Miehen kaverit tykkäilee miehen exän jutuista
Niin tämähän on ihan älyttömän typerä juttu, mutta olen pistänyt merkille (näkyy minun facen etusivulla ja olen vähän stalkkaillutkin), että miehen kaverit, jotka ovat minulla fb-kaverilistalla tykkäilevät miehen exän kaikista kuvista ja julkaisuista, mutta ei IKINÄ minun. Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä noin puolitoista vuotta ja mies ja hänen exänsä noin 3v. ja erosivat noin vuoden ennempää, kuin me tavattiin. Minua jotenkin vaivaa tämä... Miehen ex on kyllä todella kaunis (paljon kauniimpi kuin minä) ja miehen kaverit ovat jotenkin vähän etäisiä minulle (syytä en osaa sanoa). Ehkäpä tykkäävät miehen exästä enemmän ja luulenkin, että ovat ihmetelleet miksi mies on ottanut minut... Ei ole siis kyse pelkästä facetykkäämisestä, vaan on jotain muutakin. Minua vaan jotenkin alkoi häiritsemään, kun juuri tänä aamuna huomasin, että miehen exän kuva näkyi TAAS etusivulla, kun muutama miehen kaveri tykännyt.
Lisään vielä, ettei exä ole näiden kanssa kaveri, kun joskus kysyin!
Kommentit (48)
Ehkä ovat aiemmin viettäneet pariskunta-iltoja? Nyt jos usempi on sinkku, niin ei sinne tyyliin yhtä naista kaivata. Mutta niitten yhteisten illanistujaisten vuoksi tuntevat exän sua paremmin.
Mutta on kuule typerä aihe edes miettiä. Tietääkseni seurustelet miehesi kanssa, et sen kaverien... Ei se kaverien tykkäily oo sulta pois vai pitääkö niiden sua ryhtyä vikittelemään?
Sulla on huono itsetunto. Se on ongelmasi ei tuo mitä juuri kuvailit.
Tekee mieli kommentoida, että jätä se mies, hän ansaitsee parempaa. Mutta... Sun ongelma on kuitenkin hoidettavissa ja se parantaa teidän molempien elämänlaatua ja suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sinuun mitenkään liity eikä miesystävääsi. Ne tykkäävät niistä kuvista, koska tykkäävät niistä kuvista ja siitä naisesta.
Tämä on jotenkin juuri minulta pois, kun kyse miehen exästä. He tykkäävät siitä naisesta, mutta eivät ilmeisesti liiemmin minusta.
Jospa he alkavat tykätä sinustakin sitten, kun olet miehesi ex?
Minkä ikäisistä ihmisistä on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Eivät ne kaverit sitä noin ajattele. He ovat vain tunteneet tämän exän kauemmin, joten on luontevampaa tykätä hänen jutuistaankin.
Totta tämäkin, mutta jotenkin vaan tuntuu pahalta, että jään kakkoseksi miehen kavereille.
Sinä et ole maailman napa. Ja miksi edes välität siitä mistä miehesi kaverit tykkäilevät? Ethän sinä ole parisuhteessa heidän kanssaan.
Miksette voi istua porukalla iltaa? Miehiä JA naisia?
Miksi pitää olla vain poikien iltoja?
Oletko ap taas se nainen, joka on täällä jo monta kertaa valittanut, kun miehen ex oli niin kaunis ja itse olet niin ruma ja miehen siskotkin tykkää enemmän exästä.
Miesparka, saanut sekä ulkoisesti että sisäisesti ruman naisen, jota vainoharhainen kateus ja mustasukkaisuus vaivaa.
5 vuotta oltu yhdessä ja miehen kaverit edelleen meillä kyläillessään puhuvat miehen 8 vuoden takaisesta exästä, vaikkei mies ole missään tekemisissä tämän naisen kanssa.
Kaverit ovat tehneet selväksi, että minä olen liian nuori ja ex kaikin puolin parempi(koska on heidän tyttöystävien kaveri)
Tilanne on jokseenkin naurettava "onko tämä vaasi, jonka X osti suhteenne aikana?" No ei oo ku ihan vaan mun ostama :D "X oli meillä" okei...selvä. "X osti hamsterin"
Mies kerran hermostui, kun kuuli vahingossa miten hänen hyvä ystävänsä sanoi iltariennoissa minulle, että X ja mieheni olivat täydellinen pari.
Miehen ex oli ihan hirveän mustasukkainen, eikä antanut miehen nähdä edes kavereitaan, koska kavereiden tyttöystävät (neiti X.n naisystävät) olivat niin kauniita.
Luonnollisesti mies ei ole halunnut naiselle pahaa, eikä näin ollen ole kertonut kavereilleen tästä.
Olen miettinyt, että yksi syy on mahdollisesti se, että minun kanssani mies on oppinut sanomaan ei. Häneltä ei enää lainailla noin vain rahaa tai hänen ammatillistaosaamistaan käytetä hyväksi(ei miehen kaveritkaan ilmaiseksi auta) hän osaa sanoa ei, jos ei jaksa lähteä keskellä yötä kuskaamaan ilmaiseksi kumminkaimanserkkuja.
Olen kavereiden silmissä hirmupuoliso, koska olen antanut miehen käyttää omaa päätään ja tehdä itse päätöksen.
Entisessä suhteessa ex hallitsi kaikkea, eikä alistettu mies osannut sanoa kellekkään ei. Mies kertoi olleensa aina se porukan pelle, heikoin, hyväksikäytetty ja naurunaihe.
Mies on itse sanonut, että kanssani hänellä on vapaampi olo, kun saa itse tehdä omat päätökset, enkä ole koskaan pyrkinyt murtamaan häntä saadakseni hänet taipumaan tahtooni.
Miehen hyväksikäyttäjäkavereille tämä näyttää siltä, ettei pirttihirmu anna miehen lähteä yöllä kotoa(kuskiksi kesken unien) tai anna auttaa kavereitaan(lainailla rahaa, jota ei saa takaisin tai tehdä mökeille terasseja ja pihakalusteita ilmaiseksi=ei anna miehen harrastaa intohimoaan.
Se on työtä, vaikka hän siitä nauttisikin.
Tavalliseksi kahvi- ja kaljaseuraksi mies ei kelpaa. Aina häntä johonkin tarvitaan, kun soitetaan.
Ompa täällä taas ymmärtämättömiä ihmisiä liikkeellä. Ap:ta vaivaa selvästi nimen omaan miehensä käytös eikä kavereiden, vaikka kavereiden käytös on se missä ongelma näkyy. Apta vaivaa se, että miestä ei näytä kiinnostavan edesauttaa naisensa tutustumista läheisiinsä. Ehkä myös se, että miten mies sitten puhuu ap:sta kavereilleen, jos nämäkään eivät ihmeemmin koe tarvetta tutustua häneen. Yleensä rakastunut mies kyllä tekee läheisille ystävilleen näkyväksi, että on löytänyt ihanan naisen joka on mukava ja tulee olemaan kuvioissa pitkään, jolloin kaverit varmaan haluavat tutustua tähän naiseen
Hanki ap oma elämä. Sulla on kavereina sulle tuntemattomia miehesi kavereita ja stalkkaat miehen exää. Ei tervettä tuo.
On nykyaika menny ihmeelliseksi, kun kaikkea tarttee mitata tykkäyksien avulla. Ihan tosi, ne kaverit on tuntenut sen exän kauemmin, siksi ne tykkäilee sen kuvista (plus jos se on hyvännäkönen sinkku niin tottakai). Niillä tykkäysten määrällä ei oo mitään tekemistä sen kanssa, mitä ne kaverit susta ajattelee.
Ps mun kuvista/julkaisuista ei juuri yksikään miespuolinen kaverini tykkää ja ne on sentään mun kavereita eikä miehen. Enkä vedä siitä johtopäätöstä etteivätkö he silti "tykkäisi" musta.
Vierailija kirjoitti:
Ne on pillua vailla ja sua on turha tykkäyksillä mielistellä, kun olet varattu.
Niin varmaan poikaystäväsi mielestä olisi hänen kavereilta törkeää tykätä sinun kuvista ym. Koska sinä olet hänen, eikä sua muut tyypit saa vahdata. Exä on vapaata riistaa.
No minullapa on tilanne sellainen, että miehen (yhdessä yli 5 v jo) lähisukulaiset, sukulaisten puolisot, kaverit ja kavereiden vaimot edelleen tykkäilevät ja kommentoivat mieheni entisen kuvia ja päivityksiä. Hyvin ahkerasti ja ylistävään ihkusydäntyyliin. Tiedän tämän koska stalkkaan. (ja tiedän kyllä sen olevan iso ongelma minulle, ei tarvitse saarnata)
Tuntuu vain ihan mielettömän.. Surulliselta. Miksi minä en kelpaa?
Exä on siis kuvankaunis, jumalaisella vartalolla varustettu selfieblondi. Tosin vakaasti varattu jo itsekin.
Niin ja minua ei kutsuta sukulaisjuhliin, synttäreille, mökkireissuille eikä saunailtoihin. Eikä tarvinne sanoakaan, ettei facebookissa juuri kaveripyyntöjä sieltä suunnalta näy :(
Vierailija kirjoitti:
No en ihmettele eteivät tykkää ja että sua ei oteta illanviettoihin mukaan. Meidän porukassa on yksi mies, jonka vaimoa ei oteta mukaan, ja se johtuu siitä että hänen täytyy olla aina huomion keskipiste. Vahtaa facea ja instaa ja nostaa metelin jos hänen kuvista ja jutuista ei ole tykätty tarpeeksi. Nostaa metelin ja alkaa itkeä jos illanvietossa juttu ei pyöri hänen ympärillä. Suuttuu ja lähtee pois, pakko olla joku salaliitto!! Minäminäminä! Yhyy, miks ette tykkää musta! Samaan aikaan pyörittelee muille silmiä tai halveksuu.
Ei sellaista jaksa kukaan!
Ap tietysti ei tunnista itseään. :D
Mielestäni kyse on siitä, että aiemman tyttöystävän jälkeen ei tunnu hyvältä viedä uusi samoihin kuvioihin, ikäänkuin uusi tai vanha ei olisi sen kummempi, cvaan vain toisensa jatkumoa. Tavallaan se on uuden suhteen (ja vanhankin) kunnioitusta. Tietenkin jos kuvioissa on myös kavereiden tyttökavereita, sinunkin pitäisi vähitellen alkaa päästä porukoihin mukaan. Mutta aikansa se voi ottaa. Ehkä miehesi ei enää halua myöskään, että kaverinsa ja tyttöystävänsä flirttailevat keskenään. Ehkä hän haluaa olla viisastunut ja pitää erillään eri elämänalueet, jos se on aiemmin johtanut eroon.
Olen aika varma, että pystyt säätämään asetukset niin, ettei sinun tarvitse enää nähdä tuon exän kuvia ja siitä tykänneitä. Teepä se niin on jälleen yksi ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
No minullapa on tilanne sellainen, että miehen (yhdessä yli 5 v jo) lähisukulaiset, sukulaisten puolisot, kaverit ja kavereiden vaimot edelleen tykkäilevät ja kommentoivat mieheni entisen kuvia ja päivityksiä. Hyvin ahkerasti ja ylistävään ihkusydäntyyliin. Tiedän tämän koska stalkkaan. (ja tiedän kyllä sen olevan iso ongelma minulle, ei tarvitse saarnata)
Tuntuu vain ihan mielettömän.. Surulliselta. Miksi minä en kelpaa?
Exä on siis kuvankaunis, jumalaisella vartalolla varustettu selfieblondi. Tosin vakaasti varattu jo itsekin.Niin ja minua ei kutsuta sukulaisjuhliin, synttäreille, mökkireissuille eikä saunailtoihin. Eikä tarvinne sanoakaan, ettei facebookissa juuri kaveripyyntöjä sieltä suunnalta näy :(
Jos ihan itse valitset stalkata niin ihan itse saat myös pitää mölyt mahassasi.
Mulla on eräs kaveri, jonka edellinen tyttöystävä oli maailman mukavin ihminen. Niillä ei se suhde sitten syystä tai toisesta toiminut ja ero tuli. Nykyinen on sitten ilmeisesti tälle kaverille se oikea, mutta ainakaan itselleni ei ole kehittynyt minkäänlaista suhdetta tähän naiseen. Hän on kaverini tuleva vaimo ja that's it. Ei siinä sen kummempaa syytä ole taustalla eikä varsinkaan ulkonäöllä ole mitään tekemistä asian kanssa (nykyinen on kauniimpi). Kyse on vain persoonista.
Henkilökohtaisesti en pidä mitenkään tärkeänä, että (kaikki) kaverit olisivat hyvää pataa puolisoiden kanssa. Ystäväpariskunnat ovat sitten asia erikseen kun ollaan samassa elämänvaiheessa ja vietetään aikaa yhdessä perheinä, mutta nämä ovat vain pieni osa kaveripiiristä. Jokaisen työ- tai kalakaverin ei tarvitse olla sidoksissa siihen mitä kotona tapahtuu.
Mulla on sulle ratkaisu.
Menet sen exän profiiliin ja blokkaat sen. Se ei näe että olet blokannut etkä sä enää näe niitä miehesi kavereiden tykkäilyjä :-D
Poissa silmistä poissa mielestä...
Vierailija kirjoitti:
Tämä on uutta, ollaan laajennetusti mustasukkaisia, kun jo miehen kavereittenkin käytös aiheuttaa mustasukkaisuutta.
Uutta vai? Olen kyllä aina saanut palautetta siitä, että kaveritkin ovat sitä sun tätä - ei siis ehkä mustasukkaisuutta, mutta kyllä miehenä on joutunut vastaamaan ihan siitä kavereiden toilailuista.
Pildenvonkausta. Tai tää on helppo tarksitaa, etsi miehen exästä jotain vanhoja kuvia ja kato onko tykätty. Tosin voihan niitä vaikka viisi vuotta julkaisustakin tykätä...