Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi kohta 11kk miten nukutan ilman tissiä?

Vierailija
03.10.2016 |

Ei ole huolinut tuttia tai pulloa missään vaiheessa. Saan nukutettua hänet vain tissille. Jos muuta yritän niin raivoaa täysillä. Alussa nukkui hyvin ainakin klo 3-4 aamuyöllä ja nyt herää jo 24-01.30 ja tissiä suuhun ja pitää sitä tuttina. Sitten pyöritään klo 6-6.30 asti jolloin herää ja syö puuroa. Nukkumaan menee taas klo 9. Kertokaa mulle vinkkejä nukuttamiseen. Haluan jo lopettaa imetyksen kun syö jo hyvin kaikkea ja hapanmaitotuotteitakin.

Isänsä saa hänet nukahtamaan sitteriin mutta ei sekään pidemmänpäälle ole hyvä.

Siirsimme hänet 9kk iässä isomman lapsen kanssa samaan huoneeseen, se aluksi vaikutti olevan hyvä idea mutta nyt herää niin aikaisin ja haen viereen jonka jälkeen ei nuku kukaan kun hän pyörii ja potkii ja etsii välillätaas tissin.

Oon väsynyt!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetystä ei ole mitenkään pakko lopettaa, vaikka lapsi syökin jo kaikkea. Toki sen voi lopettaa, jos haluaa. Mitä jos laittaisit lapsen sängyn omasi viereen, nukkuisiko sitten rauhallisemmin? Sanoisin, että kun lapsi kasvaa, tuo nukahtamisongelmakin häviää. Siksi ajattelen, että imetystä kannattaa nyt vielä jatkaa.

Vierailija
2/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä lapsi 1,3 ja nukkuu vieressä.Saattaa syödä tissiä yöllä,en tiedä kun unen pöppörössä lyön tissin suuhun ja jatkan unia..Meillä tehty näin kaikkien neljän kanssa.Mää en ymmärrä mitä sää valvot??

Illalla kunnon iltapala,nukkumaan ja tissi suuhun ja nukutte.Mikä siinä on vaikeaa?

Kaikki oppineet nukkumaan ennen 2 ikävuotta omassa sängyssään ilman tissejä joten miksi sulla kiire lopettaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelen kyllä unikoulua. Meillä pidettiin juuri tuossa 11-12 kk ikäisenä kun olin aivan loppu yöheräilyihin. Tassuttelu-unikoulu on se yleisin ja meillä toimikin hyvin, mutta muitakin on (googleta vaikka). Tärkeintä on että nukutat joka kerta omaan sänkyyn ja ettet yksin jätä selviämään heräilyistä!

Vierailija
4/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noin.Tissitelkää ja nukkukaa!Ja sitten myöhemmin lapsen sänky oman sängyn viereen.Kauhea kiire sulla tehdä asioita "väkisin"

Vierailija
5/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppui aika hyvin kun aloin antamaan puuroa iltapalaksi. Ja oppi myös maitopullolle vaikka täysimetetty olikin. Ei tuon ikäiselle ole enää imetyksestä terveydellistä hyötyä, kääntyy jo päinvastaiseksi torjunta-aine ym jäämien vuoksi. Oli vuoden kun lähdin töihin, siihen mennessä noin kuukaudessa (11 kk 1 v) tuo imetys jäi ja pullo tuli joihinkin vaiheisiin tilalle.

Vierailija
6/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tissi saisi olla mikään huvitutti. Lapsi on kohta vuoden, kyllä mä raa asti vierottaisin vaikka huutaisikin. Ja tuosta vieressä nukkumisesta ei tule mitäään kun hän haistaa tissimaidon siitä koko ajan eikä malta nukkua.

Vierailija
7/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikouluja...kyllä siinä saa sitten valmiiksi väsynyt äiti lopullisen niitin!!!!!

Ei mitään unikouluja kun tissi suuhun ja nukkumaan.Ne oppii nukkumaan myöhemmin itsekseen.Se on pieni vauva.

Vierailija
8/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä loppui aika hyvin kun aloin antamaan puuroa iltapalaksi. Ja oppi myös maitopullolle vaikka täysimetetty olikin. Ei tuon ikäiselle ole enää imetyksestä terveydellistä hyötyä, kääntyy jo päinvastaiseksi torjunta-aine ym jäämien vuoksi. Oli vuoden kun lähdin töihin, siihen mennessä noin kuukaudessa (11 kk 1 v) tuo imetys jäi ja pullo tuli joihinkin vaiheisiin tilalle.

Kyllä on imetyksestä vielä hyötyä. Miten muka oman lajin maidosta ei olisi hyötyä? Maitoa se on lehmänmaitokin, samat torjunta-ainejäämät siitä löytyy.

Vierailija
9/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon ravitseva puuro illallinen. Ja illalla voi vähän antaa tissiä vielä jonkin aikaa, mutta pitää huoli että et pane tissiin nukahtavaa lasta sänkyyn, eli tussiltä pois ennen kuin nukahtaa. Kärsivällisyyttä vaatii mutta kyllä se siitä. Kaikki kolme lastani on vieroitettu vuosikkaana. Ensin opetin että yöllä ei syödä, eli eihän 11 kk lapsi tarvitse ravintoa yöllä. Hallaa teet jos puolilta öin tissittelet. Silitys ja nyt nukutaan voi sanoa, mutta esim syliin nosto ja tissittely sotkee unirytmin.

Vierailija
10/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis meillä lapsi 1,3 ja nukkuu vieressä.Saattaa syödä tissiä yöllä,en tiedä kun unen pöppörössä lyön tissin suuhun ja jatkan unia..Meillä tehty näin kaikkien neljän kanssa.Mää en ymmärrä mitä sää valvot??

Illalla kunnon iltapala,nukkumaan ja tissi suuhun ja nukutte.Mikä siinä on vaikeaa?

Kaikki oppineet nukkumaan ennen 2 ikävuotta omassa sängyssään ilman tissejä joten miksi sulla kiire lopettaa?

En ole ap, mutta itse en pysty nukkumaan imettäessä. On se vaan pirun rankkaa herätä yli vuoden ajan 1,5 tunnin välein imettämään vartiksi ja koko yön (9 tuntua) tämä kiertää samaa kehää. Ihmisillä on erilaiset unen tarpeet, sinä ehkä pystyt tuohon mutta kaikki ei. Ei sitä imetystä pakko ole kokonaan lopettaa, mutta jos on väsynyt niin yöimetykset voi hyvillä mielin jättää.

Vierailija
11/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tissi saisi olla mikään huvitutti. Lapsi on kohta vuoden, kyllä mä raa asti vierottaisin vaikka huutaisikin. Ja tuosta vieressä nukkumisesta ei tule mitäään kun hän haistaa tissimaidon siitä koko ajan eikä malta nukkua.

Höpö höpö.Tuo on pieni vauva!Saa nukkua vielä vieressä ja tissitellä ja haistella äidin tuttua hajua!Meillä on kaikki nukkuneet vieressä levollisesti ja kaikki lopulta oppineet nukkumaan itsekseen ja omaan sänkyyn.Sitä en ymmärrä mitä ap valvoo.Saako iltapalaa?

Vierailija
12/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kun melkein 1v 10kk ei suostu nukkuun kuin vieressä ja nukahtaa tissille (ja heräilee öisin tissille)..? Ei ole unikoulut auttaneet. Maitotuotteita syö huonosti, vähän jogurttia ja juustoa.

Vierailija
13/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon ravitseva puuro illallinen. Ja illalla voi vähän antaa tissiä vielä jonkin aikaa, mutta pitää huoli että et pane tissiin nukahtavaa lasta sänkyyn, eli tussiltä pois ennen kuin nukahtaa. Kärsivällisyyttä vaatii mutta kyllä se siitä. Kaikki kolme lastani on vieroitettu vuosikkaana. Ensin opetin että yöllä ei syödä, eli eihän 11 kk lapsi tarvitse ravintoa yöllä. Hallaa teet jos puolilta öin tissittelet. Silitys ja nyt nukutaan voi sanoa, mutta esim syliin nosto ja tissittely sotkee unirytmin.

Ap, mä en ihan hirveästi panisi toivoani vieroitukseen tai siihen, että tissille ei saisi nukuttaa, vaan pitäisi laittaa hereillä oleva vauva sänkyyn. Mäkin yritin jotain tuollaista ja stressasin, kun kaikkea tuollaista neuvottiin. Lapsi kasvaa ja kehittyy koko ajan ja valmiudet nukahtaa muutenkin kuin tissille kehittyvät. Jos lapsella on taipumus saada raivareita ym. nukahtamisen yhteydessä, minä ainakin menisin siitä, mistä aita on matalin ja nukuttaisin tissille - ja olen mennytkin! Molemmat lapset ovat ihan omasta halustaan jättäneet yösyönnin pois omassa tahdissaan. Esikoinen 1,5 vuoden iässä, kuopus jo aiemmin, en ihan tarkkaan muista, koska (ehkä siinä vuoden iässä). Mä en ole kauheasti vieroitellut asioista, vaan olen ajatellut, että tämä on nyt tällainen kehitysvaihe, todennäköisesti tämä loppuu piakkoin. Jos lapsi ei lopeta yösyöntiä siinä 1,-2 vuoden välillä ja koet sen itse väsyttäväksi, silloin kannattaa kyllä kokeilla jotain muuta konstia.

Vierailija
14/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vaihe,menee ohi.En suosittele unikouluja kun vanhemmat väsyneitä.Kunnon iltapala,tissiä ja nukkumaan.Jos laitat sen omaan sänkyyn herättää sut sieltä tunnin päästä.Opettele nukkumaan imettäessä itse.

Vierailija
15/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni siis imee sitä tissiä kokoajan vaikkei heru enään mitään ja imee kovaa joten se sattuu. Lapsi nukkuikin vieressä kunnes siirsin sisaruksen huoneeseen koska en pystynyt nukkumaan yhtään kun heräsin joka kääntymiseen. Lapsi nukkuu tosi levottomasti ja pyörii hirveästi. Oppi kävelemään jo 9kk ja nyt kiipeilee hereilläollessaan joka paikkaan. Haluanlopettaa imetyksen koska en jaksa enään ja menen 3kk päästä töihin.

Vierailija
16/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.Tuo on pieni vauva!Saa nukkua vielä vieressä ja tissitellä ja haistella äidin tuttua hajua!Meillä on kaikki nukkuneet vieressä levollisesti ja kaikki lopulta oppineet nukkumaan itsekseen ja omaan sänkyyn.Sitä en ymmärrä mitä ap valvoo.Saako iltapalaa?

Muista nyt kuitenkin se, että kaikki lapset eivät nuku levollisesti vieressä. Mulla on kaksi lasta, joista esikoinen on aina nukkunut levollisesti, mutta kuopus pyörinyt. Mä olisin ihan mielelläni nukuttanut häntä enemmänkin vieressä (nukkuu hän kyllä toisinaan vieressä edelleen), mutta pyöriminen ja potkiminen on häirinnyt todella paljon.

Vierailija
17/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni siis imee sitä tissiä kokoajan vaikkei heru enään mitään ja imee kovaa joten se sattuu. Lapsi nukkuikin vieressä kunnes siirsin sisaruksen huoneeseen koska en pystynyt nukkumaan yhtään kun heräsin joka kääntymiseen. Lapsi nukkuu tosi levottomasti ja pyörii hirveästi. Oppi kävelemään jo 9kk ja nyt kiipeilee hereilläollessaan joka paikkaan. Haluanlopettaa imetyksen koska en jaksa enään ja menen 3kk päästä töihin.

No entä se, että lapsen sänky on teidän sängyn vieressä? Imetyksen kanssa saat toki tehdä ihan mitä haluat, mutta töissä käyminen ei ole mikään este imettämiselle.

Vierailija
18/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi saa aamupalaa, lounasta, välipalaa ja illallista ja iltapalaa.

Vierailija
19/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mä en ihan hirveästi panisi toivoani vieroitukseen tai siihen, että tissille ei saisi nukuttaa, vaan pitäisi laittaa hereillä oleva vauva sänkyyn. Mäkin yritin jotain tuollaista ja stressasin, kun kaikkea tuollaista neuvottiin. Lapsi kasvaa ja kehittyy koko ajan ja valmiudet nukahtaa muutenkin kuin tissille kehittyvät. Jos lapsella on taipumus saada raivareita ym. nukahtamisen yhteydessä, minä ainakin menisin siitä, mistä aita on matalin ja nukuttaisin tissille - ja olen mennytkin! Molemmat lapset ovat ihan omasta halustaan jättäneet yösyönnin pois omassa tahdissaan. Esikoinen 1,5 vuoden iässä, kuopus jo aiemmin, en ihan tarkkaan muista, koska (ehkä siinä vuoden iässä). Mä en ole kauheasti vieroitellut asioista, vaan olen ajatellut, että tämä on nyt tällainen kehitysvaihe, todennäköisesti tämä loppuu piakkoin. Jos lapsi ei lopeta yösyöntiä siinä 1,-2 vuoden välillä ja koet sen itse väsyttäväksi, silloin kannattaa kyllä kokeilla jotain muuta konstia.

Näin.Opettele itse nukkumaan äläkä mene perse edellä puuhun ja koita opettaa noin pientä vauvaa mihinkään.

Vierailija
20/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No entä se, että lapsen sänky on teidän sängyn vieressä? Imetyksen kanssa saat toki tehdä ihan mitä haluat, mutta töissä käyminen ei ole mikään este imettämiselle.

Niin eli hänen sänkynsä oli aikuisten sängyn vieressä.pyörii ja potkii laitoja yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan