Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aina itselleen parempaa

Vierailija
02.10.2016 |

25 vuotta parisuhdetta takana. Taas eilen nousi treffeillä vanha ihmetyksen aihe. Mies tilaa ravintolan listalta aina paljon kalliimman annoksen kuin minä. Elokuviin ostaa kolme kertaa enemmän karkkia kuin minä. Älkää kuvitelko, että ongelmat on meillä tätä luokkaa. Kyllä taustalta on löytynyt vaikka mitä esim. pettämistä, työnarkomaniaa. Raha on meillä melko tiukoilla ja nytkin oli sovittu, että tässä kuussa ollaan säästäväisiä. Siksi hämmästyttää kun toinen tilaa 30 e annoksen kun itse tilaan ensin 16 e annoksen ja leffateatterin hinnoilla ostaa itselleen yli 300 g karkkia. Hääpäivää oltiin siis vähän myöhässä juhlimassa. Ja tämä on siis vain pieni esimerkki siitä itselleen parempaa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän miehen kalorinkulutus ole hiukan eri luokkaa kuin naisen. Meilläkin mies aina tilaa tarpeeksi täyttävät ruoat ravintolassa ja minä otan jotain kevyempää. Kotona mies syö noin kolmasosan enemmän ruokaa kuin minä, eikä tulisi mieleenikään valittaa siitä. Miten sinulla tulee edes mieleen valittaa hääpäiväaterialla?

R

Missä lukee, että olen valittanut tai että tunnelma on kärsinyt? Keksitte nyt itse tarinalle jatkoa. Kunhan itsekseni ihmettelen, että kun on puolisolla paljon narsistisia piirteitä, että onko tämäkin sitä.

Vierailija
22/44 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä siis tahdot nyt mollata miestäsi. Hyvä on. Ihan kamala tyyppi. Syö pihvitkin nenän edestä. :) Oikeasti, ymmärrän kyllä, että sinua ärsyttää. Minulla on pitkä liitto myös takana jo ja toivottavasti on paljon vielä edessäkin. Moni asia ärsyttää puolisossa ajoittain ja sitten pitää vaan miettiä, että eipä tuo valita minun lukuisista vioistani, ainakaan minulle. Tiedän, että monen asian voisin tehdä toisin tai paremmin, jopa niin kuin tiedän toisen toivovan. Mutta ei se silti näytä hapanta naamaa, niinpä minäkään en valita, vaikka joku juttu ei mennyt vieläkään niin kuin minusta olisi parasta. Kun kokonaisuus on kuitenkin voittopuolisen hyvä. En etsi diagnoosia toiselle, jos oli taas kengät vinossa tuulikaapissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän miehen kalorinkulutus ole hiukan eri luokkaa kuin naisen. Meilläkin mies aina tilaa tarpeeksi täyttävät ruoat ravintolassa ja minä otan jotain kevyempää. Kotona mies syö noin kolmasosan enemmän ruokaa kuin minä, eikä tulisi mieleenikään valittaa siitä. Miten sinulla tulee edes mieleen valittaa hääpäiväaterialla?

R

Missä lukee, että olen valittanut tai että tunnelma on kärsinyt? Keksitte nyt itse tarinalle jatkoa. Kunhan itsekseni ihmettelen, että kun on puolisolla paljon narsistisia piirteitä, että onko tämäkin sitä.

No Ei Ole!

Kyllä sinun nyt on syytä katsoa peiliin. Miten sinun älytön kritiikki vaikutti tunnelmaan. Onko oikeasti ok arvostella jos mies tilaa hääpäivänä pihvin?

Kumpu on tarinan narsisti? Olisiko se joka haluaa kaiken menevän oman mielen mukaan?

Vierailija
24/44 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

R

No Ei Ole!

Kyllä sinun nyt on syytä katsoa peiliin. Miten sinun älytön kritiikki vaikutti tunnelmaan. Onko oikeasti ok arvostella jos mies tilaa hääpäivänä pihvin?

Kumpu on tarinan narsisti? Olisiko se joka haluaa kaiken menevän oman mielen mukaan?

Mikä kritiikki? Mitään kritiikkiä ei annettu? Oli ihan normi tilanne.

Vierailija
25/44 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jo kyllä paras! Narsisteja kaikkialla.

Tilasi pihvin! Vaikka minä tilasin kanaa. Selvä narsisti

Vierailija
26/44 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hassua oikeastaan. Tai surullista. Jos ei siinä tilanteessa sanota mitään, mutta jälkeenpäin sitten on kumminkin kiukkuinen, että taas tää meni näin. Miehen mielestä oli ehkä tosi kiva hääpäiväillallinen ja vaimon mielestä menikin ihan päin peetä.

Vierailija
27/44 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta asenteestasihan se on kiinni. Minäkin ostin aina ennen halvimman ja huonoimman ja pienimmän ja ja... Kun taas mieheni ajatteli että Tottakai pitää olla hyvä ja kallis että kestää . No! Sen asenteen oppimiseen meni muutama vuosi. Ja esim 2 rikkoonunutta sähkövatkainta ennen kuin tajusin että lait joka on käytössä joka päivä, saa oikeasti maksaa vähintään sen saman kuin laadukas akkuporakone joka on käytössä pari kertaa vuodessa. Eli ei tiedän suhteessa ole mitään vialla . Pieni asenne korjaus sinulle aloittaja.

Vierailija
28/44 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

R

No Ei Ole!

Mikä kritiikki? Mitään kritiikkiä ei annettu? Oli ihan normi tilanne.

Et yhtään ollut silloin ärtynyt? Nyt vaan kritisoit ihan viattomasti

Vierailija
29/44 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme marttyyri toi aloittaja. Sulla on oikeus kaikkeen samaan kuin miehelläsi. Lopeta kitinä.

Vierailija
30/44 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko ap kirjoittaa vielä vähän epäselvemmin?

Vierailija
31/44 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas on surullista, kun itse miellyn ja tilaan ravintolassa sen edullisemman annoksen, ja pienempään tulotasoon tottunut mieheni haluaisi kalliimman, ja on jotenkin anteeksipyytävä, ja joudun kannustamaan, että syö nyt mitä haluat hyvä ihminen!

Ja ihan vastaavasti leffakarkeissa, otan itselleni ehkä kourallisen nameja, mies lappaa pussiin mitä tahtoo ja on sitten taas pahoillaan, että tulipa kalliiksi. Soisin hänelle vähän enemmän itsetuntoa.

Että sanoisin tosiaan, että ap:n ja puolison ongelmat ovat muualla, kuin että "mies aina itselleen parempaa".

Vierailija
32/44 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehen olisi pitänyt osata lukea ajatuksesi, ja ottaa salaattia tai kanaa kun sinäkin niin teet? Et voi olla tosissasi. Kyllä sieltä ravintolan listalta otetaan ihan oman mielen mukaan. Ei kellään muulla kuin sinulla tule mieleenkään ajatella, että sinun annoksesi pitäisi vaikuttaa siihen mitä toinen ottaa.

Vierailija
33/44 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten jännää, että tuo narsisti nähdään melkein joka puolisossa. Ei saisi avioliitossa ollessaan ikinä ajatella itseään.. Minä olen nyt opetellut olemaan itsekäs.

Voin jopa listan kalleimman pihvin tilata ilman, että kannan siitä huonoa omaatuntoa montaa viikkoa.. Ei aina tarvitse perheen eteen uhrautua, elämä on lyhyt kyllä siitä pitää saada nauttiakkin..

Vierailija
34/44 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot kestänyt jo paljon oltuas saman henkilön kanssa 25 vuotta yhdessä. Varmaan olet jo aika tottunut sen tekemisiin kuten se myös sinun. Aika isoja saisi olla ongelmat että lähtis rikkomaan noin pitkää suhdetta eikä pelkästään "muuten vaan"

Vierailija
35/44 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten jännää, että tuo narsisti nähdään melkein joka puolisossa. Ei saisi avioliitossa ollessaan ikinä ajatella itseään.. Minä olen nyt opetellut olemaan itsekäs.

Voin jopa listan kalleimman pihvin tilata ilman, että kannan siitä huonoa omaatuntoa montaa viikkoa.. Ei aina tarvitse perheen eteen uhrautua, elämä on lyhyt kyllä siitä pitää saada nauttiakkin..

Kyllä tämä kyseinen tapaus osaa nauttia: tällä viikolla ke-pe työreissussa, jossa suurimmassa osassa olivat pitkät illalliset. Eilen lounaalla harrastusporukan kanssa.

Vierailija
36/44 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kaveripariskunnan kanssa retkellä poikkesimme lounaalla periaatteella syödään vähän jotain, että ei mökille päästyä ole liian kova nälkä. Muut tilasi sienikeiton, mies jättihamppariaterian. Keittolounas max 8 e, hamppariateria 17 e.

Vierailija
37/44 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kumpikin maksaa itse niin minusta saa tilata mitä haluaa.

Tyhmää ois jos mies sanoisi että älä tilaa sitä Niken hupparia, hänkin ostaa aina tarjoustalosta.

Monelle miehelle ruoka on tärkeä kuten naisille vaateostokset.

Vierailija
38/44 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä kyseinen tapaus osaa nauttia: tällä viikolla ke-pe työreissussa, jossa suurimmassa osassa olivat pitkät illalliset. Eilen lounaalla harrastusporukan kanssa.

Päästiin viimein villakoiran ytimeen.

Vierailija
39/44 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästiin viimein villakoiran ytimeen.

Johan kesti.. 

Siis miehesi edustaa ja menee omiaan.. sitten sinä kotona hiirustelet lasten kanssa. 

Joten jäät sitten varjoon tämän kaiken taakse. Otappa kuule se oma elämäsi hallintaasi ja jos ei muuten auta, niin se erokin voi olla ratkaisu..

Vierailija
40/44 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kaveripariskunnan kanssa retkellä poikkesimme lounaalla periaatteella syödään vähän jotain, että ei mökille päästyä ole liian kova nälkä. Muut tilasi sienikeiton, mies jättihamppariaterian. Keittolounas max 8 e, hamppariateria 17 e.

Niin? Onko ap kyseessä? Kaivelee tämäkin muinoinen 9 e tuhlaus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän