Varasin ajan terveystalolle masennuksen takia ja nyt pelottaa!
Olen jo yli vuoden epäillyt olevani masentunut ja nyt sain vihdoinkin varattua ajan lääkäriin seinäjoen terveystalolle, mutta nyt pelottaa ja ahdistaa ihan kamalasti!
Olen viimeksi yläaste ikäisenä käynyt lääkärissä (olen 19v nyt) ja silloinkin olin äitini kanssa ja nyt ahdistaa mennä sinne yksin!
En ole koskaan ollut lääkärissä yksin enkä tiedä yhtään miten sielä pitäisi toimia :o
Pitääkö sielä ilmoittautua jotenkin ja mistä tiedän mihin menen odottamaan vuoroa ja miten se lääkärikäynti sitten maksetaan?
Auttakaa! Alkaa ahdistaa niin paljon että kohta perun ajan :/
Toivottavasti saitte jotain selvä tästä sekavasta tekstistä.
Kommentit (21)
Menet sinne aulassa olevaan ilmoittautumispisteeseen, mistä kertovat minkä vastaanottohuoneen edustalle menet odottamaan että kutsutaan vastaanotolle.
Käynti maksetaan Terveystalossa käynnin jälkeen, siinä samalla tiskillä kuin ilmoittautuminenkin, tosin isommilla asemilla myös kerroksissa joissa on vastaanottohuoneita on kassapisteitä jonne voi maksaa.
Kampin Terveystalossa olen käynyt ja siellä näin.
Aulassa on sekä ilmoittautumis-automaatteja että ihan palvelupisteitä mihin voi ilmoittautua. Jos et ole ennen käynyt vastaanotolla, kannattaa mennä ilmoittautumaan tiskille, jotta osaavat ohjata sut odottamaan oikeaan kerrokseen ja oikean vastaanottohuone-numeron eteen. Jos taas on toistuva käynti samalla lääkärillä, niin sitten voi vaan ilmoittautua automaatilla kun tietää minne menee.
Sitten kun vastaanottokäynti on ohi, menee sitiä tiedot kassapisteiden tietokoneille, joten menet vaan ilmoittamaan että maksaisit käynnin. Siellä ottavat yleensä henkilöllisyystodistuksen kuten ajokortin josta katsovat tiedot joilla koneelta löytyy hinta- yms tiedot. Sitten vaan maksat homman ja sillä selvä.
Voit myös käväistä siellä etukäteen vähän katsastamassa, miten homma pelaa niin ei tarvitse jännittää sitä varsinaista käyntiä niin paljon. Älä peru aikaa! Hienoa että haet apua.
Varasin ajan siis netissä.. enkä todellakaan uskalla soittaa sinne...
Ja pitääkö olla mukana kelakortti tai henkkarit tms?
Kiitos vastauksista! Ehkä mä selviin tästä :o
Ap
Muista olla mahdollisimman avoin ja puhu totta. Itseäsi varten sinne olet menossa ja siellä haluavat auttaa juuri sinua.
Sinähän olet se maksava asiakas. Vaadi palvelua rahoillesi. Turha sinun on olla hattu kourassa.
Kelakortti usein riittää, mutta voi ottaa varmuuden vuoksi myös henkkarit mukaan. Tsemppiä oikeasti tosi paljon, tiedän että on iso juttu mutta sä pystyt siihen kyllä! Ne ihmiset siellä kohtaa kaikenlaisia ihmisiä joka päivä ja tyhmää kysymystä ei ole.
Mikset mene terveyskeskukseen? Yksityisellä käyntihän on hirveän kallista. Vai onko vakuutus? Kysy myös apua tuohon stressiin ja jännittämiseen. Ei ole normaalia että tuonikäinen pelkää moista.
Aina kun en itse tiedä miten menetellä uudessa paikassa, niin menen rohkeasti infoluukulle, mikäli semmoinen löytyy ja kyllä sieltä sitten sanotaan että olisiko pitänyt ilmottautua vai ei. Ja toki aina pitää olla joku henkilöllisyystodistus mukana, ihan vain varmuuden vuoksi.
Tsemppiä, hyvin se menee.
Itsekin mielenterveystaustan omaavana voin sanoa, että terveyskeskukseen en mennyt koska kestää niin kauan ennen kuin sinne saa ajan. Kun jo valmiikso jännittää, stressaa ja pelottaa, on helpompi vain hoitaa koko juttu alta pois eikä jäädä odottelemaan terveyskeskuksen aikaa. Meillä on myös niin, että terveyskeskukseen täytyy varata aika soittamalla, yksityiselle saa usein netistä varattua. Jos vaikka jännittää puhelimessa puhumista paljon kuten minä silloin aikoinaan, soittaminen voi tuntua ylitsepääsemättömältä.
Ihanaa kun kerrankin täältä saa asiallisia vastauksia! Kiitos!
Terveyskeskuseen en mene sen takia että olen kuullut huonoja kokemuksia muilta jotka ovat saman asian takia sielä käyneet..
ja toinen syy on että haluan hoitaa tämän mahdollisimman pian ja yksityiseltä sai ajan nopeasti ja vielä netistä varaamalla ettei tarvinnut soittaa!
Onhan se kyllä melko kallista köyhälle opiskelijalle mutta pakko yrittää jotain apua saada..
Varasin muuten vain 15min ajan, riittääkö se edes?
Ap
Halit sulle ap. Toivotan sulle kaikkea hyvää. <3
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun kerrankin täältä saa asiallisia vastauksia! Kiitos!
Terveyskeskuseen en mene sen takia että olen kuullut huonoja kokemuksia muilta jotka ovat saman asian takia sielä käyneet..
ja toinen syy on että haluan hoitaa tämän mahdollisimman pian ja yksityiseltä sai ajan nopeasti ja vielä netistä varaamalla ettei tarvinnut soittaa!Onhan se kyllä melko kallista köyhälle opiskelijalle mutta pakko yrittää jotain apua saada..
Varasin muuten vain 15min ajan, riittääkö se edes?
Ap
Ei riitä ensimmäisellä kerralla. Minua kehoitettiin tilaamaan ekalla käynnillä 45min aika.
Olet fiksu kun ymmärrät suosiolla jättää julkiset simputuslaitokset sivuun.
Yksityisellä eivät ole niin halveksuvia masentuneita kohtaan.
Kannattaa vaikka maksaa vähän enemmän kunnon hoidosta.
Mielenterveys ja terveys asiat muutenkin on aika huono säästö ja pihistely kohde.
Vierailija kirjoitti:
Varasin ajan siis netissä.. enkä todellakaan uskalla soittaa sinne...
Ja pitääkö olla mukana kelakortti tai henkkarit tms?
Kiitos vastauksista! Ehkä mä selviin tästä :o
Ap
Teinit postailee itsestään alastonkuvia nettiin eikä USKALLA soittaa lääkäriasemalle????
... kirjoitti:
Olen jo yli vuoden epäillyt olevani masentunut ja nyt sain vihdoinkin varattua ajan lääkäriin seinäjoen terveystalolle, mutta nyt pelottaa ja ahdistaa ihan kamalasti!
Olen viimeksi yläaste ikäisenä käynyt lääkärissä (olen 19v nyt) ja silloinkin olin äitini kanssa ja nyt ahdistaa mennä sinne yksin!
En ole koskaan ollut lääkärissä yksin enkä tiedä yhtään miten sielä pitäisi toimia :oPitääkö sielä ilmoittautua jotenkin ja mistä tiedän mihin menen odottamaan vuoroa ja miten se lääkärikäynti sitten maksetaan?
Auttakaa! Alkaa ahdistaa niin paljon että kohta perun ajan :/
Toivottavasti saitte jotain selvä tästä sekavasta tekstistä.
Jos olet mies ja saat SSRI-lääkityksen niin susta tulee ns. kestävä rakastaja.
Rohkeasti vain sinne. Voit kirjoittaa valmiiksi paperille asioitasi ja antaa paperin lääkärille jos tuntuu alkuun helpommalta kuin puhuminen.
Oon ylpeä sinusta!
Itse oon yrittänyt saada ystävää lääkärille. Lupasin hoitaa kaiken: varaamisen, vapaan hylkäämisen töistä, paikalle viemisen... Mutta ei oo auttanut.
Olen ylpeä sinusta, että olet tehnyt niin rohkean siirron. Nyt vedät samalla rohkeutensa homman läpi!
Hyvä, ap, että varasit ajan !
Kyllä itsestään täytyy pitää huolta.
Tärkeimmät asiat tulikin jo varmasti noissa muiden viesteissä,
mutta halusin vielä lisätä, että tekstisi on täysin selkeää eikä yhtään sekavaa.
Tulet pärjäämään mainiosti :)
Soita uudestaan ajanvaraukseen ja kysy.