Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduin käymään terveyskeskuksessa minusta riippumattomista syistä. Tulipa taas siellä mieleen, kuinka paljon yhteiskunnan varoja säästettäisiin jos ihmiset pitäisivät itse huolta syömisistään ja liikunnastaan.

Vierailija
01.10.2016 |

Uskomattoman kalliiksi tulee tämä ihmisten piittaamattomuus omasta terveydestään.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa muussa maassa ravintoneuvonta ja ruokavalion laatiminen on osa lääkitystä. Sitä voisi ottaa käyttöön Suomessakin ihan laajassa mittakaavassa. Luulen että moni kyllä mielellään söisi oikein jos vaan saisi helpot ja suorat ohjeet siihen. On myös hyvä muistaa että syömishäiriöt ovat aina psyykkinen sairaus, eikä siitä ole johdettavissa että esim. Bulimiasta tai bed:istä kärsivä vaan tyhmyyttään toimii niinkuin toimii. On väärä asenne syyllistää.

Monikin voisi ihan itse kaivaa tietoa hyvästä ravinnosta eikä siirtää vastuuta ulkopuolisille. Kun se tiedon saaminen on nykyisin todella helppoa.

Vierailija
22/67 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahaaa! kirjoitti:

Lestadiolaisen perheen äiti, alkoton ja savuton, kuoli keuhkosyöpään. Kerro ap minulle, että miten oli itse aiheutettu?

Noin muuten en kiellä, etteikö itse voisi vaikuttaa terveyteensä.

Kuinkaham moni vl äiti tupakoi, itselleni oli järkytys kun näin raskaana oleva vl työkaverini tupakalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on vain yksi osatekijä. Paljon enemmän kuluja aiheuttaa liiallinen alkoholin käyttö ja tupakointi. Jos noita kahta saataisiin vähenemään radikaalisti, puhuttaisiin satojen miljoonien eurojen säästöstä terveydenhuollossa, sosiaalimenoissa, poliisi ja vankilamenoina ,ennenaikaisena työkyvyttömyytenä ja työstä poissaoloina. Mutta: aina kun alkoholin  käyttöä yritetään rajoittaa, alkaa raivokas vastaisku. Viinan juonti on nähty oikeutena, jonka kustannukset pannaan muiden maksettavaksi!!! Tämä vituttaa minua eniten.

Vierailija
24/67 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin vuosi sitten terveelliset elämäntavat.

Piilovittuilua saanut osakseni.

Vierailija
25/67 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman kalliiksi tulee tämä ihmisten piittaamattomuus omasta terveydestään.

Nykyään sydänpolit täyttyvät kyllä nuorista n. 40-50-vuotiaista, jotka övat hyvin liikunnallisia ja syövät paljon proteiiniä. Ennen siellä oli vain vanhoja mummoja ja ukkoja.

Vierailija
26/67 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahaaa! kirjoitti:

Lestadiolaisen perheen äiti, alkoton ja savuton, kuoli keuhkosyöpään. Kerro ap minulle, että miten oli itse aiheutettu?

Tupakoiko hänen miehensä ja lapsensa? Niissä piireissä poltellaan paljon.

Vierailija
27/67 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka on vain yksi osatekijä. Paljon enemmän kuluja aiheuttaa liiallinen alkoholin käyttö ja tupakointi. Jos noita kahta saataisiin vähenemään radikaalisti, puhuttaisiin satojen miljoonien eurojen säästöstä terveydenhuollossa, sosiaalimenoissa, poliisi ja vankilamenoina ,ennenaikaisena työkyvyttömyytenä ja työstä poissaoloina. Mutta: aina kun alkoholin  käyttöä yritetään rajoittaa, alkaa raivokas vastaisku. Viinan juonti on nähty oikeutena, jonka kustannukset pannaan muiden maksettavaksi!!! Tämä vituttaa minua eniten.

Vaikka ruoka on vain yksi osatekijä, niin kuitenkin tärkeä osatekijä. Jokainen syö, mutta läheskään kaikki eivät juo tai polta.

Vierailija
28/67 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntavat ovat vain yksi tekijä ja paljon suurempi tekijä on geenit, mitä on sattunut saamaan syntymähetkellä.

Vierailija
29/67 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään sydänpolit täyttyvät kyllä nuorista n. 40-50-vuotiaista, jotka övat hyvin liikunnallisia ja syövät paljon proteiiniä. Ennen siellä oli vain vanhoja mummoja ja ukkoja.

Syövät väärin.

Vierailija
30/67 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ahaaa! kirjoitti:

En ole kyseinen kirjoittaja, mutta vaikka tupakoisikin, ei se tee äidistä syyllistä omaan syöpäänsä millään tavalla.

Vierailija
31/67 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäntavat ovat vain yksi tekijä ja paljon suurempi tekijä on geenit, mitä on sattunut saamaan syntymähetkellä.

Geenien aktiivisuuteen voi vaikuttaa ravinnolla. Eli ei kuitenkaan kannata heittää hanskoja tiskiin geenien takia.

Vierailija
32/67 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen asia , että VL- usko aina mainitaan olipa asia mikä tahansa.

Saahan sen mainita, ei siinä mitään.

Mietin vaan mikä on se asia tai syy miksi VL kadehditaan?!

Vierailija
33/67 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä kadehdi mistään, säälin enemmänkin.

Vierailija
34/67 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ahaaa! kirjoitti:

En ole kyseinen kirjoittaja, mutta vaikka tupakoisikin, ei se tee äidistä syyllistä omaan syöpäänsä millään tavalla.

Lähinnä mietin ympäristötekijöitä.

Vierailija
35/67 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunan syöntiä tulisi vähentää.  Se on itsessään jo täyin tupakkaan verrattava aine.

Vierailija
36/67 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunan syöntiä tulisi vähentää.  Se on itsessään jo täyin tupakkaan verrattava aine.

Lol. Tai lihan- ja maitotuotteiden syöntiä. "Mutta entäs proteiinin saanti ja osteoporoosi?!". Miks suomessa on niin paljon osteoporoosia , kun täällä kuitenkin käytetään paljon maitotuotteita? :)

Vierailija
37/67 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä kadehdi mistään, säälin enemmänkin.

Ymmärrän myös sen, että totuuden voi kääntää aina eri suuntaan ja manipuloida tilanteen mukaan.

Vierailija
38/67 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol. Tai lihan- ja maitotuotteiden syöntiä. "Mutta entäs proteiinin saanti ja osteoporoosi?!". Miks suomessa on niin paljon osteoporoosia , kun täällä kuitenkin käytetään paljon maitotuotteita? :)

Tuntemani osteoporoosiin sairastuneet eivät käyttäneet maitotuotteita.

Vierailija
39/67 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maitotuotteet eivät estä osteoporoosia, pikemminkin päinvastoin.

Vierailija
40/67 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ap on hieno ihminen.

Ap, MIKSI käytit MINUN verorahojani käymällä terveyskeskuksessa?????????????????????????  Mikset mennyt omilla rahoillasi yksityiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan