Mies harkitse eroa..
Minun kanssa on ollut niin raskasta.
Mies petti luottamukseni keväällä, jonka jälkeen ongelmat alkoivat. Valehteli monesta eri asiasta ja kuvioissa oli myös muita naisia, vaikka varsinaista pettämistä ei tapahtunut.
Ei kuulema enää kestä asioiden puimista. On ihan loppu. Hänen vanhempansakin ovat suositelleet eroa, mistä olen todella surullinen, koska meillä on yhteisiä lapsia.
Tiedän, että mieheni rakastaa minua ja uskon, että voisimme saada asiat kuntoon.
Ja minä olen todellakin valmis katsomaan peiliin ja näkemään, että minussakin on ongelmia. Miten kannattaisi toimia ja miten suhtautua jatkossa, mahdollisesti suhteen korjauduttua appivahempiini, jotka haluavat että mieheni eroaa minusta?
Olen sinnikäs nainen ja teen mitä tahansa tämän rakauden eteen. Minulla on hyvä mies, enkä todellakaan päästä häntä menemään. Se, miten mieheni käyttäytyi keväällä, ei ollut häntä itseään, vaan kriisin tuottamaa kipuilua.
Nyt kaikki keinot käyttöön. Minun pitää vaan saada mieheni uskomaan, että minä olen paras mahdollinen nainen hänelle.
Kommentit (32)
Keskustelu. Ei syyttelyä, vaan miettiminen ja mahdollisuuksien puiminen pitkän plus ja miinus-listan kera suhteen tulevaisuudesta. Mies ei kestä asioiden selvittelyä? Mitäpä siinä sitten enää voi tehdä? Onko tahtoa? Ja viis jostain anopista, asia ei kuulu hänelle.
Teidän pitäisi päästä kahden johonkin viikoksi puhumaan ja vaan yhdessä olemaan, kauas pois koti- ja normaaliympyröistä sekä lapsista. Ammattiapua?
Vaikutat vähän ripustautuvalta. Sinua nyt uhkaillaan, että antaisit periksi asioita. Kyllä tossa ero vaikuttaa parhaalta ratkaisulta.
Millä tavalla minua uhkaillaan? Ja kuka minua uhkailee?
Ap
Sinua uhkaillaan erolla ja sillä ettei sinusta tykätä. Kuulostaa että vain sonua kehotetaan katsomaan peiliin.
Appivanhemmat ei halua että te eroatte toisistanne vaan että heidän poika ottaa eron sinusta. Sinussa siis vika heidän mielestään. Miten he voivat olla pettäjän puolella. Ja miksi sinä puolustelet myös miehen petturuutta.
Minulle tulee olo ettei miehesi ansaitse sinua. Vai mitä muka olet tehnyt että pitäisi peiliin katsoa. Älä sääli miestäsi.
Ottakaa hotelli vkonloppu kahdestaan. Arjen rikkominen on tärkeää. Käykää syömässä ja naikaa. Lepoa ja hellimistä päälle. Jos se ei auta niin en tiedä mikä auttaa
Jos miehesi ei halua enää jatkaa, on siinä aika vähän tehtävissä. Voit tietysti yrittää vielä ehdottaa pariterapiaa tai vaikka yhteistä lomaa, että voisitte rauhassa jutella asioista. Mutta et sä voi pakottaa miestäsi jatkamaan, jos hän oikeasti haluaa lopettaa. Silloin kannattaa vain yrittää hyväksyä tosiasiat tappelematta, ja järjestää ero niin, etteivät lapset kärsi tarpeettomasti teidän ristiriidoista. Ystävällinen ero on paljon parempi kuin riitaisa tai kylmä parisuhde.
Sinunko syy on että teillä on vaikeaa? Sinunko syy on että hänellä on muita naisia? Ja hei vähän nyt aivoja peliin: on muita naisia, mutta ei varsinaisesti petä. Selität asiaa itsellesi parhaimmaksi. Mies ei halua keskustella, koska tietää olevansa se oikea syyllinen. Syyllistää sinua sanomalla katso peiliin. Montako vastaavaa tapausta on? Sinussa on syy kun pihtaat, nalkutat, haluat puhdistaa ilman välillänne. Oikeesti! Nyt pää pois perseestä. Ajattele sinäkin itsekkäästi! Lapsille ei ole myöskään hyvä esimerkki alistuva äiti, joka suostuu olemaan "hyväksikäytetty".
Oletko kysynyt suoraan appivanhemmilta, miksi he toivovat eroanne vai selittääkö mies asiaa itselleen parhaiten?
Halut tehdä kaiken tämän rakkauden eteen. Todellako? RAKKAUDEN? Anteeksi vaan mutta ei ihan mene läpi, että kyse olisi rakkaudesta. Ainakaan molemmin puolisesta.
Ai vasta sen jälkeen, kun miehellä oli muita naisia, alkoi ongelmat? Ja mies ei kestä niiden asioiden puimista vai?
Miten teillä meni sitä ennen? Kauanko olette olleet yhdessä?
No nyt oli parempi kuin se ensimmäinen yritys, jossa et muistanut, onko teillä yksi vai useampi yhteinen lapsi.
Ei voi jatkaa suhteessa, jossa joutuu todistamaan kelpaamistaan toiselle ja miellyttämään. Ei kenenkään pidä joutua siihen. Puhukaa, mutta ole oma itsesi. Ei ketään voi ja kannata yrittää jäämään pakottamalla. Mies voi jäädä vähäksi aikaa, mutta kärsitte molemmat ja ero tulee sitten viivyttämällä, jos sitä yrittää.
Pariterapiaan voisitte mennä kuitenkin, se helpottaa eroa tai auttaa, jos mikään.
Kuulostaa epäterveeltä suhteelta, ja tuo mieleen eksäni. Eksäni on alkoholisti ja suhteen aikana hän valehteli mennen tullen ja teki kaikenlaista törkeää. Homma kääntyi aina niin, että vika oli minussa ja ajattelin juuri noin, että nyt minä muutun paremmaksi puolisoksi jotta mies ei jätä minua. Usein jonkun kriisin/riidan jälkeen olin jopa hysteerisen iloinen, että mies oli palannut kotiin ja olimme saaneet sovittua asian.
Todellisuudessahan vika oli 99% miehessä, koska hänen juomisensa ja siitä aiheutuvat perseilyt eivät riipu minusta. Mutta niin vaan ihminen alentuu kaikenlaiseen, kun tarpeeksi manipuloidaan ja vastassa on vahvempi persoona kuin mitä itse on. Ero tuli onneksi lopulta, ja se oli elämäni paras ratkaisu. Sain haalittua vähitellen kasaan itsetuntoni ja aloin ymmärtää, että minullakin on oikeuksia ja jopa velvollisuus vaatia hyvää kohtelua. Ja ettei suhde saa olla sen varassa, suutunko minä huonosta kohtelusta vai en.
Näen ap:n jutussa todella paljon samoja piirteitä.
Miksi ap:n appivanhemmat vastustivat liittoa alunperin? Onko ap köyhä, työelämästä syrjäytynyt elämänkoululainen, jolla oli jo liuta lapsia ennestään?
Entä jos et vain yksinkertaisesti ole miehellesi se paras mahdollinen? Itsekin kehut kuinka hyvä mies sinulla on, mutta mikä sinussa on oikeasti ylivertaista?
Mies38v kirjoitti:
Ottakaa hotelli vkonloppu kahdestaan. Arjen rikkominen on tärkeää. Käykää syömässä ja naikaa. Lepoa ja hellimistä päälle. Jos se ei auta niin en tiedä mikä auttaa
Miesten maailmassa ongelma kuin ongelma ratkaistaan naimisella. Huoh...
Ap ei taida olla kovin hyvä itsetunto, kun pitää pettäjä miestä puolustella.
Kyllä minun huonoa kohtelua ei nussiminen parantanut. Miehellä oli myös näitä naisystäviä, mutta kyllä heti tunnistin uudet temput lakanoissa ja arvasin, että nyt TAAS minua petetään. Kolme kertaa se vaati, kunnes ymmärsin, ettei liitosta tule mitään vaikka ehjän perheen olisin lapsilleni halunnut. Koin epäonnistuneeni ja miehelle suurin ongelma oli, kun ei nussittu monta kertaa viikossa. Oli kyllä meilläkin omaa yhteistä lomaa ja kahdestaa vietettyjä viikonloppuja, jolloin syötiin ja naitiin hyvin, mutta eipä se pelastanut liittoa, jos toinen on itsekäs eikä suostu muuttamaan itsessään mitään.
Miehesi etsii sopivaa naista juuri nyt ja sen löydettyään jättää sinut kuin nallin kalliolle. Saa nyt sinulta seksiä ja hoidattaa kodin/lapset sinulla. Ihan hyvä diili mieheltäsi noin paremman puutteessa.
Osa: 2