Sairaspoissaolot töistä vuodessa
Kuinka paljon olette poissa töistä noin keskimäärin sairastumisen vuoksi?
Ja ajatteletko olevasi jotenkin muita parempi jos et sairasta?
Kommentit (33)
Keskimäärin 3-10, tänä vuonna tosin on jo tullut 9 sairaspäivää, tosin pari niistä sellaisia että olen sairastunut kesken päivän, joten voi olla että tämä vuosi menee keskiarvon yli. Ja en näe mitään liputtamista siinä, ettei tule sairaspoissaoloja. Hyvä tuuri jos ei koskaan sairastu, typerä idiootti jos tulee töihin sairaana.
Mä olen tuon 3-4 viikkoa helposti.
Ihmeellistä kun lähes kaikki ilmoittavat tuon 0-3 päivää ja kuitenkin kaikissa työpaikoissa joissa itse olen ollut, suurin osa on kuitenkin sairaana ainakin psri viikkoa. Keskimäärin.
Jos tulee syöpä tai reisiluu murtuu palasiksi, niin onhan silloin sairauslomat pitkiä. Ihan perusleikkauksistakin seuraa muutaman viikon saikku.
Mä en ole moneen vuoteen ollut yhtään. En kyllä ole muita parempi, mulle ei vaan taudit tartu.
Tänä vuonna taitaa olla kasassa 6 päivää jos oikein muistan
ekalla kerralla oli kuumetta 3 päivää
sitten oli toisella kerralla norovirus johon meni 3 päivää
Mulla on useita sellaisia työvuosia etten ole sairastellut päivääkään. Mutta ei se mikään ansio ole, mulla vaan tuntuu olevan aika hyvä vastustuskyky, vaikka perhe räkii tämän tästä. Pois töistä olen silloin, jos olen niin kipeä, etten pääse sängystä ylös. Näitä päiviä on kymmeneen vuoteen mahtunut ehkä 5.
Mutta olen kyllä sitäkin mieltä, että jotkut, ainakin meillä töissä, ovat aika kevyin perustein sairaslomilla. Kyllä pienessä nuhassa voi toimistotöihin tulla.
Muistakaa laskea ne lapsen sairaudetkin mukaan.
Mä just juttelin loppukesästä kollegan kanssa, kuinka me ei kumpikaan olla oltu vuosiin saikulla. Oikein paukuteltiin henkseleitä, että ollaan me vaan virka-aatelia, hitto soikoon mitä työn sankareita.
Siitä meni kuukausi, kun eka mulle tuli umppari ja saikku ja heti perään kollega mursi nilkkansa. Terkkuja tutuille
Vierailija kirjoitti:
Mutta olen kyllä sitäkin mieltä, että jotkut, ainakin meillä töissä, ovat aika kevyin perustein sairaslomilla. Kyllä pienessä nuhassa voi toimistotöihin tulla.
Mutta ei tarvitse, eikä kannata. Mitään sankarin viittaa siitä et saa kumminkaan joten voit aivan rauhassa niistää ja yskiä kotonasi.
Erittäin fyysistä työtä on raskaampi tehdä kipeänä nuhassa. Myös rasitusvammat ym. työperäiset oireilut aiheuttavat työntekijöille paljon poissaoloja toisin kuin istumatyössä.
Olen ehdottomasti parempi kuin ne läskit, kunnostaan huolehtimattomat siat, jotka sen takia tuppaavat sairastamaankin.
Mulla on tuntipankissa aina niin paljon tunteja, etten ole virallisesti saikulla, silloin kun olen saikulla. Vaan ilmoitan pitäväni vapaata.
Vierailija kirjoitti:
Olen ehdottomasti parempi kuin ne läskit, kunnostaan huolehtimattomat siat, jotka sen takia tuppaavat sairastamaankin.
Mä olen muuten sika läski. Tai siis läski, hedonisti. Mä en vasn koskaan ole oikeestaan kipeä. Ei vaan tartu. Pidän kuitenkin huolen, että olen ainakin 3 viikkoa vuodessa flunssasaikulla.
Sika
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuntipankissa aina niin paljon tunteja, etten ole virallisesti saikulla, silloin kun olen saikulla. Vaan ilmoitan pitäväni vapaata.
Tyhmä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen muuten sika läski. Tai siis läski, hedonisti. Mä en vasn koskaan ole oikeestaan kipeä. Ei vaan tartu. Pidän kuitenkin huolen, että olen ainakin 3 viikkoa vuodessa flunssasaikulla.
Sika
🐽
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä kun lähes kaikki ilmoittavat tuon 0-3 päivää ja kuitenkin kaikissa työpaikoissa joissa itse olen ollut, suurin osa on kuitenkin sairaana ainakin psri viikkoa. Keskimäärin.
Meidän työpaikalla sairastetaan keskimäärin 9 päivää vuodessa per työntekijä, työntekijöitä muutama tuhat.
Mutta kun tilastoja avataan niin huomataan että 20 prosenttia henkilöstöstä pitää 80 prosenttia sairauspäivistä. Vuodesta riippuen 40-50 prosenttia henkilöstä ei ole pitänyt kyseisenä vuonna yhtään sairaspäivää.
Millä alalla ootte te jotka sairastelette?
Olen viimeisen 10 vuoden sisällä ollut kerran sairaslomalla eli viisi viikkoa käsileikkauksen takia. Työtapaturma oli se. Koen olevani muita parempi, koska en saikuttele turhia. Minulla on sairauksia, joista lääkäri periaatteessa voisi kirjoittaa sairaslomaa, mutta koska nämä sairaudet pystyn pitämään kurissa fysioterapian avulla, en sairaslomaa hae vaikka välillä vihloo ja kolottaa niin että meinaa jo vähän vituttaa. Flunssia poden todella harvoin, viimeisen antibioottikuurin söin 12 vuotta sitten. Pienessä flunssassa voin mennä töihin, eikä ne minulla koskaan juuri pahene sänkyyn kaatavaksi taudiksi. Mainittakoon, että työskentelen yksin, joten en tartuta ketään vaikka kipeänä töihin menisinkin.
0-3 ja 3-10 on siis päiviä