Vaihdatko kotiin tultuasi kotivaatteet? Millaiset?
Vaihtaako monikin kotiin tultuaan eri vaatteet? Jos, niin millaiset? Ovatko ne vanhoja "parempia" vaatteita vai vartavasten kotivaatteiksi ostettuja?
Kommentit (59)
collegehousut, vanha t-paita/toppi ja villasukat... Kotona on ihana olla tukkapytyssä ja mukavissa vaatteissa. Lähtiessäni jonnekkin laittaudun aina. :)
Vaihdan melkeinpä suoraan ns. yökkäriin. :) rintsikat ym. kaikki vain pois.
Se on parasta!
Vaihdan kylpytakkiin. Niitä on useampi, ne ovat pehmeää fleeseä. Joskus laitan lisäksi myös villasukat.
Aina. Vaihdan farkut gollege/verkkari housuihin. Samoin otan kaikki korut/kellon pois. Lisäksi hiukset kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä veemäisempi päivä, sitä enemmän riisun. Yleensä kekkaloinkin nakkena...
M44Kuinka lämpimänä te kotinudistit oikein pidätte asuntoanne? Ainakaan näin omakotiasujana ei tulisi mieleenkään pitää lämpöä niin korkeana, että kodissa haluaisi ihan oleiluun asti heilua alasti. Harvat hellepäivät sitten erikseen.
Onneksi tykkään villasukista ja pehmeistä neuleista. :-D
Meillä on kerrostalokämpässä yli 20 astetta. Mies riisuu heti kotiin tultuaan nakuksi tai alushoususilleen ja kekkaloi silleen koko illan, minä hengailen kylpytakissa. On ihanaa kun kotona on lämmin ja saa nakuilla.
Kyl melkein aina, koska käytän yleensä pillifarkkuja. Se vaihtelee, mut mm. jotkut mukavat shortsit (mul on nyt shortsit), legginssit tms. ja sit yleensä joku lyhythihainen paita. Joskus pidän kylpytakkia tai muuta lämmikkeenä ja joskus pid'n myös sukkia tai villasukkia. Riippuu.
Vaihdan heti kotiin tultua vaatteet. Töissä pitää pukeutua siististi, vaikkei ihan pukukoodia olekaan, enkä halua olla niissä vaatteissa kotona. Mulla on joko sellaiset löysät, kivat trikoohousut collegehousut tai leggarit ja trikoopaita, neuletakki tai huppari ja villasukat. Joskus ns. kotimekko.
Vaatteet ei ole mitään nyppyyntyneitä retkuja, olen ne päällä myös jos tulee ns. läheisiä vieraita kuten sisarukset, naapuri, äiti tms. Mutta en toki kotivaatteissa silti lähde postilaatikkoa kauemmas.
Meikit pesen, jos tiedän etten lähde mihinkään tai ketään tule kylään.
Kotivaatteiden vaihtamisen lisäksi teen pari muutakin juttua, jotta olosta tulee kotoisa. Laitan ehdottomasti hiukset kiinni, yleensä puhelinjohtolenksulla nutturalle. Otan kaikki korut pois kihla-ja vihkisormuksia myöten. Usein pesen myös meikit ja laitan kasvoille rasvaisempaa voidetta. Sitten vasta voi kömpiä sohvannurkkaan katselemaan Netflixiä ja aloittaa rentouttavan koti-illan. :)
- Trikookankainen "kynähame" (kuulostaa epämukavalta mutta siis sellainen hieman alaspäin kapeneva polven alapuolelle ulottuva rento hame)
- t-paita
- itse virkatut tossut jotka on maailman mukavimmat jalassa
- hiukset hainhampaalla kiinni ettei taapero nyhdä hiuksia
Väreinä harmaata ja maantienruskeaa. Kuulostaa masentavalta mutta mukavat materiaalit ratkaisee.
N25
Kun pääsen kotiin vaihdan heti vaatteet. Rintsikat ja alkkarit saa lähteä heti. Sitten laitan jonkun mukavan ison hupparin/collegen/jonkun muun ihanan lämpimän paidan päälle, jotkut mukavat housut joko löysät tai tiukat ja villasukat jalkaan. Hiukset laitan ranskanletille niin ei ole tiellä. Jos tiedän että pysyn kotona koko päivän, otan piilolinssit pois ja pesen Meikit.
Näin olen tehnyt aina. Erikseen kotivaatteet ja työ/kouluvaatteet. Olen niin mulavuudenhaluinen että en kestäisi olla tiukoissa farkuissa koko päivää.
Työvaatteet on epämiellyttävät oleiluun. Ne tosiaan kiristää ja puristaa, vaikkeivat ole liian tiukkoja.
Kotona rönttöset verkkarit, t-paita/toppi + sään mukaan päällä joku huppari tai neuletakki. Enkä käytä rintsikoita. Olen jo 41v. ja inhoan rintaliivejä. Töissä toki ja ihmisten ilmoilla, mutta kotioloissa ilman tai joku mukava urheilutoppi. Eikä roiku muuten tissit ikäisekseni lainkaan, en ole koskaan ollut isorintainen ja aina vältellyt rintaliivejä mahdollisuuksien mukaan.
Aamulla suihkun jälkeen kylpytakki kunnes vaihdan työvaatteet jotka on sporttiset (ei toimistotyö) ja pyöräilen aina töihin. Kotona kaiteella riippuu kahdet eri vaatteet: lenkkivaatteet koiran kanssa ulkoiluun ja kotivaatteet jotka on joogahousut ja vanha t-paita tms. Vaihtelen likaantumisasteen myötä paria tämmöistä kertaa.
Erikseen sitten iltakursseille, vapaapäiville ja ulos menoon nätit "päivävaatteet". Hiukset aina auki silloin, muuten ponnarilla kotona/töissä/lenkillä.
Vaihdan kotivaatteet. Kotivaatteet ovat osin vanhoja "hyviä" vaatteita esim. haalistuneita t-paitoja tai sitten halvalla ostettuja uusia vaatteita. Kesällä hame ja toppi, talvella collegehousut, t-paita ja huppari. Villasukat saattaa olla välillä kesälläkin jalassa, meillä on viileät lattiat vaikka muuten olisi lämmin. Pääsääntöisesti vaatteet ovat sellaisia, että ei haittaa vaikka joku tulisi kyläilemään, mutta tykkään pitää lyhyitä minihameita eikä vartalo enää oikein siihen tyyliin sovi. Eli siinä tapauksessa käyn vetäisemässä farkut tai pitkän hameen päälle.
Mies on samanlainen ja vaihtaa kotivaatteet. nyt olen huomannut, että vanhin lapsistakin on alkanut vaihtamaan kotivaatteet. Nuoremmat lapset ovat samoilla vaatteilla niin kotona kuin koulussa.
Joo, verkkarit, toppi ja villasukat on yleensä. Oikeastaan tämä tapana alkoi vasta. muutama vuosi sitten, kun tein paskaista työtä ja oli pakko vaihtaa työvaatteet heti kotiin tullessa tai sitä törkyä olisi ollut joka paikassa. Tuo kotiunivormu muodostui tuollaiseksi äitiyden myötä, tulin raskausaikana todella allergiseksi puristaville vaatteille, eikä se ole oikeastaan paljoa helpottanut ja toppi on kätevä imettäessä.
56 jatkaa, näitä kotivaatteiksi kelpaavia ostan ihan ajatuksella, eli eivät ole mitään vanhoja rääsyjä.
Rintsikat pois, joku vanha, ruma löllöpaita, jota ei voi enää julkisella paikalla käyttää ja vanhat, reikäiset, maalitahraiset collarit.
N22
Vaihdan kulahtaneisiin collegeihin
Yleensä kotivaatteena on mekko ja pitkät villasukat tai sitten jotain t-paitoja ja neuleita. Sellaisia mielestäni kivoja vaatteita, jotka ovat joko liian kuluneita muuhun käyttöön tai sitten sellaisia, etten julkisesti kehtaisi pitää. Esim. kropalle täysin vääränmallinen mekko, joka on kuitenkin mielestäni kaunis jne.
Olen siinä mielessä onnekas, että vaatteet eivät oikeastaan koskaan tunnu päälläni epämukavilta, joten mukavuusperusteella en kotivaatteita mieti.