesti muistuttamaan. Sillon kun nuorin oli juuri syntynyt niin en pistänyt pahakseni, että isommat lapset oli mummolassa yötä. Mutta tämä kuitenkin alkoi jo paljon ennen sitä. Mies taitaa olla tyytyväinen kun ei tarvitse itse olla lasten kanssa. Ehkä anoppi käyttää sitäkin asiaa edukseen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo myös tykkää muille valitella miten hän on väsynyt (jopa neuvolaan tuli tämän kertomaan) ja kertoo kaikille kuinka usein hänellä on lapset kylässä. Todennäköisesti kaikki luulee meidän pakottavan häntä hakemaan lapset, ihan kuin emme itse jaksa heitä hoitaa. Sitten hän vielä naureskelee, että milloinkohan saisi omaa aikaa kun talo on aina täynnä. Minusta tuo on jo loukkaavaa, että ensin halutaan hakea lapset ja sitten valitetaan että ei ole omaa aikaa. Ihan kuin se olisi meidän tai lasten syytä että mummo heidät sinne väkisin haluaa ja loukkaantuu jos ei saa.

Ap

Siis mitä ihmettä?? Nyt oikeasti puhutte (ei lasten kuullen) koko sakki ja nämä asiat pöytään kaikki. Jo muutenkaan en antaisi lapsia sinne hoitoon yhtään, jos meno on tuollaista, mutta etenkin tuollainen selän takana puhuminen... Huh huh. Sanot, että itsepä on ne hoitoon oikein kinunnut ja seuraavan kerran, jos valittaa kun ei saa, niin sanot että mitäs nää jutut sitten on. Anoppi tarvitsisi hoitoa (mutta ei lastenhoitoa!)...