Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen on mielestäsi vanhan rahan edustaja?

Vierailija
04.11.2024 |

Kerro minulle

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro. 

Vierailija
2/13 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppa👴🏻👍🏻🥳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jonka suku on ollut varakas jo monta sukupolvea. (Tämä ei ole vain minun mielipiteeni.)

Vierailija
4/13 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, jonka suku on ollut varakas jo monta sukupolvea. (Tämä ei ole vain minun mielipiteeni.)

Joo sanoisin, että jos rahat on tehty vähintään 4 supolvea sitten, niin alkaa olemaan vanhaa rahaa. 1800-luvun lopulla ehkä 1900-luvun alussa. En sanoisi isoisän tekemää omaisuutta vielä vanhaksi rahaksi.

Vierailija
5/13 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen suku aika lailla on. Vanhempansa asuvat kartanossa, siis ihan säteritilaoikeudet aikanaan omanneessa herraskartanossa. Vaurasta suomenruotsalaista sukua, ja kaikenlaisia akateemisessa maailmassa ja kirkon piirissä tunnettuja hahmoja suvussa vuosisatojen ajalta.

Itseäni pelotti pitkään se suku ja kartano, kun itse olen vähän wt-tyylisen duunariperheen lapsi. Mutta ovat hyvin rentoa porukkaa, sellaisia hyvin "luonnollisia" niin ulkomuodoltaan kuin käytökseltään. Tuntuukin, että monet varakkaisiin liitetyistä kliseistä liittyvät uusrikkaisiin ja nousukkaisiin, jotka pyrkivät näyttämään että rahaa on. Nuo miehen vanhemmat kun kulkee jossain kylillä niin tietämättä ei voisi päätellä mitenkään että on rikkaita. Ajavat tavallisella keskihintaisella autolla, pukeutuvat hyvin tavanomaisesti, näyttävät ihan ikäisiltään taviksilta. Olen huomannut, että he ovat jossain määrin ajatuksen tasolla ylimielisiä, tai ylpeitä niistä sukujuuristaan, mutta niille riittää se että sisäisesti tietää sen jutun ja se antaa itsevarmuutta, ei tarvi ulospäin näyttää.

Vierailija
6/13 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvun yritys on perustettu ennen sotia ja henkilö on sivistynyt ja osaa käyttäytyä.

Vierailija
7/13 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aateliset, vaikka ei niitä nyt ihan kauheesti ole Suomessa jäljellä enää. Historiallisesti tää on niin köyhä maa että ei täällä oikein ole mitään muuta kun 1900-luvun puolessa välissä tullutta uutta rahaa

Vierailija
8/13 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen suku aika lailla on. Vanhempansa asuvat kartanossa, siis ihan säteritilaoikeudet aikanaan omanneessa herraskartanossa. Vaurasta suomenruotsalaista sukua, ja kaikenlaisia akateemisessa maailmassa ja kirkon piirissä tunnettuja hahmoja suvussa vuosisatojen ajalta.

Itseäni pelotti pitkään se suku ja kartano, kun itse olen vähän wt-tyylisen duunariperheen lapsi. Mutta ovat hyvin rentoa porukkaa, sellaisia hyvin "luonnollisia" niin ulkomuodoltaan kuin käytökseltään. Tuntuukin, että monet varakkaisiin liitetyistä kliseistä liittyvät uusrikkaisiin ja nousukkaisiin, jotka pyrkivät näyttämään että rahaa on. Nuo miehen vanhemmat kun kulkee jossain kylillä niin tietämättä ei voisi päätellä mitenkään että on rikkaita. Ajavat tavallisella keskihintaisella autolla, pukeutuvat hyvin tavanomaisesti, näyttävät ihan ikäisiltään taviksilta. Olen huomannut, että he ovat jossain määrin ajatuksen tasolla ylimielisiä, tai ylpeitä niistä sukuju

Otan pahoilani miehesi puolesta, että sai sellaisen naisen niin paskasta suvusta. Eikö todellakaan parempaa löytänyt?

Vierailija
9/13 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen jolla on luis vithuunin käsilaukku monogrammila ja escaadan joku tropical fruit mermaid parfyymi.

Vierailija
10/13 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sellainen jolla on luis vithuunin käsilaukku monogrammila ja escaadan joku tropical fruit mermaid parfyymi.

Mulla on ja tuoksuna escadan sunset. Tää sunset oli poliisi operaation nimi. Olen itse juristi.

Vierailija
11/13 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmottis,jolle on jäänyt markka taskunpohjalle.

Vierailija
12/13 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aateliset?

Vierailija
13/13 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin elämäni ekaa kertaa otsikon sanonnan. En ole koskaan kuullut niin sanottavan. Sivistyksessäni on kai siltä osin aukko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä