Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaspoissaolot töistä vuodessa

Vierailija
01.10.2016 |

Kuinka paljon olette poissa töistä noin keskimäärin sairastumisen vuoksi?
Ja ajatteletko olevasi jotenkin muita parempi jos et sairasta?

Sairaspoissaolot töistä vuodessa

Vaihtoehdot

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kk saikulla, 2 kk osa-aikaisella saikulla ja nyt töissä. En kaipaa sairasloma-aikoja leikkauksen jälkeisine hoitoineen, mutta osa-aikaisella olisi ehkä voinut olla pidempäänkin. Vieläkään en ole täydessä terässä, joten viikot on aika raskaita.

Vierailija
22/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-3. Mitään vakampaa ei ole ollut vuosiin ja flunssaisena teen työt etänä. Tänä vuonna oli yhtenä päivänä niin korkea kuume, että olin puoli päivää virallisesti saikullakin kun ei vain jaksattanut palaverin lisäksi tehdä muuta. Ja joo, voisin toki olla tekemättä mitäänkin, mutta ne hommat löytyy omalta pöydältä kuitenkin odottamasta ja toisakseen firma vastaavasti joustaa kesäisin niin että voin kesäloman lisäksi yleensä mökkeillä 3-4vk ylimääräistä etänä niin koen että homma toimii molempiin suuntiin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poissa pitkään ja hartaasti. Tyhmä töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

Vierailija
24/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joka vuosi yleensä n. 3-5 päivää saikulla, perinteisesti kevät- ja syysflunssat kuumeen kera. Tänä vuonna kaksi sairaspäivää. Ja lapsen takia pari päivää. Muuten en sairaslomia ole pidellyt, esim. päänsärkyisenä tai selkäkivun kanssa tulen töihin, koska ei se olo kotona sen kummempi olisi.

En pidä itseäni parempana kuin muut, vaikka vastustuskyky voi sitä ollakin. Mulla on vaan sopivan kevyt fyysisesti vaihteleva työ, jota voi hieman puolikuntoisenakin tehdä. Ja olen läski, jos se jotenkin asiaan vaikuttaa. 

Vierailija
25/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuntipankissa aina niin paljon tunteja, etten ole virallisesti saikulla, silloin kun olen saikulla. Vaan ilmoitan pitäväni vapaata.

Tyhmä!

Älä ihmeessä perustele, ruma vetelä sosialisti.

Vierailija
26/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kuukausi. Kiitos rutiinileikkauksessa tapahtuneiden hoitovirheiden, joiden ansiosta makasin teholla 2 viikkoa, valvontaosastolla 5 vrk ja vuodeosastolla viikon. Saikkua tuon kaiken päälle 3 viikkoa.

Vierailija
27/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä kun lähes kaikki ilmoittavat tuon 0-3 päivää ja kuitenkin kaikissa työpaikoissa joissa itse olen ollut, suurin osa on kuitenkin sairaana ainakin psri viikkoa. Keskimäärin.

Mulla on etätyö, joten aika harvoin olen niin sairas, että en jaksaisi olla töissä. 

Vierailija
28/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin 0-3. Ei ole yleensä koskaan sairaana, oikeastaan sairastun vain lomilla.

Muutama poskiontelontulehdus on ollut, mutta niistä on päässyt ab-kuurilla ja ei ole tarvinnut olla saikulla.

Lasten sairauksien vuoksi on sitten kyllä ollut jonkin verran pois, minulla on kolme alle kouluikäistä. Ja liukumavapailla, kun on ollut lapsilla neuvolaa, hammaslääkäriä, poliklinikka-aikoja ym.

Vierailija
29/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viime vuotta on ollut mulla todellista saikutusta. Molempina talvina ollaan sairasteltu influenssaa kahteen kertaan (varmaan eri versioita) niin, että ensin yksi lapsi, sitten toinen lapsi ja sitten minä ja mies usein yhtä aikaa, miehelle ja toiselle lapselle tullut kerran keuhkokuume, toiselle lapselle ihan aina korvatulehduskierre ja minulla kurkunpääntulehdus joka hemmetin kerta. Käytännössä jaetaan miehen kanssa lasten sairastelusta johtuvat poissaolot eli kaksi päivää yleensä kummastakin lapsesta ja sitten minä itse valitettavasti usein viikonkin, kun olen puhetyössä eikä kurkunpääntulehduksen kanssa paljon puhuta.  Kesälomastakin vierähti melkein kaksi viikkoa oksennustautiin. Viime vuoden joululoman sairastelin ja olin sitten vielä puolikuntoisena koko tammikuun ja osan helmikuutakin töissä, ääni kadoksissa, iltaisin kuumeilua ja jatkuvaa ja kammottavaa yskää.

Kesäloman jälkeen olen ollut lasten takia poissa kolme päivää ja itse sairastin flunssaa, jonka takia olin poissa kolme päivää. Tulin puolikuntoisena töihin, kun näitä poissaoloja on ollut ihan liikaa mutta onneksi tauti lähti hiljalleen pois eikä pahentunut. Mies oli viime syksynä keuhkokuumeen takia kaksi viikkoa poissa ja  keuhkokuumekin oli jälkitauti eli ensin oli flunssasta viikon poissa, sitten pari viikkoa töissä ja sitten taas keuhkokuumeen takia poissa.

Olen alkanut jo epäillä, ett stressaan sairastumisista niin paljon, että lopulta sitten sairastun. Ennen näitä kahta vuotta olin vuositasolla poissa max 3 päivää ja mies ei edes sitäkään. Lapsilla oli enintään vähän nuhaa.

Vierailija
30/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin fyysistä työtä on raskaampi tehdä kipeänä nuhassa. Myös rasitusvammat ym. työperäiset oireilut aiheuttavat työntekijöille paljon poissaoloja toisin kuin istumatyössä.

Niin, tosiaan riippuu ammatista. Toimistotyötä tekevät voivat myös helposti jäädä kotiin ja tehdä välttämättömät etänä. Noissa töissähän on se työ sellaista, että voit kyllä sairastaa, mutta työt ei katoa mihinkään. Tämä usein unohdetaan, että toimihenkilöillä työt pitää kuitenkin tehdä, vaikka olisi kotona. Sama kuin myyjällä odottaisi edellisen päivän asiakkaat siellä kassalla ja saisi seuraavat pari päivää takoa konetta tosi kiukkuista tahtia.

Vierailija
31/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-3 paivaa yleensa, tosin yhtena vuonna olin varmaan 30 paivaa kun tyopaikalla taisi olla jotain sisailmahaikkaa ja olin koko ajan keuhkoputkentulehduksessa.

Vierailija
32/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin että oon ollut tänä vuonna pois yhteensä 21 päivää. Useampi flunssa, keuhkoputken tulehdus ja silmätulehdus. Työpaikalla haisee home ja on tehty sisäilmamittauksia mutta tuloksia salaillaan. Sisäilmaongelmasta ei oikein saa puhua. Etsin uutta työpaikkaa.

Vierailija
33/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin fyysistä työtä on raskaampi tehdä kipeänä nuhassa. Myös rasitusvammat ym. työperäiset oireilut aiheuttavat työntekijöille paljon poissaoloja toisin kuin istumatyössä.

Niin, tosiaan riippuu ammatista. Toimistotyötä tekevät voivat myös helposti jäädä kotiin ja tehdä välttämättömät etänä. Noissa töissähän on se työ sellaista, että voit kyllä sairastaa, mutta työt ei katoa mihinkään. Tämä usein unohdetaan, että toimihenkilöillä työt pitää kuitenkin tehdä, vaikka olisi kotona. Sama kuin myyjällä odottaisi edellisen päivän asiakkaat siellä kassalla ja saisi seuraavat pari päivää takoa konetta tosi kiukkuista tahtia.

Joo näinhän se itsellänikin on, että ne työt vaan pitää hoitaa ja mieluummin tekee kipeänä kotoa etänä kuin paiskii hulluna hommia myöhemmin että projekti pysyy aikataulussa. Toisaalta ennen uranvaihtoa taas saikutuskynnystä nosti se, että jos et itse pysty tekemään niin joku muu joutuu tekemään ylitöinä puolestasi eikä sekään kiva asetelma ole jos ei ole jotain perheetöntä rahalle persoa porukassa joka ylitöitä haluaa tehdä. Toki se on periaatteessa työnantajan ongelma miten tuuraajaan järjestää mutta käytännön todellisuus kuitenkin usein on se, että työkaverit venyy vaikka pitkin hampain jos et itse pysty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi