Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi väistää, portaita ylös vai alas tulija?

luuseri
03.10.2016 |

Mulle käy niin, että kävelin kumpaan suuntaan tahansa niin aina se olen minä joka väistän.. Eihän se niin voi mennä!

Onko siihen jtk etikettiä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksumpi väistää.

Vierailija
2/20 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan. Jäätte siihen keskelle halaamaan toisianne, kunnes toisella kramppaavat kädet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kapeissa portaissa liikut, että vastaantulijoiden pitää erityisesti väistää toisiaan? Itse en ole koskaan moiseen törmännyt, tosin elämänkokemusta on vasta vuosi vajaa 50, joten onhan tässä vielä koettavaa.

Vierailija
4/20 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ainakin menen ylös oikeaa puolta ja tulen alas vasenta. Ja jos joku yrittää rynniä päälle, en liiku, vaan silloin tämä rynnijä todella "tulee paikallaan seisovan päälle", eli ei varo, joten on väärässä.

Vierailija
5/20 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä portaissa mahtuu hyvin ohittaan, ite noudatan "oikean puolen liikennettä" näissä tilanteissa.

Vierailija
6/20 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapeissa kierreportaissa tätä on tapahtunut ja muissakin. Jos sekä ylös, että alastulija pitää kaiteesta kiinni missä tahansa, niin se vaikuttas synnyttävän ongelmia. Mua ei väistetä koskaan, kuljin kumpaan suuntaan tahansa.

Vierailija
7/20 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä portaissa mahtuu hyvin ohittaan, ite noudatan "oikean puolen liikennettä" näissä tilanteissa.

Niinpä. Mutta taitaa olla av-mammalle liian vaikeaa toteuttaa.

Vierailija
8/20 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tosiaan mahdu kulkemaan samaan aikaan, niin ylöspäin menijä väistää, koska alaspäin tuleminen on portaissa hieman hankalampaa.

Vierailija
9/20 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä kierreportaissa ei pysty putoamatta ainakaan alas tulemaan siitä kapeasta kohdasta. Siitä huolimatta kukaan ylöstulija ei minua väistä. Itse väistäisin, minusta se on itsestäänselvyys.

Vierailija
10/20 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse väistän jos alhaalta tulijalla on kantaumusta. Usein väistän heitä jotka tulevat alas rappusia koska vauhtia on usein enemmän alastullessa.

Eli ylöspäin pyrkivä väistää jos ei kantamusta mikä tekee asian mahdottomaksi, koska ylöspäin menijä voi käyttää myös rappujen pikkupuolta(jos on), kun taas alaspäin menijä saattaa helposti liukastua tässäkohtaa kun se on kapeampi kuin kengän pituus usein.

Vierailija
11/20 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin väistämisjuttua kirppiksellä käydessäni (suurempi tapahtuma), ihmisiä oli paljon.

Ihan sama mihin suuntaan kiersin, niin ihmiset puskivat vastaan ja taisin saada tahallista kyynärpäätäkin osakseni. Itse oletin, että käytäviä kierretään kuin missä tahansa jalkakäytävällä ja tungoksessa -oikeaa reunaa, aina.  Oletan yleensäkin, että ihmiset kulkisivat tungoksessa oikeaa reunaa, niin ei olisi koko hemmetin tungosta, mutta ei -olen aina niitä harvoja. Sitten ihmisiä tulee vastaan ja kaikki aggressiivisesti pyrkivät eteenpäin, kun voisi mennä lammasmaisesti jonossakin  :P

MITEN IHMISET EI TAJUA TUOTA OIKEA REUNA -JUTTUA ja miksi yleensäkin on sellainen sääntö, että jalankulkija saa kävellä kumpaa tahansa reunaa?? Olisi niin paljon järkevämpää, että oikea liikenne on KAIKILLE pakollista.

Vierailija
12/20 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä ainakin menen ylös oikeaa puolta ja tulen alas vasenta. Ja jos joku yrittää rynniä päälle, en liiku, vaan silloin tämä rynnijä todella "tulee paikallaan seisovan päälle", eli ei varo, joten on väärässä.

eli samaa puolta menet molempiin suuntiin...

Vierailija
13/20 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat väistävät oikealle.

Vierailija
14/20 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä toki enää väistele, ainakin alaspäin juokset vaan täysillä, se alempana oleva kyllä putoaa kuin pallo, kun siihen törmäät. Itse liikun huonosti portaissa ja väistän vikkelämmät. Huonojalkaisen ja/tai huononäköisen voi olla vaikea väistää, joten fiksu ja liikkuva väistää, öykkäri kulkee tönien naama mutrulla.

Vierailija
15/20 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi väistäminen missä tahansa on suomalaiselle niiiiiiiiiiiiiin vaikeaa? 

Vierailija
16/20 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

väistän sinne kapeammalle osalle aina, koska yleensä oletan vastaantulijan olevan huonosti liikkuva naapurimme.

Vierailija
17/20 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kertoo siitä että mulla on jonkinlainen elämä, kun en ollenkaan muista kuinka usein olen väistänyt tahi tullut väistetyksi portaissa kulkiessani.

Vierailija
18/20 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kertoo siitä että mulla on jonkinlainen elämä, kun en ollenkaan muista kuinka usein olen väistänyt tahi tullut väistetyksi portaissa kulkiessani.

Eikä kerro, täällähän se av:lla roikut! XD

Vierailija
19/20 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on valitettavasti tasapainohäiriö ja on pakko olla siinä kaiteessa kiinni. Tunnen itseni töykeäksi idiootiksi, koska vastapuoli ei tietenkään voi tietää tästä. 

Vierailija
20/20 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kerro, täällähän se av:lla roikut! XD

Totta! ;D

Taidanpa häipyä harrastamaan vaikkapa porraskävelyä.

T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä