Saako kristitty harrastaa jogaa, saunomista, yleisurheilua tai horoskooppeja?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Kysyn aivan tosissani, saako tosiuskovaiset käydä uimahallissa, kun siellä ollaan alasti vieraitten ihmisten keskellä?
Miksi eivät saisi?
Hämmästynyt uskovainen
Vierailija kirjoitti:
Kysyn aivan tosissani, saako tosiuskovaiset käydä uimahallissa, kun siellä ollaan alasti vieraitten ihmisten keskellä?
Miksi tosiuskovainen ei voisi olla alasti vieraitten samaa sukupuolta olevien ihmisten keskellä?
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Kristitty ei saa edes pukeutua vaatteisiin, joiden kankaassa on on kahdenlaisia lankoja. Se kielletään Vanhassa testamentissa.
Jeesus ei kumonnut vanhaa lakia vaan vahvisti sen.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.5.html
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan."
Mooseksen laki oli joka tapauksessa tarkoitettu vain juutalaisille, joten vaikka se olisi edelleen juridisesti voimassa (tuossa kohtaa tosin puhutaan lain moraalisesta eikä juridisesta puolesta), Mooseksen laki ei sido ei-juutalaisia kristittyjä sen enempää kuin vieraan maan laki suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tosiuskovainen ei voisi olla alasti vieraitten samaa sukupuolta olevien ihmisten keskellä?
Saunassa ei oo väärin se alastomuus, vaan sen historia syntienpuhdistuspaikkana.
Vierailija kirjoitti:
Jooga ja horoskoopit ovat.
Myös yleisurheilu ja Olympialaiset sellaisenaan ovat rietastelua.
Sauna ainakin on pakanahommia.