Mistähän sitä saa sit töitä 6 t / kk
Jos tuo työttämän kyykytys menee läpi ja 3 kk pitää tehdä 18 tuntia töitä. Kuka ottaa töihin kerran kuussa päiväksi? Ei ainakaan palkkalistoille. Eli tarkoittaa sitä että pitää mennä ilmaiseksi töihin. Tavoitehan on 8000 uutta työpaikkaa ja luku on laskennallinen. tilastopaskaa. Saadaan kyllä kasaan kun jokainen työtön tekee tunnit ilmatteeksi..
Kommentit (19)
Vuokrafirman listoille, niin saat sen yhden työpäivän kuussa etkä välttämättä paljoa enempää.
Niin mutta eihän ole taattu vuokrafirmassakaan että tuntimäärä täyttyy.
Luulisi ainakin osa-aikaista siivousta löytyvän melkein mistä tahansa.
Tuttava haki siivoojan paikkaa. Naurettiin suurin piirtein pihalle, kun on tradenomi. Että turha luulo, jotta niitä siivouspaikkojakaan puussa kasva tai paikat olisi kaikille avoimia.
Nostan, kun nyt pitää valmiiksi pohtia, mistä saa tuollaisen hetki töitä -paikan. Jos ei onni potkaise ja saisin oikean työpaikan. Kolmessa haastattelussa oltu sitä mieltä, että paikat eivät sovi urakehitykseeni, kun menisin alaspäin.. hmm, ei riitä että haluan töihin.
Siis onko missään esim. nettisivustoa, jolla työnantajat tai vaikka ihan yksityiset ihmiset ilmoittelisivat tuollaisesta tilapäisen työvoiman tarpeesta? Ja jossa työllistäjä saisi kanssa apua siihen, miten palkanmaksu kaikkine sivukuluineen hoidetaan asianmukaisesti?
Kai tämänkin nerokkaan kiristystoimen laatineilla varakkailla kokkareilla ja kepuleilla voi se tarve aina silloin tällöin olla, ja sitten kiristelevät hampaitaan kun eivät saa ketään poimimaan marjoja pihansa puskista tai käymään kaupassa kun ei itse ehdi tänään, tms. Ja sitten kuvittelevat, ettei työ kelpaa, vaikka kysymys on siitä ettei kukaan tiedä että tuolla olisi työnantaja, jolle pääsisi keikan tekemään.
Ajattelin itse tarjoutua vanhustenpaikkoihin vaikka ulkoiluttajaksi. Pyydän todistuksen siitä, että olen täyttänyt kyseisen "pakotteen".
Juu tuossa on ideaa. Nyt vaan työkkäri kehittelemään jotain keskitettyä palvelua. Kyllä niitä ilmaiseksi töihin ottavia löytyy tekemään jotain siivousurakoita tms. Kolmessa päivässä suursiivoaa montakin huonetta. Ja jos ei ehdi niin uus vaan tilalle. Kun kerran kaikki osaa siivoushommat. Tai johonki tekemään vanhojen papereiden arkistointia ja hävitystä.
Muistanpa nuorena kun olin työkkärissä työharjoittelussa. Keitin kahvia ja sit sain tuhota silppurilla papereita. 2 viikkoa tein tuota. Helpotuksen huokaus kun loppui..
Onko työstä saatava palkkaa? Sillä uskoisin että tutut työnantajat kyllä tarjoavat pariksi tunniksi tai päiväksi työtä, jos siitä ei tartte maksaa, tai eläkkeitä, vakuutuksia ym järkätä. Siis vaikka heillä ei olisi muuten varaa palkata ketään. Helvetti että on pässi idea, totutellaan työttömiä pätkätöihin ja ilmais/orjatyöhön.
Tosta parista päivästä tulee muuten työnantajillekin enemmän vaivaa kuin hyötyä.
Tämä työttömän kyykytys ei mene läpi vaan AY-liike torppaa sen ensi viikolla.
On 100% varmaa.
Sen takia koska ensinnäkin ensi vuoden alusta tulee jo leikkaus työttömyysturvaan.
Toiseksi Persut on ilmoittaneet että ovat asian takana vain jos AY-liike antaa vihreää valoa ensi viikolla tälle lisäleikkaukselle. Vasemmisto-oppositio ei voi sallia sitä että Persut ikäänkuin vetäytyvät omasta vastuustaan ja ovat ilmoittaneet vastuussa olevaksi työntekijät itse jos itse itselleen tämän heikennyksen päättävät.
Vierailija kirjoitti:
Tämä työttömän kyykytys ei mene läpi vaan AY-liike torppaa sen ensi viikolla.
On 100% varmaa.
Sen takia koska ensinnäkin ensi vuoden alusta tulee jo leikkaus työttömyysturvaan.
Toiseksi Persut on ilmoittaneet että ovat asian takana vain jos AY-liike antaa vihreää valoa ensi viikolla tälle lisäleikkaukselle. Vasemmisto-oppositio ei voi sallia sitä että Persut ikäänkuin vetäytyvät omasta vastuustaan ja ovat ilmoittaneet vastuussa olevaksi työntekijät itse jos itse itselleen tämän heikennyksen päättävät.
Todella toivon että olet oikeassa!
No jotain tapahtumia, missä voi olla vapaaehtoisena. Hommaa järkkärikortti vaikka. Jollekin sukulaiselle talkoisiin, ehkä sellaista löytyy?