Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olisi paras tapa suhtautua "ikävään" ystävään?

Vierailija
04.10.2016 |

a) Katkaista kokonaan välit b) Olla hiljaa ja sietää hetket jolloin törmäämme yhteisten tuttujen takia c) Sanoa suorat sanat, miten paljon vtuttaa hänen kiusaamisensa, jota hän on tehnyt jo vuosikausia (härnää, matkii, piikittelee, kilpailee kaikesta kanssani jne. )
P.s. Tämä henkilö on sellainen, että jos katkaisen välit, hän takuulla puhuu p:tä selkäni takana jokaikiselle yhteiselle tutullemme. Osaa valehdella erittäin hyvin.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin itse tuota samaa, että miten toimia jos kys. tyyppi kuuluu samaan kaveripiiriin..Huomaavatko ne muut hänen käytöksensä? Auttaako se tai kannattaako kertoa muille millainen hän on?

On epäreilua että ap:n pitäisi etsiä uusi kaveripiiri sen yhden ihmisen takia, siis hylätä muut ystävänsä..

Ap:n pitää vain luottaa ystäviinsä. Ei pidä lähteä kilpalaulantaan ja kertomaan toisesta mitään selän takana. Ne ystävät, jotka uskovat mieluummin tätä kieroilijaa, eivät oikeita ystäviä sitten olleetkaan, ja joutavatkin mennä. Ne taas, jotka jäävät, ovat sen arvoisia. Koskaan ei kannata alkaa kilpailemaan tällaisten paskanpuhujien kanssa. Kyllä viisaat ihmiset erottavat paskan kun sellaista kuulevat.

Asia ei ole ihan näin yksinkertaista, kun puhutaan narsistista. Jos ihminen ei itse ole narsistin kiusattuna, on hyvin vaikea uskoa mitä hän tekee selän takana. Narsistin karisma ja ihanuus vetää puoleensa, ja nämä narsistin "hoviin" kuuluvat ihmiset ihailevat häntä. "Ne ystävät jotka uskovat mieluummin tätä kieroilijaa, eivät oikeita ystäviä sitten olleetkaan"- väite ei pidä paikkaansa, sillä heitäkin narsisti vetää nenästä, ja valitettavasti he ovat liian heikkoja näkeäkseen narsistin läpi. Se ei tarkoita sitä, etteivätkö he ole hyviä ystäviä narsistin uhrin kanssa. Narsistin uhri ei vaan valitettavasti koskaan pysty voittamaan narsistia, eli tosiaan kilpasille on turha lähteä. Mitä tällaisessa tilanteessa sitten pitää tehdä, kun yhteinen ystäväpiiri on suuri, sitä en osaa sanoa? Teit mitä tahansa, narsisti kääntää aina syyn sinuun.

Vierailija
22/27 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole välttämättä narsistista, ihan tavallisen ikävä ihminen voi käyttäytyä noin. Omassa opiskeluaikaisessa kaveripiirissäni oli nainen, jonka vitsailu tuntui minusta usein todella ikävältä. Kyse ei ollut kiusaamisesta tai suoranaisesta vittuilusta vaan lähinnä hyväntahtoisesta yläpuolelleni asettumisesta ja sieltä käsin kuittailusta. Kun yritin puhua asiasta muille porukan jäsenille, kukaan ei uskonut että kyseisellä ihmisellä olisi voinut olla jotain minua vastaan. Sen sijaan sain itse herkkänahkaisen loukkaantujan maineen niiden silmissä joille asiasta kerroin. Tarkkailtuani tilannetta huomasin ettei tällä naisella ollut samanlaista asennetta muita kohtaan. Olin ainoa, jolle puhuessaan hän aloitti juttunsa aina sanoilla "voi kulta pieni", olin ainoa jonka puheenvuorot hän keskeytti tylysti, ainoa jonka kanssa hän oli usein vahvasti eri mieltä.

En tiedä mikä minussa ärsytti tätä tyyppiä niin paljon, koska muiden kaveriporukan jäsenten kanssa minulla ei koskaan ollut ongelmia enkä ole muutenkaan sellaista tyyppiä, joka päätyy riitoihin tai valtataisteluihin ihmisten kanssa. Ratkaisin ongelman itse vaihtamalla ystäväporukkaa, mikä oli suhteellisen helppoa koska olimme niin nuoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/27 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samassa tilanteessa tällä hetkellä. Luulen ap tietäväni millaisesta ihmisestä puhut, jos kyseessä olisi "normaali" ihminen niin ei sitä niin paljon pelkäisi avautua toiselle asioista. Vaikka kukaan ei varmastikaan halua kuulla kritiikkiä itsestään mutta kyllä normaali ihminen sen pystyy kuitenkin käsittelemään. Tällaisilla ap:n ystävän kaltaisille henkilöille on täysin mahdoton sanoa mitään, kun kaikki kuitenkin käännetään toisen syyksi. Itse olen kallistunut omassa tilanteessani vaihtoehtoon b.)

Vierailija
25/27 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/27 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etääntyminen käy työstä ja vie oman aikansa. Sisimmässä voi myllertää pitkän aikaa. Ehkä jotkut ystävinäsi ihmiset pitämäsi kaikkoavat elämästäsi? Jopa koko ystäväpiiri voi hajota niin, ettei enää vietetä aikaa yhdessä yhtenä porukkana. Eli kaikki kärsivät monella tavalla sen yhden ihmisen takia. Olen kokenut tuollaistakin. Ainoa oikea ratkaisu on kuitenkin hankkiutua eroon tuollaisesta ihmisestä. Kyllä sä irti pääset kun aikasi taistelet.

Vierailija
27/27 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etääntyminen käy työstä ja vie oman aikansa. Sisimmässä voi myllertää pitkän aikaa. Ehkä jotkut ystävinäsi ihmiset pitämäsi kaikkoavat elämästäsi? Jopa koko ystäväpiiri voi hajota niin, ettei enää vietetä aikaa yhdessä yhtenä porukkana. Eli kaikki kärsivät monella tavalla sen yhden ihmisen takia. Olen kokenut tuollaistakin. Ainoa oikea ratkaisu on kuitenkin hankkiutua eroon tuollaisesta ihmisestä. Kyllä sä irti pääset kun aikasi taistelet.

Haluaisitko kertoa kokemuksistasi enemmän?

T: ei ap, mutta samanlaisia ajatuksia pohtiva