Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä kaksi ujoa ja epävarmaa saa ikinä suhteen alulle?

Vierailija
01.10.2016 |

Mä olen jo varmaan ainakin pari vuotta tiennyt erään miehen, jonka tapasin ihan työasioissa. Jo ekalla tapaamisella kiinnitin huomiota siihen, että mies oli jotenkin hirmu symppis ja suloinen, mutta en sitten sen enempää asiaa ajatellut. Ei nähty kuukausiin, mutta kuulin että mies oli kysellyt musta ja mun kuulumisista yhteiseltä tutulta.

Muutaman kerran nähtiin, taas työasioissa, ja mies oli jotenkin tosi huomaavainen ja hymyili mulle jatkuvasti. Meni varmaan pari kk kun oltiin tiiviimmin tekemisissä, ehkä kerran tai kaksi kuukaudessa ja tuona aikana mies jopa kerran soitti mulle eräänä iltana työasian varjolla ja juteltiin niitä näitä. Hän myös järjesti mulle erään asian, ihan vain hyvää hyvyyttään josta kyllä olin ja olen edelleen todella kiitollinen.

Sitten kului taas kuukausia, eikä miehestä kuulunut mitään. Kerran laitoin viestiä kännykällä, johon kyllä vastasi hymiöiden kera mutta vaikka mielestäni ns. pallo jäi hänelle, kuivui koko viestiyritelmä kasaan. Annoin miehen sitten olla rauhassa, ajattelin että en kiinnosta joten en jahtaa.

Eilen sitten otin härkää sarvista ja menin käymään miehen työpisteellä työasioissa. Oisin voinut hoitaa asian puhelimitse, mutta ajattelin että haluan nähdä hänet kasvotusten. Nopea juttu, jonka olisi voinut hoitaa viidessä minuutissa, venähti yli puoleen tuntiin. Mies esitteli mulle harrastuksiaan ja kertoili suunnitelmistaan mm. tulevaa vkl koskien. Antoi kyllä erittäin selvästi ymmärtää, että on edelleen sinkku eikä tapaile ketään. Ei siis tietenkään sanonut sitä suoraan, mutta kyllä te tiedätte mitä mä tarkoitan. Samoin kysyi multa erästä asiaa niin, että selkeästi tarkoituksena oli saada selvää onko mulla miestä elämässä.

Naurettiin paljon, mun mielestä flirttiäkin oli ilmassa. Jossain kohtaa oltiin ihan todella lähekkäin, kun katsottiin jotain turhanpäiväistä paperilappua joka ei liittynyt työasiaani millään tavalla..
Yritin kovasti olla avoin ja näyttää miehelle, että nautin seurastaan ja viihdyn hänen kanssaan. Ja tottahan se onkin.

Nyt sitten mietin että mikä tässä mättää. Me molemmat ollaan sinkkuja, eli kolmansia osapuolia ei ole. Olenko mä sitten tosiaankin lukenut miestä koko ajan väärin, eikä hän ole millään tavalla musta kiinnostunut? Miksi tää juttu ei etene? Mä olen ujo ja todella epävarma, enkä oikeasti uskalla esittää mitään kahvittelukutsuja. En myöskään halua millään tavalla ahdistella ketään, joten en rupea tämän enempää miestä pommittamaan. Vai olenko ollut liian varovainen, voiko olla niin ettei vastapuoli ymmärrä mun olevan kiinnostunut? Mieskin on enemmän sellainen epävarman oloinen, ei mikään superitsetunnolla varustettu pelimies.

Onko tässä nyt mitään tehtävissä? Haluaisin niin luottaa siihen, että asiat etenee omalla painollaan jos on edetäkseen ja voin vaan jäädä odottelemaan miehen yhteydenottoa.. mutta onko se todellisuutta vai pitääkö tosiaan ottaa ohjat omiin käsiinsä saavuttaakseen edistymistä suhdeasioissa? Mulla on kokemusta vain ja ainoastaan niistä pelureista, joiden kanssa ei todellakaan tarvitse itse tehdä yhtään mitään saadakseen toisen huomion.

Ajatuksia? Kokemuksia? Neuvoja? Vaikuttaako mies olevan musta kiinnostunut vai onko se vaan mun toivekuvitelmaa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi olla että on vaan ujo. pidä vaikka illanistujaiset työporukalle niin voit kutsua miehen sen varjolla kotiisi. Jos ei pääse niin tuskin on kiinnostunut.

Vierailija
2/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä nyt mitään tehtävissä? Haluaisin niin luottaa siihen, että asiat etenee omalla painollaan jos on edetäkseen ja voin vaan jäädä odottelemaan miehen yhteydenottoa..

Huomaatko, että sinulle "etenee omalla painollaan" tarkoittaa sitä mies ottaa yhteyttä ja on aktiivinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä nyt mitään tehtävissä? Haluaisin niin luottaa siihen, että asiat etenee omalla painollaan jos on edetäkseen ja voin vaan jäädä odottelemaan miehen yhteydenottoa..

Huomaatko, että sinulle "etenee omalla painollaan" tarkoittaa sitä mies ottaa yhteyttä ja on aktiivinen?

Huomaan. Mitenkäs tuo asia menee teillä muilla? Mä tiedän, että mulla on hieman hankaluuksia näissä asioissa koska kuten sanoin, mun kokemukset ulottuu vain niihin pelureihin ja pettureihin.. Ja ihan aikuinen nainen olen kuitenkin, mutta sinkkuvuosia takana jo paljon.

Vierailija
4/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen perusteella mies tekee aloitteen jos on vakavasti kiinnostunut. Te olette olleet niin paljon tekemisissä jo keskenänne, että mies tekisi aloitteen muuhunkin jos todella haluaisi. Vaikuttaa siltä, että mies on sinusta kiinnostunut ainakin jollain tasolla, mutta ei kenties riittävästi jotta uskaltautuisi pyytämään ulos. Onko esim. mahdollisuutta tavata epävirallisesti lähiaikoina vaikka pikkujouluissa sattumalta ja katsoa uskaltautuisiko mies tekemään aloitteen?

Toki tiedän, että tämä viesti saa alapeukkuja, koska miesten aloitteellista roolia ei jostain syystä haluta myöntää tällä palstalla.

Vierailija
5/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen perusteella mies tekee aloitteen jos on vakavasti kiinnostunut. Te olette olleet niin paljon tekemisissä jo keskenänne, että mies tekisi aloitteen muuhunkin jos todella haluaisi. Vaikuttaa siltä, että mies on sinusta kiinnostunut ainakin jollain tasolla, mutta ei kenties riittävästi jotta uskaltautuisi pyytämään ulos. Onko esim. mahdollisuutta tavata epävirallisesti lähiaikoina vaikka pikkujouluissa sattumalta ja katsoa uskaltautuisiko mies tekemään aloitteen?

Toki tiedän, että tämä viesti saa alapeukkuja, koska miesten aloitteellista roolia ei jostain syystä haluta myöntää tällä palstalla.

Tinderissä olen myös nähnyt näitä "Odotan, että mies aloittaa keskustelun".

Arvaa olenko tykännyt? Aloitan kyllä keskustelun jos match tulee mun kohdalla.

Vierailija
6/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ujo ja todella epävarma, enkä oikeasti uskalla esittää mitään kahvittelukutsuja. En myöskään halua millään tavalla ahdistella ketään, joten en rupea tämän enempää miestä pommittamaan.

Mitä jos unohtaisit nämä sääntösi siitä, että mitä voit ja mitä et voi tehdä. Tekisit kerrankin niin kuin hyvältä tuntuu.

Vierailija
7/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat etenee ainoastaan niin, että jompikumpi tekee suoran aloitteen (kertoo tunteistaan, pyytää treffeille tai lähestyy fyysisesti). Jos kumpikaan ei uskalla, tapahtuu juuri noin kuten teillä on käynyt.

Vierailija
8/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä olen myös nähnyt näitä "Odotan, että mies aloittaa keskustelun".

Arvaa olenko tykännyt? Aloitan kyllä keskustelun jos match tulee mun kohdalla.

Kokemusta ei ole tinderistä, omat suhteeni ja kaikki tietämäni vakavat parisuhteet ovat alkaneet miehen aloitteesta. Ilman sen kummempaa alleviivaamista, että miehen tulisi tehdä aloite.

Ap tehköön oman ratkaisunsa tilanteen suhteen kuten meillä kaikilla on vapaus.

9/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei, oon menossa ylihuomenna katsomaan näyttelyä X. Lähdetkö mukaan? Voitais käydä sen jälkeen vaikka kahvilla."

Kahden minuutin homma.

10/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin kyllä alapeukun, koska on aivan idioottimaista yrittää arvailla toisen ajatuksia. Kyllä, miehet ovat yleensä aloitteellisia, mutta jos juuri tämä mies ei ole, aloittajalta olisi aika helvetin tyhmää olla käyttämttä kahta minuuttia tekstarin lähettämiseen. Hän ei tule tekemään elämässään mitään, jolla olisi parempi panos-tuottosuhde.

Vierailija
11/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksi kuin muilla. Sinusta aidosti kiinnostunut mies tekee aloitteen. Tai osoittaa mielenkiintonsa selvästi. On kiinnostunut sinusta ja kyselee elämästäsi.

Miehet tekisivät enemmänkin aloitteita jos me naiset opettelisimme antamaan pakit miehen tunteet huomioon ottaen, nätisti. Nuorempana myönnän epäonnistuneeni tässä kohtaa pahasti. Epävarmuuttani nolasin miehen tai olin tarpeettoman tyly.

Vierailija
12/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin kyllä alapeukun, koska on aivan idioottimaista yrittää arvailla toisen ajatuksia. Kyllä, miehet ovat yleensä aloitteellisia, mutta jos juuri tämä mies ei ole, aloittajalta olisi aika helvetin tyhmää olla käyttämttä kahta minuuttia tekstarin lähettämiseen. Hän ei tule tekemään elämässään mitään, jolla olisi parempi panos-tuottosuhde.

Et voi sanoa noin millään asiantuntijuudella, et ole ennustaja. 

Pahimmassa tapauksessa mies voi käyttää ap:n ihastumista hyväksi ja joutua pelkkään seksisuhteeseen. Aika moni mies yrittää hyötyä jos hoksaa, että nainen on altavastaajan asemassa. Etenkin kun ap kertoo, että on jo aiemmin joutunut pelureiden kohteeksi on iso vaara, että niin voi käydä tulevaisuudessakin ellei osaa pitää varaansa.

Vierailija
13/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi olla että on vaan ujo. pidä vaikka illanistujaiset työporukalle niin voit kutsua miehen sen varjolla kotiisi. Jos ei pääse niin tuskin on kiinnostunut.

Miestä ei taida alkoholit paljoa kiinnostaa, päätellen siitä etten ole koskaan törmännyt häneen yöelämässä (asutaan samassa kaupungissa) plus että ei ole mitään sen suuntaistakaan ikinä maininnut (että kävisi vaikkapa oluella tms). Eikä sen puoleen, en mäkään oikein nykyään innostu alkoholista. Joten ei illanistujaisia.

14/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hanska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimmassa tapauksessa mies voi käyttää ap:n ihastumista hyväksi ja joutua pelkkään seksisuhteeseen. Aika moni mies yrittää hyötyä jos hoksaa, että nainen on altavastaajan asemassa. Etenkin kun ap kertoo, että on jo aiemmin joutunut pelureiden kohteeksi on iso vaara, että niin voi käydä tulevaisuudessakin ellei osaa pitää varaansa.

Tajuatko itsekään, minkälaiselta pelkurilta kuulostat? Eikö pahin tapaus olekaan, että mies onkin psykopaatti, joka johdattaa aloittajan metsäpolulle lintuja katselemaan ja sitten tappaa hänet? Tai että mies myy aloittajan orjaksi itäeurooppalaiselle seksiringille?

Täysivaltainen omaehtoinen aikuinen ihminen, nainen tai mies, kykenee tekemään romanttisia aloitteita, jos hän on kiinnostunut, ja myös antamaan pakit, jos toinen ei olekaan riittävän kiinnostava tai haluaa erilaista suhdetta. Tämä on ihan normaalia elämää, ei mitään extreme-urheilua.

Miten muuten se, että mies tekeekin tässä tapauksessa aloitteen, varmistaa sen, ettei aloittaja joudu "pelkkään seksisuhteeseen"? Vastaa 150 sanalla tai lyhyemmin.

Vierailija
15/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehdotan ottamaan härkää sarvista. Kerran se vain kirpaisee! "Moikka! Tulin syöneeksi lounaalla niin kevyesti, että ajattelin mennä töiden jälkeen jonnekin syömään. Lähtisitkö ruokaseuraksi?"

Miehillä on aina nälkä, joten ei pitäisi olla vaikeaa vastata myöntävästi, jos yhtään kiinnostaa.

Vierailija
16/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hanska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole taas mitään logiikkaa. Ei niin yhtikäs mitään logiikkaa. Millä lailla se että mies olisi jälleen kerran aloitteellinen takaisi sen ettei kyse ole playerista? Aivan, ei mitenkään. Palstan monien naisten keskuudessa vallitsee jokin pakkomielle siitä, että olisi joku biologinen fakta että mies on aloitteellinen. Noh, ei se ole mikään biologinen fakta. Välillä aidosti hämmentää se monien naisten tolkuton pelokkuus ja passiivisuus.

Vierailija
17/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hanska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko itsekään, minkälaiselta pelkurilta kuulostat? Eikö pahin tapaus olekaan, että mies onkin psykopaatti, joka johdattaa aloittajan metsäpolulle lintuja katselemaan ja sitten tappaa hänet? Tai että mies myy aloittajan orjaksi itäeurooppalaiselle seksiringille?

Täysivaltainen omaehtoinen aikuinen ihminen, nainen tai mies, kykenee tekemään romanttisia aloitteita, jos hän on kiinnostunut, ja myös antamaan pakit, jos toinen ei olekaan riittävän kiinnostava tai haluaa erilaista suhdetta. Tämä on ihan normaalia elämää, ei mitään extreme-urheilua.

Miten muuten se, että mies tekeekin tässä tapauksessa aloitteen, varmistaa sen, ettei aloittaja joudu "pelkkään seksisuhteeseen"? Vastaa 150 sanalla tai lyhyemmin.

Hyvin huomaa että olet mies miehen kokemuksilla. Sinulla ei ole käsitystäkään siitä millaista on olla nainen, joka etsii turvallista ja ei-kusettavaa miestä parisuhteeseen :D Nyt ei puhuta naisista, jotka etsisivät seksisuhdetta ja olisivat sen kanssa ihan fine. 

Naisena on niin väsyttävää kun miesten motiiveista ei tiedä ja etenkin silloin kun mies EI osoita aktiivisuutta ja halua tutustua naiseen paremmin. Ongelmahan juuri on, että miehistä ei tiedä koska he ovat täysivaltaisia aikuisia ihmisiä, kun aika iso osa sinkkumiehistäkin on valmiita näyttämään vihreää valoa naiselle vain seksin takia jos tilaisuus tarjoutuu. Mutta eivät itse olisi jaksaneet vaivautua ja nainenhan siinä saa siipeensä jos on ihastunut mieheen. 

Ja sä et ole muuten yhtikäs mikään määrääjä kertomaan kenellekään etkä myöskään minulle, että monellako sanalla minä sinulle vastaan. 

Vierailija
18/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitten ainoa aloite tässä se, että pyytää kahville tai syömään tai leffaan tms? Eikö aloitteeksi käy vaikka just tuo mun eilinen käynti miehen luona, vaikka oisin oikein hyvin voinut hoitaa asian puhelimitse? Mä oon kuvitellut käyttäytyväni niin läpinäkyvästi, että mies tajuaisi mun olevan kiinnostunut, mutta enkö sitten olekaan? Samoin se mun aiemmin laittamani viesti.. miehellä ois ollut niin helppoa jatkaa siitä jotain juttua, mutta ei jatkanut.

Kuten sanoin, en halua tyrkyttää itseäni enkä nolata, sillä mielelläni hoitaisin työhön liittyvät asiat hänen kanssaan tulevaisuudessakin.

Mä olen muuten "kasvanut" tuohon sanontaan, että "kiinnostunut mies tekee AINA aloitteen". Siksipä tässä nyt sitten ihmettelen että onko asia niin vai ei..

19/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena on niin väsyttävää kun miesten motiiveista ei tiedä ja etenkin silloin kun mies EI osoita aktiivisuutta ja halua tutustua naiseen paremmin.

No mitäpä jos aloittaja vaikka sopisi ne treffit ja tapaisi miehen työn ulkopuolella, niin selviäisi, osoittaako mies aktiivisuutta ja halua tutustua? Näin normaali, aikuinen nainen tekisi.

Se, että mies osoittaa aktiivisuutta ja halua tutustua, ei muuten millään tavalla takaa sitä, ettei nainen joutuisi pettymään. Tiedät tämän itsekin, ja siksi et pystynyt kysymykseeni vastaamaan. Romanttisissa asioissa on aina mahdollisuus epämiellyttäville tunteille. Se on vain tosiasia ja jotakin, mikä on selvää kaikille aloitteita tekeville miehille ja naisille.

20/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sitten ainoa aloite tässä se, että pyytää kahville tai syömään tai leffaan tms? 

Kyllä. Tuollainen työpisteellä norkoilu voi olla flirttailua, mutta aloite on aina jotakin selvää: ehdotus, pyyntö, itsensä asettaminen alttiiksi. Jos siihen ei sisälly mahdollisuus tulla torjutuksi, se ei ole aloite.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme