Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi kohta 11kk miten nukutan ilman tissiä?

Vierailija
03.10.2016 |

Ei ole huolinut tuttia tai pulloa missään vaiheessa. Saan nukutettua hänet vain tissille. Jos muuta yritän niin raivoaa täysillä. Alussa nukkui hyvin ainakin klo 3-4 aamuyöllä ja nyt herää jo 24-01.30 ja tissiä suuhun ja pitää sitä tuttina. Sitten pyöritään klo 6-6.30 asti jolloin herää ja syö puuroa. Nukkumaan menee taas klo 9. Kertokaa mulle vinkkejä nukuttamiseen. Haluan jo lopettaa imetyksen kun syö jo hyvin kaikkea ja hapanmaitotuotteitakin.

Isänsä saa hänet nukahtamaan sitteriin mutta ei sekään pidemmänpäälle ole hyvä.

Siirsimme hänet 9kk iässä isomman lapsen kanssa samaan huoneeseen, se aluksi vaikutti olevan hyvä idea mutta nyt herää niin aikaisin ja haen viereen jonka jälkeen ei nuku kukaan kun hän pyörii ja potkii ja etsii välillätaas tissin.

Oon väsynyt!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin käyn töissä ja imetän..8 tuntia kestää hyvin.

Vierailija
22/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ratkaisin asian laittamalla rintsikat ja yöpaidan. Ei päässy helposti tissille. Ensin lopetin muun imetyksen, mutta unille imetin. Sitten tosiaan vaan vaatetta, ettei ollu heti tissit tyrkyllä. Sitten vaan silittelemällä ja hyräilemällä unille. Kun oppi nukahtamaan ilman tissiä, siirsin pinnasänkyyn. Nyt nukahtaa itse tai sitten niin, että hieron kevyesti jalkapohjia pinnasängyn pinnojen välistä. Ja nukkuu rauhallisesti läpi yön. Pullosta annan vain vettä. Muuten juo lasista niin ku toisetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tissi saisi olla mikään huvitutti. Lapsi on kohta vuoden, kyllä mä raa asti vierottaisin vaikka huutaisikin. Ja tuosta vieressä nukkumisesta ei tule mitäään kun hän haistaa tissimaidon siitä koko ajan eikä malta nukkua.

Höpö höpö.Tuo on pieni vauva!Saa nukkua vielä vieressä ja tissitellä ja haistella äidin tuttua hajua!Meillä on kaikki nukkuneet vieressä levollisesti ja kaikki lopulta oppineet nukkumaan itsekseen ja omaan sänkyyn.Sitä en ymmärrä mitä ap valvoo.Saako iltapalaa?

Muista nyt kuitenkin se, että kaikki lapset eivät nuku levollisesti vieressä. Mulla on kaksi lasta, joista esikoinen on aina nukkunut levollisesti, mutta kuopus pyörinyt. Mä olisin ihan mielelläni nukuttanut häntä enemmänkin vieressä (nukkuu hän kyllä toisinaan vieressä edelleen), mutta pyöriminen ja potkiminen on häirinnyt todella paljon.

Niin just. Meilläkin mennään poikittain ja potkii, pyörii, saattaa nousta istumaan ja kaatuu päälle ja päät kolisee. Mieskin nukkuu jo sohvalla että jaksaa käydä töissä.

Vierailija
24/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo illalla pari alkoholitonta olutta niin riittää maitoa koko yöksi.Toi on joku vaihe ja menee ohi..

Otat nyt ihan turhia paineita joka asiasta.Koita tota olutta niin riittää maitoa,vauva viereen ja nukkumaan äläkä ota noin paljon paineita kaikesta.Sulla on vielä tosi tosi pieni vauva!!!!

Vierailija
25/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon muutaman vastauksen kirjoittanut tähän ketjuun, ja nyt kun luin ap vastauksesi, musta tuntuu, että kuopukseni on vähän samanlainen kuin sinun lapsesi - levoton nukkuja. Hän on jo 2 v 3 kk, ja vähän aikaa sitten vieroitettiin yötutista, ja nyt kadun sitä! Lapsi on nukkunut sen jälkeen tosi huonosti ja nukahtaminen on ollut välillä tuskaa. 

-

Jos päätät nyt lopettaa imetyksen nukuttamiskeinona, suosittelen, että kokeilette miestä nukuttajana. Meillä tätä kuopusta on nukutettu pienempänä paljon sylissä. Fyysisesti levotonta lasta rauhoittaa keinuttelu ja sylissä oleminen. TÄmä on siis ihan hermostollinen juttu. Nykyäänkin vielä usein keinutellaan, kun lapsi saa uhmaraivareita.

Vierailija
26/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juo vettä nokkamukista mutta mikään muu siitä ei kelpaa ja sylkee pois. Mulla on liivit ja yöpaita välillä käännän selkäpuolen, mutta hamuaa ja etsii ja itkee lujasti jos ei tissiäsaa heti.

Vierailija
27/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä välilyöntiä käytttämätön! Älä viitsi kirjoittaa tuollaiseen sävyyn. Vaikka sinulla onkin neljä lasta, ap:n lapsi voi silti olla hyvin erilainen. Vähän nöyryyttä tuohon kirjoitteluun. Toiselle voi ehdottaa asioita, mutta tuollainen besserwisseröinti on ärsyttävää. Tuskin itsekään tykkäisit tuollaisesta pätemisestä.

Vierailija
28/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen kokemuksella I feel you, ap. Vannoin että nyt neljännellä kertaa oon fiksumpi, mutta vaavi 5kk ja saman suon reunalla ollaan jo. Vauvan liikkeellelähtö upottaa syvemmälle suohon kun tissillä tainnutetaan... Mä nukahdan heti kun vauvalla on tissi suussa mutta jos yössä tulee 10 herätystä, ei aamulla ole levännyt olo, oli vauva vieressä tai ei. Töissäkin piti jaksaa käydä. Mä lopetin imetykset kaikilla 1v. Parani yöt ja alkoi kiinteät maistua ihan toiseen tapaan. Tutti ja pullo ei meillä ole kelvannut yhdellekään. Omaan sänkyyn ovat siirtyneet kun yöt menee parilla heräämisellä 1-1,5v. Tsemppiä!

Vierailija
29/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se enää 15 vuoden päästä roiku tississä :D meillä nukkuu lapsi vielä meidän sängyssä ja tisuttelee kuten haluaa..kohta 1v 5kk. Minusta on helpompi mennä lapsentahtisesti kun siksi vieroittaa että se on itselle edullisempaa. Ei työnteko estä esim imetystä. Ihan yhtälailla sitä maitoa tulee töitten jälkeenkin. Ei ne lapset ole ikuisesti vauvoja..kasvavat nopeasti ja kyllä ne sen tissittelyn lopettaa kun on sen aika :)

Vierailija
30/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä välilyöntiä käytttämätön! Älä viitsi kirjoittaa tuollaiseen sävyyn. Vaikka sinulla onkin neljä lasta, ap:n lapsi voi silti olla hyvin erilainen. Vähän nöyryyttä tuohon kirjoitteluun. Toiselle voi ehdottaa asioita, mutta tuollainen besserwisseröinti on ärsyttävää. Tuskin itsekään tykkäisit tuollaisesta pätemisestä.

Sinuna olisin todella tarkkana oman kirjoittelun kanssa jos lähdet tuolle tielle.

Neljään lapseen mahtuu monenlaista persoonaa.En ole koskaan jaksanut ottaa stressiä jokaisesta vaiheesta joita aiheutuu kasvamisesta,liikkelähdöstä yms.

Asiat on juuri niin hankalia kuin niistä tekee.

Rintamaito on 10 kuiselle vielä niin tärkeää että mitään unikouluja en näe järkeväksi NOIN pienen vauvan kanssa!!!

Vierailija
31/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se enää 15 vuoden päästä roiku tississä :D meillä nukkuu lapsi vielä meidän sängyssä ja tisuttelee kuten haluaa..kohta 1v 5kk. Minusta on helpompi mennä lapsentahtisesti kun siksi vieroittaa että se on itselle edullisempaa. Ei työnteko estä esim imetystä. Ihan yhtälailla sitä maitoa tulee töitten jälkeenkin. Ei ne lapset ole ikuisesti vauvoja..kasvavat nopeasti ja kyllä ne sen tissittelyn lopettaa kun on sen aika :)

Näin!!

Vierailija
32/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on 10 kk.Anna vauvan olla vauva ja muuta omia asioitasi,suhtautumistasi ja ajantajuasi.

Vierailija
33/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yöt olivat tissin perässä hillumista niin kauan kuin imetystä oli tarjolla muutenkin. 9kk iässä koitin lopettaa yösyötöt, se meni kohtuullisesti mutta herätykset siirtyivät niin aikaiseksi (n. klo 6) ja öisin lapsi vaati rauhoittelua joka tapauksessa että olin paljon väsyneempi päivisin näin kuin yösyöttöjen aikaan. Reilu kuukausi ilman yösyöttöjä riitti, yöt olivat karseita ja aamut aikaisia joten pikkuhiljaa valuin takaisin yösyötöille. 1v1kk imetyksen lopettaminen tuli ajankohtaiseksi, päivisin tissi ei juuri enää kiinnostanut niin lopetus sujui nopeassa tahdissa. Muistaakseni kahtena yönä heräili tissin perään ja se oli siinä. 

Pointtina kai se, että meillä niin kauan kun lapsi tiesi että tissiä tulee joskus, se kummitteli öisinkin mielessä. Kun se poistettiin päiväjärjestyksestä kokonaan, yöt alkoivat sujua melkein taikaiskusta. Viilkon sisällä lopettamisesta ruuatkin alkoivat maistua ihan eri tavalla mikä entisestään paransi unia.

En kannusta lopettamaan imetystä, mutta jos aiot jatkaa niin valitse pienimmän harmin tie, nukuta tissille jos se helpointa on. Puolivälin ratkaisut voivat olla hankalia. Vauvasi on vielä pieni ja oppii kyllä nukkumaan ja nukahtamaan itsekseen kun sen aika tulee. Tsemppiä.

Vierailija
34/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi hyvä iltapala, että uni tulisi, kun kotimaiset viljat ei sovi, tattaripuuroa ja puuroa muutenkin vihaa? Puurolla kaikki tuntuu saavan lapsen nukkumaan. :( Voiko proteiinipitoinen ruoka illalla aiheuttaa heräilyä?

Entä mitä kun syntyi reilu kuukauden ennenaikaisena (oli silti terve ja pääsi tavalliselle osastolle), ja sokerit oli välillä vähän matalahkot/alarajalla ja piti aina herätellä kolmen tunnin välein syömään. Voiko tuosta olla jäänyt joku heräilytaipumus? Tai voiko olla yhä matalat sokerit ja heräilee siksi syömään? Lapsi nyt reilu 1,5 vuotias ja aina heräillyt.

Vierailija
35/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin ensin liikkeelle öiden rauhoittamisesta, googleta Gordonin unikoulu.

Vierailija
36/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla lapsi on herännyt maidolle pitkään ettekä ole unikouluttaneet tai mitään, niin koska lapsi oppi nukkumaan yönsä ja nukahtamaan itse? Mihin asti nukkui vieressä? Selvisikö koskaan mistä heräily johtui (allergia, refluksi, hampaat)?

Vierailija
37/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kun lukee niin ei voi kun todeta että kyllä korvikevauvojen äitinä pääsee vähemmällä.

Tyttö alkoi nukkua täydet yöt 3kk ja poika 8kk. Vauvat nukkui omassa pinnasängyssä vanhempien sängyn vieressä ja nukahtivat helposti. 

Tyttö söi 0-3kk vain kerran yössä  klo04. Ja poika söi 0-3kk 2 kertaa yössä klo 01 ja 05 ja 3kk jäi tuo 01 syönti pois.

Vierailija
38/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi hyvä iltapala, että uni tulisi, kun kotimaiset viljat ei sovi, tattaripuuroa ja puuroa muutenkin vihaa? Puurolla kaikki tuntuu saavan lapsen nukkumaan. :( Voiko proteiinipitoinen ruoka illalla aiheuttaa heräilyä?

Entä mitä kun syntyi reilu kuukauden ennenaikaisena (oli silti terve ja pääsi tavalliselle osastolle), ja sokerit oli välillä vähän matalahkot/alarajalla ja piti aina herätellä kolmen tunnin välein syömään. Voiko tuosta olla jäänyt joku heräilytaipumus? Tai voiko olla yhä matalat sokerit ja heräilee siksi syömään? Lapsi nyt reilu 1,5 vuotias ja aina heräillyt.

Mä oon antanu kasvissoseita, pastaa (joka tietty teillä ainakin vehnäversiona poissuljettu), jogurttia.. en oo huomannu, että nukkumisessa olis eroa.. meillä on kahdeksan lasta ja kaikki jäättäneet imemisen, ku maito on vähentyny radikaalisti n. 7kk imetyksen jälkeen. Paitsi tämä kahdeksas, elokuun puolivälin jälkeen vuoden täyttänyt, oon vierottanut pari vkoa, ensin nukutin viereen ilman tissiä, vaikka sitä tinkas, pelkästään illan imetyksen pois jättäminen rauhoitti öitä merkittävästi. Nyt nukkuu läpi yöt pinnasängyssä kosketusetäisyydellä. Eikä oo pulloa eikä tuttia, ei oo huolinu, ei syö myöskään sormia, juo lasista... oon yrittäny muistaa juottaa päivällä ja iltapalaks annan jogurttia ja kaurahiutaleita.

Vierailija
39/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmettelen näitä kommentteja. Ihmiset ja vauvat on erilaisia. Itse olen myös herkkäuninen enkä osaa nukkua jos vauva syö yöllä tai jos joku kääntyilee minussa kiinni. 2/3 lapsestamme ovat myös herkläunisia kuten minä. Jos olet menossa töihin lopettaisin yöimetyksen. Itse olen alkanut lopetella imetystä n. vuoden iässä ja ekana lopettanut yösyötöt. Iltatissi on ollut ihan viimeinen minkä olen lopettanut eli se on ollut osa iltaritiinia. Yösyötöt olen lopettanut siten, että olen antanut heräilyyn muuta vettä tai sosetta. Parissa yössä on tissin pyynti loppunut. Päivällä on sitten syöty ja pikkuhiljaa n. kk aikana harvennettu niitäkin kertoja. Heräilyt eivät kyllä välttämättä vähentyneet, koska meillä hampaiden tulo on ollut hankalaa ja aiheuttanut kitinää ja heräilyä öisin vieroituksen jälkeenkin. Tähän ollaan käytetty sit panadolia. Yöt ovat rauhoittuneet 1,5v tietämillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi