Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako kristitty harrastaa jogaa, saunomista, yleisurheilua tai horoskooppeja?

Vierailija
01.10.2016 |

Vai ovatko nämä kaikki paholaisen palvontaa?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä menee Raamatun eli Jumalan edelle tai kaikki mitä tekee enemmän vapaa-ajallaan kuin Raamatun lukemista on syntiä. Jos Raamattua lukee viisituntia päivässä ja suunnistaa tunnin päivässä niin ei suunnistaminen ole silloin paholaisen palvontaa, mutta on tärkeää että suunnistuksesta ei pidä kuten Raamatun lukemisesti tulee pitää ja nauttia. Jos sen tunninkin ajan hekumoissaan nauttii suunnistuksen suloista niin se on suuri väärinteko Jumalaa kohtaan.

On parempi ettei kristityt urheile tai harrasta mitään muuta kuin Raamattua.

Vierailija
2/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa.  Jumala sallii kaiken 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin urheilu on sallittua. en ole raamattua paljoa lukenut, muttei siellä taida olla kohtaa joka urheilun kieltäisi. kun raamattua on kirjoitettu, niin saunominen on ollut todennäköisesti tuntematon asia, joten tuo ei voi olla kiellettyä. joogasta ja horoskoopeista en sano mitään. joku usonoppinut saa noitten osalta vastata.

Vierailija
4/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ainakin urheilu on sallittua. en ole raamattua paljoa lukenut, muttei siellä taida olla kohtaa joka urheilun kieltäisi. kun raamattua on kirjoitettu, niin saunominen on ollut todennäköisesti tuntematon asia, joten tuo ei voi olla kiellettyä. joogasta ja horoskoopeista en sano mitään. joku usonoppinut saa noitten osalta vastata.

'Onhan yleisurheilu antiikin Kreikasta ja yhteydessä Zeuksen palvontaan joka kumuloituu neljän vuoden välein järjestettävissä Olympialais-Orgioissa.

Vierailija
5/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga ja urheilu on kiellettyä.

Esimerkiksi karate tai judo on äärimmäisen haitallista siinä missä keihäänheitto on myöskin. Jokaiseen urheilulajiin sisältyy oma uskontonsa ja urheilija antautuu näkymättömille hengille jotka tunkeutuvat ja pilaavat sielun.

Vierailija
6/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Kristitty ei saa edes pukeutua vaatteisiin, joiden kankaassa on on kahdenlaisia lankoja. Se kielletään Vanhassa testamentissa.

Jeesus ei kumonnut vanhaa lakia vaan vahvisti sen.

http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.5.html

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan."

Vierailija
7/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.:n kysymyksestä yleisurheilua ja saunomista saa harrastaa, koska kumpikaan niistä ei ole kehitetty uskonnolliseksi palvontarituaaliksi tai uskonnolliseksi harjoitteeksi.

Jooga ja horoskoopit sen sijaan ovat toisen uskonnon harjoittamista eivätkä siten sovi kristitylle.

t. uskovainen

Vierailija
8/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah jotkut vitsailee vaan. Jumala sallii kaiken. 

Vierailija
9/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei hyväksy syntiä, kuten epäjumalanpalvontaa.

t. uskovainen

Vierailija
10/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fundamentalistien ajanviete on yrittää keksiä selityksiä sille, miksi osa Raamatusta pitää ottaa kirjaimellisesti mutta miksi esimerkiksi Jeesuksen suora käsky rikkaalle miehelle "Myy kaikki omaisuutesi, lahjoita rahat köyhille ja seuraa minua" onkin vertauskuvallinen. Näin siis vaikka nykyisellään suurin osa suomalaisista olisi Raamatun mittakaavassa rikkaita miehiä.

Rusinat pullasta väkeä ovat he.

Vierailija
11/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisurheilu noin muuten on varmaan ok, mutta olympialaiset ovat tosiaan epäjumalien palvontaa.

Vierailija
12/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. uskovainen

Minun jumala kohtelee kaikkia tasapuolisesti. Kuulutko sinä johonkin lahkoon? 

Vierailija
13/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Kristitty ei saa edes pukeutua vaatteisiin, joiden kankaassa on on kahdenlaisia lankoja. Se kielletään Vanhassa testamentissa.

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan."

Mitä ilmeisimmin hän on tarkoitti käskyillä kymmentä käskyä, ei Mooseksen lakien kaikkia kiemuroita. Jättihän hän langenneen naisenkin kivittämättä.

Vierailija
14/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on kait helluntalaisia tms joiden jumala ei salli mitään... 

Vierailija
15/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. uskovainen

Minun jumala kohtelee kaikkia tasapuolisesti. Kuulutko sinä johonkin lahkoon? 

Jumala kohtelee kaikkia oikeudenmukaisuudessaan tasapuolisesti. Kaikki saavat tasapuolisesti sen tuomion, joka heille kuuluukin. Oli sitten rikas tai köyhä, ruma tai kaunis. Jumalan oikeudenmukaisuus vaatii sitä, että hän tuomitsee jokaisen joka ei armahdusta hae. Armon saa tunnustamalla syntisyytensä, katumalla sitä, tekemällä parannuksen ja ottamalla vastaan Jeesuksen sovitystyössä annettavan armon. Ehdoin tahdoin synnin tekeminen ei kuitenkaan kuulu kristitylle. 

Vierailija
16/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ilmeisimmin hän on tarkoitti käskyillä kymmentä käskyä, ei Mooseksen lakien kaikkia kiemuroita. Jättihän hän langenneen naisenkin kivittämättä.

Teki mitä teki, mutta missään ei lue, että Mooseksen lakia ei pitäisi noudattaa.

Vierailija
17/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos (sic) mitään jumalaa ei ole olemassa.

Vierailija
18/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on jotain vanhanaikaisia oppeja. Ei tällaisia enää nykyään jaeta. Jumala luottaa ihmiseen, ei jumalan tarvitse pelätä mitään. 

Vierailija
19/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teki mitä teki, mutta missään ei lue, että Mooseksen lakia ei pitäisi noudattaa.

VTssä ennustettiin että Uudessa Liitossa herra panee lain ihmisten sydämiin sen sijaan että näsäviisaat neropatit opettavat sitä toinen toisilleen teeskennellen tuntevansa Herran paremmin kuin toinen.

Jeremies 31:33-34.

Vierailija
20/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VTssä ennustettiin että Uudessa Liitossa herra panee lain ihmisten sydämiin sen sijaan että näsäviisaat neropatit opettavat sitä toinen toisilleen teeskennellen tuntevansa Herran paremmin kuin toinen.

Jeremies 31:33-34.

Aikasta paljon on uskovien keskuudessa noita "näsäviisaita neropatteja".