Jouduin käymään terveyskeskuksessa minusta riippumattomista syistä. Tulipa taas siellä mieleen, kuinka paljon yhteiskunnan varoja säästettäisiin jos ihmiset pitäisivät itse huolta syömisistään ja liikunnastaan.
Uskomattoman kalliiksi tulee tämä ihmisten piittaamattomuus omasta terveydestään.
Kommentit (67)
Vielä edullisempaa olisi, kun ihmiset eivät urheilisi! Vittaa näiden nivelten korjaamiset ja muut urheilusta tulleiden vammojen korjaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman kalliiksi tulee tämä ihmisten piittaamattomuus omasta terveydestään.
Nykyään sydänpolit täyttyvät kyllä nuorista n. 40-50-vuotiaista, jotka övat hyvin liikunnallisia ja syövät paljon proteiiniä. Ennen siellä oli vain vanhoja mummoja ja ukkoja.
Syövät väärin.
Väärin eletty! Jos söisivät oikein niin eläisivät ikuisesti ja eivät koskaan sairastuisi. Joopa joo.
Kyllä vain, nuoret urheilulliset "terveet" saavat sydärin. Väärä ravinto syynä. Turha sun on vitsailla.
Tuli dokumentti telkusta eräs ilta, jossa kerrottiin lihavuuden syyksi suoliston bakteerit, erittäin tärkeät, jotka vaikuttavat moniin ihmisen sairauksiin. Ohjelmassa oli myös synnytyksestä, alatie- ja keisarinleikkausvauvasta, liittyen bakteereihin, joita vauva saa syntyessään, keisarinleikkauksessa vauvat saavat henkilökunnalta bakteerit. Eli on hyviäkin bakteereita joita ihminen tarvii. Ohjelmassa oli, että jätetään ruokavaliosta sokeri ja vaaleat jauhot pois kokonaan. Vähän ohis, mutta hoitohenkilökuntakin on lihavia, sitä ihmettelen isosti.
Marja-Leena kirjoitti:
Olen pahoillani mutta et saa koskaan ihmisiä heräämään ja myöntämään virheitään edes kuoleman edessä. Täällä onkin kaikki tekosyyt tullut jo porukalta jotain vaivaa masennus jollain on kilpirauhanen rikki ja lopuilla muuten vaan huono päivä. Mitä vaan ettei vastuuta omasta itsestän tarvitse kantaa. Et pysty muuttamaan maailmaa, koska maailma ei halua muuttua, ainut minkä voit tehdä on muuttaa itsesi ja muut sitten sueraavat esimerkkiä jos seuraavat. Tiedän mitä tarkoitat ja mistä puhut, en ole tarvinnut lääkäriä enkä terveyskeskusta 15 vuoteen, enkä oikeastaan lääkkeitäkään. Kaikesta huolimatta nuo jauho rasva ja sokeri koukussa olevat eivät kykene muutokseen ja olen toki samaa mieltä kanssasi, mutta muutos ei ole näille mahdollinen.
Niin naulan kantaan kirjoitettu!
Vierailija kirjoitti:
Tuli dokumentti telkusta eräs ilta, jossa kerrottiin lihavuuden syyksi suoliston bakteerit, erittäin tärkeät, jotka vaikuttavat moniin ihmisen sairauksiin. Ohjelmassa oli myös synnytyksestä, alatie- ja keisarinleikkausvauvasta, liittyen bakteereihin, joita vauva saa syntyessään, keisarinleikkauksessa vauvat saavat henkilökunnalta bakteerit. Eli on hyviäkin bakteereita joita ihminen tarvii. Ohjelmassa oli, että jätetään ruokavaliosta sokeri ja vaaleat jauhot pois kokonaan. Vähän ohis, mutta hoitohenkilökuntakin on lihavia, sitä ihmettelen isosti.
Se vähä ravintotieto, mitä hoitohenkilökunnalle annetaan on viralliset ravintosuositukset. Ei heillä muuta tietoa ole, elleivät ole aktiivisia itse kehittämään itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Mielestäni sairaudet jotka aiheutetaan itse (liikalihavuus, keuhkosyöpä) niin tulisi myös hoito maksaa itse. Valintoja valintoja.
Keuhkosyöpä voi tulla myös tupakoimattomalle.
Lisäksi on syitä, joiden takia ihmisten paino nousee ilman että sille voi melkein mitään. Jotkut lääkkeet esimerkiksi hidastavat aineenvaihduntaa niin, että laihtuminen on mahdollista tyyliin jos syö puolet suosituksista.Jotkut vammautuvat onnettomuuksissa tai jopa synnyttäessään. Oliko se vauvakin "oma vika"?
-terv. normaalipainoinen mies, joka ei jätä empatiakykyään hattuhyllylle mennessään terveyskeskukseen
Passiivisesta tupakoinnista paljon kärsitty, ei tosiaan kysytty kohteliaasti, saako tupakoida, vaan pienemmät lapset saivat ohjeen: "vedä peitto korviisi", onneksi sitten saimme oman huoneen.
Aina ei voi mitään painon nousulle, geenit vaikuttavat.
Olennaisin syy työkyvyn heikkenemiselle on työpaikkakiusaaminen, nähty lähipiirissä, jatkuva mielen pahoittaminen ja asioiden kasautuminen.
Elämänhallinta, ittestä riippuu, oli jotain uskovaisten haihattelua, miten ihmeessä kaikki riippuisi vain päätöksestä, otan väkisin mieleiseni elämän.
En valinnut tasapainohäiriötä, en vihaa, tein vain parhaani.
Olen pahoillani mutta et saa koskaan ihmisiä heräämään ja myöntämään virheitään edes kuoleman edessä. Täällä onkin kaikki tekosyyt tullut jo porukalta jotain vaivaa masennus jollain on kilpirauhanen rikki ja lopuilla muuten vaan huono päivä. Mitä vaan ettei vastuuta omasta itsestän tarvitse kantaa. Et pysty muuttamaan maailmaa, koska maailma ei halua muuttua, ainut minkä voit tehdä on muuttaa itsesi ja muut sitten sueraavat esimerkkiä jos seuraavat. Tiedän mitä tarkoitat ja mistä puhut, en ole tarvinnut lääkäriä enkä terveyskeskusta 15 vuoteen, enkä oikeastaan lääkkeitäkään. Kaikesta huolimatta nuo jauho rasva ja sokeri koukussa olevat eivät kykene muutokseen ja olen toki samaa mieltä kanssasi, mutta muutos ei ole näille mahdollinen.