Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäloogisia biisien sanoituksia

Vierailija
01.10.2016 |

Lähtisitkö silloin kanssani järvelle
Sulle sukeltaisin helmen valkean

Ai järvestä?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jaksaa aina huvittaa tuo laulun nimi Shanghain valot, kun kumminkin se alkaa että "en ole koskaan nähnyt Shanghain valoja".

Ideahan on se, että hän ei haluakaan nähdä niitä valoja, koska hän on niin onnellinen sen jonkun vieressä. Loistakoot ne valot siellä jossain, ei kiinnosta.

Vierailija
42/66 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua jaksaa aina huvittaa tuo laulun nimi Shanghain valot, kun kumminkin se alkaa että "en ole koskaan nähnyt Shanghain valoja".

Ideahan on se, että hän ei haluakaan nähdä niitä valoja, koska hän on niin onnellinen sen jonkun vieressä. Loistakoot ne valot siellä jossain, ei kiinnosta.

Jos koulun ainekirjoituksessa aiheena on "Shanghai," ja aineeseen kirjoittaa ettei ole koskaan käynyt Shanghaissa mutta ei sillä väliä koska Joonas on niin ihku, niin voi olla ettei kymppiä saa. Otsikon vierestä kirjoittamista, nääs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neon 2: Ei yksinäinen unta saa. Jossain kohtaa se kumminkin nukahtaa...

Eihän nukahda. ".. kellon käyntiin koettaa viimein nukahtaa". Siis yrittää.

Vierailija
44/66 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anssi Kelan biisissä valot siniset välähtää vaatien pysähtymään. Mun käsitys on se, että kun pitää pysähtyä, on sekä siniset että punaiset valot käytössä. Sinisten valojen vilkkuessa on myös kova ääni ja ohi haluavat. KORJATKAA jos olen väärässä, haluan oppia lisää ja varmistua tästä :D

Mun mielestä se on aika uus juttu että punaisilla pysäytetään. +50v pomo kertoi että oli muutama v takaperin ajanut risteyksessä vanhoihin vihreisiin ja jatkanut vaan kun siviilipoliisi ajoi tämän jälkeen perseessä punaiset päällä. Oli ihmetellyt miksei poliisi mene ohi jos kerran noin kiire on. No sitten siihen tuli toinen poliisi vielä ja ne yhdessä ajoivat pomon mottiin kun luulivat että oli karkuun yrittämässä :D Siinä kohtaa vasta selvisi että punaiset vilkut on nykyään pysähtymiskäsky

Vierailija
45/66 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koulun ainekirjoituksessa aiheena on "Shanghai," ja aineeseen kirjoittaa ettei ole koskaan käynyt Shanghaissa mutta ei sillä väliä koska Joonas on niin ihku, niin voi olla ettei kymppiä saa. Otsikon vierestä kirjoittamista, nääs.

Laulun nimihän tulee useimmiten kertosäkeestä. Ja ihan helposti voisi myös sen kouluaineenkin kirjoittaa otsikolla Shanghai, jos pointti on, että jopa se hieno Shanghai on mitätön tämän Joonaksen rinnalla. Aika monet elokuvat ja kappaleiden nimet kertovat jostain muusta, kuin kirjaimellisesti siitä nimestä. Mitä sinusta esim Hohto tarkoittaa? Mikä siinä elokuvassa/kirjassa hohti?

Vierailija
46/66 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laulun nimihän tulee useimmiten kertosäkeestä. Ja ihan helposti voisi myös sen kouluaineenkin kirjoittaa otsikolla Shanghai, jos pointti on, että jopa se hieno Shanghai on mitätön tämän Joonaksen rinnalla. Aika monet elokuvat ja kappaleiden nimet kertovat jostain muusta, kuin kirjaimellisesti siitä nimestä. Mitä sinusta esim Hohto tarkoittaa? Mikä siinä elokuvassa/kirjassa hohti?

Sen pojan kykyä nähdä asioita sanottiin "hohtamiseksi."

Vierailija
47/66 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen pojan kykyä nähdä asioita sanottiin "hohtamiseksi."

No joo, huono esimerkki. Tarkoitin, että kirjaimellisesti mikään ei hohtanut, vaan sen merkitys pitää hakea vähän kauempaa. En nyt keksi tähän oikein hyvää esimerkkiä.

Vierailija
48/66 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti?! Kaikki nää vuodet olen luullut että tyyppi nukahtaa kumminkin, ja se on ärsyttänyt mua aina kun kuulen ton biisin. Ihanaa jos se ei nukahdakaan... Kiitti!!

Vierailija
49/66 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti?! Kaikki nää vuodet olen luullut että tyyppi nukahtaa kumminkin, ja se on ärsyttänyt mua aina kun kuulen ton biisin. Ihanaa jos se ei nukahdakaan... Kiitti!!

Ole hyvä vain. :) Sen verran kyllä haluan vielä viilata pilkkua, että voihan arkikielessä hyvinkin sanoa, ettei ole saanut nukuttua, vaikka olisi jonkin aikaa nukkunut. Sillähän tarkoitetaan sitä, että ei ole saanut niin hyvin nukuttua kuin yleensä.

Vierailija
50/66 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisitkö silloin kanssani järvelle

Sulle sukeltaisin helmen valkean

Ai järvestä?

Aivan, Suomessa ja lähialueilla helmet ovat tietenkin joissa. Eli raakuista puhun.

Vierailija
51/66 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netflix sarjoja, syön purkista

(Sanni)

Öö mitä?

Siinä on se pilkku välissä. Kaksi eri asiaa.

Vierailija
52/66 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Junat ja naiset ovat luotuja kulkemaan..." 

VR:n junat kulkivat viime talvena myöhässä 80-prosenttisesti, eli eivät tosiaankaan ole luotuja kulkemaan.

No höh, tämä on feministinen biisi. Junat ovat luotuja kulkemaan mutta jos eivät kulkeneet, syy on ollut noissa VR:n ukkojen aiheuttamissa ongelmissa!

Vierailija
53/66 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnut, tehkää pesä sydämeen ja sulattakaa tämä routainen maa

-Rainer Frimanin takavuosien hitti-

Vierailija
54/66 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cannibal Corpse - Necropedophile:

"I cum in her cold cunt, shivering with ecstasy

for nine days straight I do the same

She becomes by dead, decayed child sex slave

her neck I hack, cutting through the back

I use her mouth to eject"

Vaikka siis eject tuolleen ilman subjektia voi englannissa tarkoittaa vain heittoistuimella lentokoneesta hyppäämistä.

Lisäksi samassa kappaleesse myöhemmin:

"Here I cum, blood gushes from

bleeding black blood"

Eihän tuossa ole enää mitään järkeä!

Jahas. Jo kolmen ihmisen mielestä näissä sanoituksissa ei ilmeisesti ole mitään vikaa.

Vierailija
55/66 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei mikään muutu milloinkaan

kaikki säilyy ennallaan

Samat tuulet puhaltaa

samat sateet lankeaa

ja kaikki kaunis katoaa

kaikki kuolee aikanaan"

Eiks tuos nyt oo vähän ristiriitaa...? Kaikki säilyy ennallaan mutta kuolee aikanaan. No jaa, voipi olla minun päässä tämä ristiriita.

Vierailija
56/66 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saat nähdä sen

mä vahva oon

löydän uuden rakkauden

ja jälleen katson aurinkoon"

toi aurinkoon katsominen on vähän kehno idea

Vierailija
57/66 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

bye bye hollywood hills forever .... 

ja hetken päästä

Where ever I go I’m gonna

Come back to walk these streets again

Että vihaan sua Samu:)! Ihan kertakaikkiaan !!!

Vierailija
58/66 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...palaa sun kurkussa, jota et tahdo näyttää."

-Apulanta

Ei varsinaisesti epäloogisuus, vaan kielioppivirhe (tai sitten se ei vaan halannut näyttää kurkkuaan..)

Vierailija
59/66 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edu Kettusen Lentäjän poika:

"Kone kaunis kuin lentäjän luusta tehty" - ihmisluista koottu kone olisi kammottava näky.

"Näin lentäjän huimapäisen ja varman syöksyvän ylöspäin" - syöksy on maata kohti suuntautuvaa liikettä.

Vierailija
60/66 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikael Gabrielin kpl Älä jätä mua. Ensin roikutaan vanhassa ja lopussa sanotaan ettei takaisin ole tulemista ...

Muutoin loistobiisi.

No hui! Sulla on mennyt koko biisin tärkein pointsi ohi. Tyyppi siis on kohdellut naista huonosti, sitten nainen petti ja kusetti miestä, tuli ero, mutta samalla hetkellämies tajuaa rakastavansa naista ja myös sen ettei koskaan voi aloittaa suhdetta uudestaan hänen kanssaan.

Siinähän se biisissä sanotaan:

"Mut rakas sun pitää tajuu mä en tuu takas.

En pysty vaikka haluaisin sun kanssa kulkee

Mun suojeluvaisto voittaa ne tunteet."

Toihan on paljon nerokkaampi draaman kuvio kuin se että "tuli ero ja vihaan sua", tai "tuli ero ja rakastan sua ja haluan sun kanssa yhteen takas".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi