Oletko koskaan kieltäytynyt lahjasta? Miksi?
Olen tilanteessa, jossa eräs henkilö on satuttanut minua pahasti, ja oman selviytymiseni kannalta en halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Tiedän kuitenkin edessä olevan tilanteen, jossa hän haluaa poiketa tervehtimään lahjan kanssa. Tiedän että se tulee herättämään hänessä paheksuntaa, mutta olkoon vaikka miten hyvien tapojen vastaista, aion pyytää häntä olemaan tulematta. Kellään kokemusta mistään samantyyppisestä?
Kommentit (9)
Ystäväsi ei näemmä tiedä loukanneensa sinua, ei kai hän muuten lahjaa toisi.
Loput ajattele itse.
Ystäväni halusi ostaa mulle jotakin hintavaa ihan ilahduttamisen halusta. Kieltäydyin, koska en tarvitse sellaista ihmiseltä, josta pidän. Hän osti mulle sitten jotakin edullista, jonka tiesi minun haluavan. Ilostuin, koska hän oli ajatellut minua ja lahja oli yllätys. Käytän sitä joka ainoa päivä :)
Kyllä tietää, mutta haluaa pitää ns. kulissit kunnossa.
Olen kokemuksen perusteella todennut, että jos joku ihminen tuottaa pitkään pelkästään vaivaa, harmia ja pahaa mieltä, hänen kanssaan ei kannata jäädä minkäänlaisiin tekemisiin. Välit kannattaa katkoa kokonaan, kun joutuu loukatuksi tarpeeksi pahasti. Ihmiset roikkuvat toisissaan kiinni ihan tarpeettomaksi syistä kuten se, että on tunnettu niin pitkään tai ollaan sukua tai asutaan niin lähekkäin.
Kieltäydy tuon ihmisen vierailusta niin pitkään, että hän luopuu tervehdyskäynnistä ja pitää lahjansa itse. Kyllä hän ennen pitkää tajuaa.
Olen kieltäytynyt lahjasta kerran, koska tiesin vanhastaan, että sen ottamisesta koituisi minulle harmia. Antaja tyrkytti lahjaa pitkään ja loukkaantui kovasti, kun en huolinut. Katsoin kuitenkin, että oli parempi antaa hänen pahastua kuin joutua nolatuksi ja häpeämään itse myöhemmin. Hyvistä tavoista viis.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokemuksen perusteella todennut, että jos joku ihminen tuottaa pitkään pelkästään vaivaa, harmia ja pahaa mieltä, hänen kanssaan ei kannata jäädä minkäänlaisiin tekemisiin. Välit kannattaa katkoa kokonaan, kun joutuu loukatuksi tarpeeksi pahasti. Ihmiset roikkuvat toisissaan kiinni ihan tarpeettomaksi syistä kuten se, että on tunnettu niin pitkään tai ollaan sukua tai asutaan niin lähekkäin.
Kieltäydy tuon ihmisen vierailusta niin pitkään, että hän luopuu tervehdyskäynnistä ja pitää lahjansa itse. Kyllä hän ennen pitkää tajuaa.
Olen kieltäytynyt lahjasta kerran, koska tiesin vanhastaan, että sen ottamisesta koituisi minulle harmia. Antaja tyrkytti lahjaa pitkään ja loukkaantui kovasti, kun en huolinut. Katsoin kuitenkin, että oli parempi antaa hänen pahastua kuin joutua nolatuksi ja häpeämään itse myöhemmin. Hyvistä tavoista viis.
Aamen! Juuri näin.
Olen kieltäytynyt lahjasta. Sitä yritti tarjota mies, joka kuvitteli naisten olevan ostettavissa.
Anyone??