Mitä perisuomalaista asiaa inhoat?
Tuli tosta lapset eivät ole saunoneet-ketjusta mieleen. Itse olen jostain syystä aina inhonnut saunomista, tulee hengenahdistus ja alkaa pyörryttää. Mulla on vielä niin matala verenpaine, niin saunasta tullessa meinaan aina pyörtyä. En ole koskaan ymmärtänyt sen hikoilemisen ja ähkimisen ideaa.
Älkää nyt kivittäkö. :D
Mites teillä, inhoatteko jotain supisuomalaista asiaa?
Kommentit (86)
Mä taas rakastan sitä saunahuippausta :D ! t. toinen matalan verenpaineen omistaja
Sellasta perisuomalaista kateutta taas vierastan. Ja sitä ettei saa näyttää tunteita
Mämmi näyttää, tuntuu ja maistuu oksettavalta. En ole koskaan lasketellut ja hiihdin viimeksi alakoulussa, olen 27.
Sauna, uiminen järvessä/meressä. Juu ei kiitos.
Alkoholikulttuuri.
Tavallaan tää meidän jäinen ja joskus töykeähkö asenne muihin, mutta jos rehellisiä ollaan niin kerran kun aamulla bussissa joku täti käski minua istunaan vähemmän leveästi, niin teki mieli motata kyseistä rouvaa. 😂
Mun mielestä on outoa, miten itsenäisyyspäivänä Suomessa edelleen muistellaan sotia ja itketään Tuntematon sotilas-leffalle. Joku USA on sotinut lähes koko historiansa ajan ja niillä itsenäisyyspäivä on ilotulituksia ja paraateja. Ärsyttää suomalainen melankolia ja sotien vatvominen.
Olutta. Kylässä käymistä kahvittelun merkeissä. Juon kyllä kahvia, mutta en tykkää kahvikulttuurikyläilystä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on outoa, miten itsenäisyyspäivänä Suomessa edelleen muistellaan sotia ja itketään Tuntematon sotilas-leffalle. Joku USA on sotinut lähes koko historiansa ajan ja niillä itsenäisyyspäivä on ilotulituksia ja paraateja. Ärsyttää suomalainen melankolia ja sotien vatvominen.
Sotien vatvominen, jossa kuitenkin 1918-sodasta vaietaan aika täysin. Eipä ole sitä muisteltu itsenäisyyspäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, minä en oo ikinä kokenut että niille itkettäisiin. Muistella voi positiivisessakin mielessä. Ja onhan meillä silloin juhlia ja paraateja.
Jääkiekon seuraaminen. Typerä laji, mitä pelataan ehkä viidessä maassa vähän korkeammalla tasolla.
Kaikista ihmeellisintä on silti ihmisten (erityisesti keski-ikäisten miesten) fanaattinen suhtautuminen lätkään. Kaverin isä potkaisi television rikki, kun Suomi hävisi. Ihan järjetöntä toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotien vatvominen, jossa kuitenkin 1918-sodasta vaietaan aika täysin. Eipä ole sitä muisteltu itsenäisyyspäivänä.
No kyllä! Ihmetyttää, kun vieläkään ei voi asiasta puhua julkisesti.
T. Edellinen
Karjalanpiirakat, yök.