Ahdistaa mennä töihin
Tämän hetkinen työ on kamalan uuvuttavaa, eikä todellakaan itseäni varten. Olen tehnyt tätä hommaa nyt kuukauden ja vaihdoin suoraan edellisestä työstä tähän. Alussa ajattelin, että kyllä tämä tästä ja alku aina hankalaa. Mutta nyt on alkanut jopa ahdistaa töihin tuleminen. Työaika piteni muutamalla tunnilla viikossa ja työnkuva muuttui täysin. Luulin, että voisin tehdä tällaista koulutustani vastaavaa työtä. Nyt tulee ekana pintaan epäonnistumisen ja riittämättömyyden tunne. Työpäivän aikana ja varsinkin jälkeen tunnen itseni todella väsyneeksi. Mikäli irtisanon itseni, niin siitähän lävähtää heti 3 kk karenssi ja pitäisi pärjätä avopuolison tuloilla se aika. Tälläkin hetkellä on 3 eri paikkaan työhakemus sisällä. Olen aikeissa keskustella myös esimiehen kanssa näistä tuntemuksista, kunhan hänellä vapautuu hiukan aikaa siihen.
Eipä tässä muuta kuin että ahdistaa niin pirusti. Ikääkin on vasta 26 ja tämä on ensimmäinen kerta, kun ylipäätään tuntuu tällaiselta.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Onko työpaikassa itsessään jotain mikä saa sinut tuntemaan noin? Ovatko työtehtävät kunnolla määriteltyjä, vastuut selkeitä? Entä työkaverit ja työyhteisö - millaisia ovat?
Työkaverit ja esimies ovat todella mukavia. Lähinnä tämä oma tilannekin vaivaa, eli minulla on tilanpuutteen takia työhuone 2 kerrosta alempana kuin muilla, joten se luo aika paljon haastetta. Minut on rankattu ylimääräiseksi työntekijäksi ja esimiehen sanoin resurssejani on luvattu kahdelle eri taholle, toki pääpaino kuulemma tässä esimiehen yksikössä. Kaikkia työtehtäviä en ole vielä edes päässyt tekemään, juurikin tämän ylimääräisyyden takia. Tämä on enemmän tällaista odottelua ja tehtävien pyytämistä muilta. Aiemmassa työssä tein töitä todella itsenäisesti ja joka hetkelle oli tekemistä, niin senkin takia tämä tilanne turhauttaa jonkin verran.
Onko työpaikassa itsessään jotain mikä saa sinut tuntemaan noin? Ovatko työtehtävät kunnolla määriteltyjä, vastuut selkeitä? Entä työkaverit ja työyhteisö - millaisia ovat?