Mies aina itselleen parempaa
25 vuotta parisuhdetta takana. Taas eilen nousi treffeillä vanha ihmetyksen aihe. Mies tilaa ravintolan listalta aina paljon kalliimman annoksen kuin minä. Elokuviin ostaa kolme kertaa enemmän karkkia kuin minä. Älkää kuvitelko, että ongelmat on meillä tätä luokkaa. Kyllä taustalta on löytynyt vaikka mitä esim. pettämistä, työnarkomaniaa. Raha on meillä melko tiukoilla ja nytkin oli sovittu, että tässä kuussa ollaan säästäväisiä. Siksi hämmästyttää kun toinen tilaa 30 e annoksen kun itse tilaan ensin 16 e annoksen ja leffateatterin hinnoilla ostaa itselleen yli 300 g karkkia. Hääpäivää oltiin siis vähän myöhässä juhlimassa. Ja tämä on siis vain pieni esimerkki siitä itselleen parempaa.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kaveripariskunnan kanssa retkellä poikkesimme lounaalla periaatteella syödään vähän jotain, että ei mökille päästyä ole liian kova nälkä. Muut tilasi sienikeiton, mies jättihamppariaterian. Keittolounas max 8 e, hamppariateria 17 e.
Niin? Onko ap kyseessä? Kaivelee tämäkin muinoinen 9 e tuhlaus?
Silloin lähinnä nolotti miehen puolesta kun yhdessä porukalla puhuttiin, että jotain pientä lounaaksi kun möksällä sitten kokkaillaan rauhassa hyvin.
Nolotti miehen puolesta? Hänellä oli nälkä. Eikö enää maistunut yhdessä tehty ruoka?
Sulla taitaa olla mieheen kaikissa asioissa aliarvostava suhtautuminen
Osaako mies tehdä mitään oikein?
Tilaa ap ens kerralla listan kallein annos ja katso mitä miehesi tekee? Mä voin kertoa jo ennakkoon mitä tekee, tilaa sen annoksen joka miellyttää häntä eniten, ihan niinkuin on tähänkin asti tehnyt. Nyt vaan se sattuu olemaan halvempi annos kuin sun. Jatkossa voitte sitten tehdä niin, että säkin tilaat sitä mitä mielesi tekee ihan niinkuin miehesi.
Oon törmännyt tällaiseen. Mies osti aina täydellä hinnalla vaatteet & kengät (ei kuulemma löydy alesta) vaikka vaimolle ja lapsille löytyi kyllä. Osti töihin omat valmiit ruoat / herkut tai söi ulkona kun taas perhe söi halpaa kotiruokaa. Tilasi kalliita lehtiä lukemiseksi ja valitti ettei saa itselleen mitään kun lasten asiat maksaa liikaa. Valitti ettei ole aikaa treenata kun lapset vie ajan. Kotona löytyi aikaa kuitenkin lukea lehtiä, notkua netissä, katsoa leffoja.
Mutta ilmeisesti olis pitänyt saada kaikki itselle, silloin kun haluaa ja mieluummin heti ja valmiina eteen.
Silloin lähinnä nolotti miehen puolesta kun yhdessä porukalla puhuttiin, että jotain pientä lounaaksi kun möksällä sitten kokkaillaan rauhassa hyvin.