KULTAINEN 60-LUKU JA VIIKKO 10
no heips!
Pistän taas uutta aloitusta, kun en sellaista täällä vielä nähnyt.
Se on ollut meikäläisellä sitten eka päivä kotosalla, kun muu perhe oli omissa kouluhommissaan. Siivosin ton pienemmän vaatehuoneen ja mööpliseerasin vähän makkaria, että sain paikan vauvan pinnasängylle oman sängyn vierestä. Siinä se päivä sitten menikin, hissuksiin puuhaillessa ja välillä huilaillessa. Mut kyllon kiva ajatella sellasta pikkunyyttiä tohon sänkyyn... voi että!
Luontaistuotekaupasta kävin hakemassa Weledan öljyä, jolla pitäis hieroa välilihaa. Joku sitä tuolla synnytyspuolen keskusteluissa kehui. Minähän yritän kaikki mahdolliset poppakonstit, jotta epparilta välttyisin. Toka synnytys sujui ilman tikkejä, ja voi että oli toipuminen niin paljon nopeampaa sillä kertaa!
Mitäs teille muille? Nyt kuulumisia pinoon!
t. Bonita 33+2
Kommentit (38)
Upee ilma täällä, kävin kävelyllä - joka tosin on lyhentynyt entisestään. Tänään en tosin tehnyt ihan kuolemaa sen jälkeen kuten eilen. Eilen suppaskin tosi pitkään sen jälkeen. Ihan tosin kivuttomia ennakkosellasia vaan, ei mitään dramaattisempaa. Tänään meni kepoisammin.
Käytin päiväni telkkarin katseluun ja makuuhuoneen siivoamiseen. Makkari olikin kauheessa kunnossa, täällä oli kolmen viikon (kyllä, luit oikein) pölyt ja liat. Pyykkiäkin oon vähän pessyt, mutta tuntuu siltä, että mitä enemmän pesen, sitä enemmän sitä kertyy likapyykkikoriin. Tai, no, ei edes koriin, sillä kaikki ei enää mahdu sinne, vaan siinä lattialla sen vieressäkin on sellanen järisyttävä sokeritoppavuori. Hohhoijaa.
Joku kysyi siitä Weledasta (mä en muista milleen sai tän oman viestin avautumaan uuteen ikkunaan niin että saattais lukea muita viestejä aina välissä, joku konsti siihen oli). Siinä sanotaan että viikolta 34 lähtien pitäis käyttää. Katotaan nyt, auttaako mitään.
Lepoa vaan teille, jotka tosisuppareitten takia olette vatupassina! Kypsäähän se on, mutta kyllä sitä sitten kerkiää tallustella ja juosta vielä sen pikkuapinan perässä ihan väsyksiin asti, kuten kaikki tiedämme.
Mulla kans yöt edelleen repaleisia. Viime yö tosin sujui ihan hiukkasen verran paremmin, taisin nukkua pariin otteeseen jopa kolme tuntia kerrallaan. Ilmankos olo ollut tänään huomattavan virkeä!
t. Bonita 33+5
Ensinnäkin Juulialle onnittelut mukavista rakenneultrakuulumisista :o) Teille supistelijoille, supistustenestosäteitä!! Mun kyllä täytyy myöntää, että olen toistaiseksi (*kop, kop*) päässyt tämän raskauden kanssa todella helpolla. Ilman tuota mahakumpua (josta ei nyt ole sitten enää epäilystä ulkopuolisillakaan, sen verran on paisunut :o) ) ja herkästi tulevaa hengästymistä en kyllä oikein osaisi edes ajatella olevani raskaana! Paitsi ne potkut ovat kyllä niin ihania :o) Edellisessä raskaudessa tässä vaiheessa oli jo vaikka mitä vaivaa ja supisteli tosi usein.
Meillä on kamala muuttorumba käynnissä Tai itse asiassa pahin on jo onneksi takana, mutta kahta taloa (yhteensä 500m2) olen tässä yrittänyt tyhjennellä/täyttää ja siivota. Voi kamala, miten paljon tavaraa sitä omistaakaan ja kaikki on tietysti tarpeellista¿ No, ollaan kyllä saatu jo yksi roskalavallinen roskaa, pakettiautollinen lahjoitettu pois ja paikalliset UFF:n keräilylaatikot on täynnä meidän vaatteita¿ SILTI sitä tavaraa vain löytyy lisää ja lisää *huoh* Ja siivottavaa riittää, eikä yhtään auta, että mukana on tuo 1v3kk, joka tunkee ruuvimeisselit pistorasioihin, mun kengät vesisaaviin ja yrittää juoda jokaisesta pullosta, jonka saa käsiinsä¿ Ja mitä kaikkea olenkaan kaivanut sen suusta...
Kaikki teleyhteydet oli jo valmiina helmikuussa ja kun soitin Elisalle, että laajakaistan osoitteen sais nyt vaihtaa, niin siihen menee kuulemma KAKSI VIIKKOA! Eli tietokone on nyt vanhassa talossa ja käyn vain hätäisesti lukemassa sähköpostit ja maksamassa laskut¿
Huomenna olis vanhan talon kuntotarkastus, jos vielä vähän jaksais laitella paikkoja kuntoon¿
Tinka + Nuppu rv 21+5
Huh,huh, olipas teillä monella siellä vaikka mitkä projektit meneillään, muutot ja siivoukset sun muut. Ihan tunnen itseni saamattomaksi nahjukseksi.
Mulla on myös alkanut supistelemaan, ei mitään kivuliasta, mutta ihan tuntuvia kuitenkin. Oli muuten jännä juttu, kun viimeksi ultrassa huomasivat siellä että oli juuri supistus. Kysyivät että tunsinko, mutta en silloin tuntenut mitään.
Ja voi jumprahuitti jos nää pakkaset ei kohta lopu, nimittäin toppahousut on niin kireät masun kohdalta että ei pysty kunnolla kumartumaan, kun siellä allakin pitää vielä jotkut pöksyt olla.
Onneksi tänään oli ihana auringonpaiste, joten kai se kevät sieltä...
Eilen muutes kun puhuttiin lasten kanssa ulkonäköasioista ja sanoin sitten että kyllä kaikki ihmiset on oikeastaan kauniita, niin 3-vuotias katsoi minua aidon hämmästyneenä," ai tinäkin?"
Et silleen.
Huomasin että teillä monilla sama tilanne kuin meillä, eli pinnasänkyikäisiä on jo ennestään, kun vauva tulee. Mä myös tänään huomasin vauva-lehdestä sen vuokrattavan sängyn, joka taitaa olla aika samanlainen kuin sairaalan sängyt. Mä olen siellä jo monesti ajatellut että tää olis kätevä kotona, kun kulkee pyörillä ja on niin sopivan kokoinen. Kun tuntuu että vastasyntynyt on niiiin pieni sinne pinnasänkyyn.
Mutta meillä kyllä on jo tuolle 1,5 vuotiaalle jatkettava sänky odottamassa ja hänelle pitäisi oma huone laittaa, eli remonttia pitäisi vähän saada aikaiseksi. Hyvissä ajoin tietty pitäisi hänet sinne sänkyyn totuttaa, mutta hän on onneksi aika hyvä nukkumaan että eiköhän se suju.
No niin, rauhallista loppuviikkoa vain kaikille, Meriaani rv 21+4
On mennyt meikäläisen olo hankalaksi. Viime yönä piti könytä alakertaan lämmittämään jyväpussia, kun supisti niin kipeästi tuntitolkulla, etten enää kestänyt sitä. Joskus kuuden maissa aamulla sitten helpotti, ja ehdin jopa nukkua melkein tunnin, ennen kuin poikalauma pomppasi pystyyn pirteänä kuin peipposet...
Alan oikeasti olla paniikissa, että mitä tässä ehtii/pystyy tekemään ennen kuin tämä vauva syntyy. Tänään aamulla piti lähteä kaupoille, mutta en kyllä uskalla könkätä minnekään, kun on vieläkin koko keskikroppa hellänä siitä supistelusta. Joo, ja sitten on käynyt mielessä että pitäiskö pyörähtää synnärillä katsomassa ettei vaan oo avautunut vielä. Toisaalta en jaksais sitäkään ellei tuu niin hankala olo, että on pakko.
Kiva että Meriaani ja Tinkakin ehtivät kirjoitella kuulumisia. En tosiaan kadehdi ketään teistä remontin tai muuton keskellä olevaa. Yhden muuton oon raskausaikana (vuodelepo-saikulla...) kokenut, ja se oli kyllä ns. vietnamia.
Pakkasten hellittämistä täälläkin odotellaan. Samasta syystä kuin joku toinenkin tässä pinossa: toppahousut ratkeaa ihan just enkä isompia kyllä rupea ostamaan. Meillä on täällä myös kohtuullisen viileää, kun oli tuo pikkugangsta käynyt jossain vaiheessa iltaa napsauttamassa kaikki alakerran patterit pois päältä! Silloin yöllä onneksi huomasin asian, mutta silti mennään vielä jossain 18 asteessa....
Nyt täytyy tämän eukon lähteä vaihtamaan yöpukua päivävaattesiin! Pojat on sentään jo asiallisissa kamppeissa, mutta mamma kuin mikäkin kotiäidin irvikuva, tukka pystyssä ja virttyneeseen trikoounelmaan verhoutuneena...
terv jymy rv 33+0
Kuule Jymy, mee nyt ihmeessä tsekkauttamaan se kohdunsuun tilanne jonnekin. Neuvolalääkäri tai äippäpoli tai ihan tavallinen terveyskeskuslääkärikin osaa sen kattoa. Soitat terv.keskukseen ja sanot, mikä on tilanne, ne kyllä sitten antaa sulle ajan tai lähettää muualle. Kuulostaa tosi hurjalta toi sun supistelu. Mulla supisteli toissapäivänä sen kävelylenkin jälkeen, mutta ei todellakaan kipeesti, se oli vaan sellasta ennakoivaa suppailua, jossa vatsa vetää kireeksi.
Mä hei odotan kans, että noi pakkaset lauhtuisi! Tänään on näköjään vielä kylmempää kuin parina edellisenä päivänä. Mä en ole aikoihin enää mahtunut toppahousuihini, eikä ulkoilusta tuu yhtään mitään tämmösillä keleillä. Tonne mun äippätalvihousujen (vakosamettia) alle ei niin paljoa lämmintä saa tungettuakaan että meikäläinen vilukissa missään kunnon lenkillä tarkenisi. Hyvä kun kaupassa ja kaupungilla tarkenen käydä.
Katsoin Sydämen asialla ja aloittelin olkkarin siivousta, tulin tässä välissä kurkkaamaan tänne. Nyt, Jymy, puhelimenluuriin tai saat ilkeältä Bonita-maikalta jälkkäriä!
t. Bonita 33+6
Hyh,kirjoittelin pitkät tarinat jo äsken ja niin vain teksti katosi johonkin bittiavaruuteen...
Nyt kyllä Jymy kipin kapin tarkistuttamaan tilanne!!
No niiiih!! Meillä sitten tänä aamuna kl8.00 alkoi remppa!!" helvetinkone" on siitä asti jyrännyt laattoja irti kodinh.jne.ja sitä meteliähän kestää tovi, ennenkuin kaikki laatat laittoista ja seinistä irti. Korvatulpat meillä nyt kova sana ja hienojakoista pölyä leijailee joka puolella,vaikka ovi kosteisiin tiloihin on teipattu kiinni:-/// Eilisen tavaroiden tyhjennysoperaation jäljiltä olen aivan loppu, illalla en tahtonut kärsiä liikkua, vaikka jätin kaikki yli 5kg laatikot miehen roudattavaksi. Onneksi päästään ensiviikoksi lomailemaan ja pois rempan jaloista, hiihtokelit olisi keskisuomessa varmaan aivan mahtavat, mutta minun hiihtelyt on kyllä tältä talvelta hiihdelty. Täytyy keksittyä tuohon kylpyläpulikointiin enemmän ensiviikolla.
Meillä kanssa tuo siirtolava tuossa pihalla ja eilen ajattelin että puolet kodinhoitohuoneesta löytyneistä aarteista kuuluisi suoraan sinne, kuten jo joku muukin todennut, että kaikkea tarpeellista sitä tuleekin säilöttyä:-)) En todellakaan haluaisi muuttaa koko huushollia tässä tilassa, kun pelkkä yhdenhuoneentyhjennys otti näin koville.
Minä ratkaisin tuon toppapuku ongelman siten, että ostin halpiskaupan alesta(alle 10e)maksavat perusmustat kuminauhavyötäröiset toppahousut reilua kokoa,eivät mitkään trendikkäät coretexpöksyt, mutta ajaneet hyvin asiansa ja kasvunvaraa vieläkin vyötärössä, voi laittaa UFFelle sitten, kun ei enää tartte.Sitten tilasin R-collectionin reilun vetskarianorakin miehenkokoa ja fleecenkanssa olen käyttänyt sitä nyt, saa sitten mies sen käyttöönsä jatkossa,onhan se vähän reilu joka puolelta, mutta hätä ei katso kaikkia kauneusarvoja.
Jaahas pitää varmaan alkaa leipoa(" siunaa valmiit pakaste kauramurotaikinat" )rakkaalle remppamiehelleni mustikkapiirakkaa päiväkahville.
t.Tuah rv 24+3
Ymmärrän kyllä Jymy sua hyvin, ettei ne äippäpolireissut oikein innosta, vaikka usein tarpeen ovatkin. Viimeksi sain odotella siellä neljä tuntia lääkäriä eli ilta kymmeneen asti ja koko ajan sattui joka asennossa. Kun sitten vihdoin pääsin lääkärille olin niin väsynyt, huolestunut kivusta yms. etten kunnolla ymmärtänyt kaikkia kysymyksiäkään. Vähän on jälkeenpäin naurattanut kysymykseen " ovatko kummatkin raskautesi alkaneet spontaanisti?" antamani vastaus " molemmat?... - en mä ole synnyttänyt kuin vasta kerran..."
No joo, mutta kannattaa varmaan silti sinne vääntäytyä, jos kovasti supistaa.
Viime raskaus sisälsi minullakin 2 muuttoa ja talon rakennutus -projektin, sekä rusinana pullassa vielä anoppilassa asumistakin :) Kaikki tämä ei ollut itse valittua vaan meille tuli kaikenkaisia mutkia matkaan...
Nyt onneksi kun tuli näitä suppareita, niin ei ollut mitään suunniitteilla.
äitimiia rv 27+6
Jihuu, paketti on tullut. Siis äitiysavustuspakkaus. Mutta mies ei ole kotona, eikä luvannut lähteä 6-vuotiaan kanssa keskenään sitä postista hakemaan, joten tässä odottelen malttamattomana ukkelin kotiutumista työmatkalta. Taitaa olla kuitenkin se vanhempi paketti, eivätköhän ne lähetä niitä uusia vasta muutaman viikon kuluttua...?
Pikkumies lähti kaverilleen kylään ja itse oleskelen kotona ylhäisessä yksinäisyydessäni, jos ei noita villakoiria lasketa.
Taidan pistää kintut hetkeksi kohoasentoon ja siirtyä lukemaan Nyt-viikkoliitettä.
Tsemppiä muillekin saikkulaisille ja supistelijoille, ottakaahan iisisti :)
Kevis rv 28+3
Halaukset kaikille kultaisille, vihdoin pääsin kirjoitteluvaihteelle. Eli hengissä ollaan. Onnea BELINDA pikkutyttösen johdosta!
Äippäloman alettua kaahasin kaikki sukulaiset läpi ympäri Suomea ja hyvä niin sillä kotiuduttani lääkäri ilmoittikin tylysti vauvelin olevan valmis tulemaan milloin vain. (No ei ole kahteen viikkoon vielä kumminkaan kuulunut.) Miehän vetasin herneet nokkaani ja iski armoton pesänrakennusvietti, kun muka oli kaikki hankkimatta ja järjestelyt NIIN kesken. Nyt on hommat hanskassa muttei sitä vauvelia ole vieläkään kuulunut...taitaa olla niin mukavat oltavat äipän masussa ja kuka sitä tällaisiin pakkasiin haluaisikaan.
Ensi viikolle sain uuden ajan synnytystapa arvioon, mukelo oli jo kaksi viikkoa sitten 3800g, laskeskelin tuossa että tällä kasvuvauhdilla mennään yli kuuden kilon! Siinä sitä olisi pungertamista...
Nyt täytyy päästä tsekkaamaan mitä täällä on tapahtunut tällävälin.
Iloista perjantaita kaikille Aadiliinalta
Vielä jos täällä käyt niin sinullekin ja pikkuiselle isot halit ja onnentoivotukset!
T: Aadiliina
Jaahas täällä on sitten jännitystä ilmassa, kun ainakin Aadiliinalla H-hetki lähestyy.
Ja Jymy, toivottavasti olet jaksanut mennä näyttäytymään johonkin ja kaikki on ok.
Kyllä minä olen sitä mieltä että odottaville äideille pitäisi olla vaikka kätilö tai terv. hoitaja joka tulisi kotiin silloin kun on tarvis, eli just loppuaikoina, kun oma liikkuminen on jo vaikeaa ja on mahdollisesti vielä muita lapsia siinä hoidettavana, joille sitten pitää hoitopaikka järjestää ja lisästressiähän siitäkin seuraa.
Oma äitini kun aikoinaan odotti kaksosia( sitä tosin ei silloin vielä tiedetty, vasta kun meni synnyttämään!!) ja hänellä oli vielä 1-vuotias hoidettavana, niin kätilö kävi säännöllisesti meillä kotona tsekkaamassa tilanteen. Näin siis kultaisella 60-luvulla.
Minä olen tänään kunnostautunut siivoamalla pitkästä aikaa vähän perusteellisemmin. Huomasin aikaa edellisestä kerrasta vierähtäneen kun eteisen maton alta löytyi joulukortti ja kuusenneulasia.
No, nyt voi ottaa taas muutaman kuukauden rennommin, heh,heh.
Aurinkoista ja mukavaa viikonloppua kaikille,
Meriaani rv 21+5
Tuli maikalta sen verran kovat ukaasit, että läksin kipin kapin synnärille näytille. Tai no, vasta eilen illalla myöhään kun oli mies tullut kotiin ja siis lastenhoito järjestettynä. Ja ihan hyvin siellä oli onneksi asiat, ulkosuu vähän auennut mutta sisäsuu tiiviisti kiinni ja kaulakanavaa kunnolla jäljellä. Hän on kyllä tullut tosi alas nyt ja siellä se pää painaa tehokkaasti mun jalkoväliä. Painoarvio tehtiin (aika tarkalleen 2000g, luulin että olis jo isompi, mutta ei sitten...) ja sovittiin että reilun viikon päästä tuun uudestaan näytille. Ja mikä siinä sitten oli, varmaan huojennuksen takia viime yö meni kivuttomasti ensimmäisen kerran varmaan viikkoon! On tosi levännyt olo nyt. Ja mikä parasta, jos tänään alkaa taas kipuilla niin osaan olla huolestumatta. Mies on nimittäin maratonkoulussa Tampereella koko päivän, ja ei oo lapsille hoitajaa jos tarttis jonnekin mennä... Huu...
Voi miten kiva oli kuulla Aadiliinan kuulumisia pitkästä aikaa. Täällä jännitetään sun loppumetrejä!! :)
- - - Kävin äsken tsekkaamassa kattooko noi pojat lastenohjelmia vai mitä tekee. Kuopus oli napannut jostain paketillisen kirsikkatomaatteja, muussannut ne ja levittänyt siemensotkun jääkaapin oveen ja keittiön lattiaan + omaan itseensä. Jätin koko sotkun sinne ja palasin nettiin! Jos vaikka koira toimis märkäimurina, mä en jaksa... Eli tällainen emäntä täällä tänään! ;-)
Hyvää viikonloppua ja kiitos kaikille kannustuksesta
t. Jymy rv 33+1 sekä p/00, p/02, p/04
Hyvä kun on kaikki kunnossa. Se tieto jo rentouttaa, joka taas auttaa kaikkeen kipuiluun.
Onpa taas ihana auringonpaiste, pakkasta tosin reippaasti, mutta lauhtunee tuosta.
Leikittiin taas yöllä sillejä suolapurkissa. Se on tosi kiva leikki ainakin lasten mielestä. Kaikesta huolimatta nukuin aika hyvin ja aamulla kun porukka heräsi niin masussa herättiin myös ja tunsin oikein kädellä liikkeet alavatsalla.
Tänään pitäis lähteä johonkin hiihtokisoihin lasten kanssa, kun ovat kaikki niin innokkaita hiihtelemään, joten tulee ainakin ulkoiltua.
Sitten vaipanvaihtoon...
Meriaani rv 21+6
Tosi hyvä, että kävit näytillä! Olosi huojentui ja ilmeisesti vähän kipuilukin sitä myötä, kun huoli väistyi. Good girl! Kyllä se kumma vaan niin on, että vaikka itestä vaiva tuntuis kuinka tyhmältä ja ei-tää-nyt-varmaan-mitään, niin silti TIETO aina helpottaa.
Ihanalta kuulosti toi kirsikkatomaattisose! :-D Meillä toi poitsu onnistui kerran levittämään LITRAN pullollisen ruokaöljyä tohon meidän monimetriselle eteiskäytävälle + itseensä. Isäntä oli silloin leirikoulureissulla Bulgariassa ja mä ihan minuutiks istuin illalla tohon soffalle kun olin ihan poikki. Hetken päästä katsoin meidän 1½-vuotiasta, että miks se tossa ovella vilahti melkein nakuna, ja mikä pullo sillä oli kädessä??? Totuus selvisi äkkiä. Jätkä oli vielä voidellut itensäkin niin ettei siitä liukkaasta pikku possusta meinannut saada edes kiinni. Käytävämatot oli mennyttä, niitä ei yksikään pesula luvannut puhtaaksi, kun ovat juuttipohjaisia ja niissä oli rasvaa. - Joo, eikä meillä normaalisti ikinä ole noin isoja pöniköitä ruokaöljyä, mutta olin just edeltävällä viikolla lähettänyt isännän pikaisesti kauppaan kun ruokaöljy oli loppu, ja tottaKAI mies tuo isoimman pakkauksen mitä putiikista löytyy!
Mä kävin eilen kaupungilla ja ostin muovikoreja tonne hoitopöydän kaappiin että vaatteet pysyis järjestyksessä, kaks bodya lastenvaatekirppikseltä ja tämän hetken kuuman kirjan " Rexi on homo ja opettajat hullui" , joka on sen yhden mantsa-bilsamaikan kirjoittama. Tänään tarttis vielä vähän siivota ja hoitaa ostokset ja kyyditä tota esikkoa kaverinsa synttäreille.
t. Bonita 34+0
Heippa kaikille,
Kultaisiin olen kuulunut jo useamman viikon ajan mutta eipä ole ehtinyt sitten tänne paljon kirjoittelemaan. Harvemmin edes lukemaan juttuja. Kaikki muut tuntuvat olevan jo raskausviikoissaan hurjan pitkällä ja näin alussa en oikein ole vielä rohjennut hehkuttaa raskauttani, vaan odotellut päivä kerrallaan. Ensi viikolla on sitten istukkatutkimus ja sekin luonnollisesti jännittää ja on sellainen yksi virstanpylväs.
Olotila on saman suuntainen ollut kuin ekaa odotellessanikin. Kuvotus iskee väsymyksen myöstä iltapäivästä ja illasta. Se on sellainen tosi ällölolo, vaikkei okseta ja tuntuu, että se helpottaa kun vain syö aina jotain. Tästä johtuen on kiloja alkanut tulemaan heti reilusti ja ainakin itsestä tuntuu, että maha on " turvonnut" , tuskinpa sielä rehellisesti kasvanut kovasti. Mitenkäs muilla.
Töissä en ole vielä kertonut kenellekään ja kovin kyllä tilanne jännittää. Jos nyt kaikki sujuu suunnitelmien mukaisesti, niin ehdin olla n. puoli vuotta hoitovapaani jälkeen töissä ennen uutta äitiyslomaa. Kehityskeskustelutkin kävin pomon kanssa ja tiedän oman " urani" kannalta ettei raskaus tullut parhaaseen mahdolliseen aikaan. Tiedossa olisi työnanatajan maksamaan koulutusta sekä mahdollisesti nimikemuutos ja jonkin sortin " ylennys" tämän myötä. Kunhan hän kuulee uutisen, niin kaikki sysää kyllä taas tähän. Ristiriitaisin tuntein siis edelleen, vaikka näin ei tietenkään saisi ajatella, mutaa kun... Muutoinkin henkilöstön osalta on ollut kovasti muutoksia ja työkaverit ovat joutunueet kantamaan vastuuta myös oman työn ohella näistä mun töistä. Hurraahuutoja ei siis kuulu kyllä kun mä taas olen lähdössä pois!
Iltaisin olen ollut TOOOSI VÄSY !! Huusholli on sitten sen näköinen ja tietysti väsyneenä kuvotuksen kanssa ei aina jaksaisi esikoisenkaan kanssa niin touhuta. Kuitenkin hän vaatii luonnollisesti hoitopäivän jälkeen 100 % huomion. Toivottavasti keskiraskauden touhukausi ei ole vain urbaanilegenda, ainakin esikoista odottaessani olin yhtä väsynyt koko raskauden ajan.
Olisi kiva kuulla muita alkuajan odottajia. Oletteko muuten halunneet tietää sukupuolen, kun se on kromosomitutkimuksen yhteydessä ollut mahdollista tietää ? Ekaa odotellessani toivoin vähän poikaa ja tyttöhän sieltä tuli, mutta nyt tuntuu, ettei toinen tyttökään olisi paha. Kunhan on terve lapsi. Ja mikään vauvanvaatefriikki kun en ole, niin jos poju nyt potkiikin ekat kuukaudet vähän tyttömäisissä vaatteissa, niin tuskin traumoja tulee.
Kaija-kotko ja rv 9 ja jotain...
Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa.
Minulla oli alkuraskaudessa ihan sama juttu tuon huonon olon ja syömisen kanssa. Eli painoa alkoi kertyä heti alussa ja edelleen tulee herkuteltua vähän liian huolettomasti. Samoin se väsymys oli aika totaalista, mutta nyt onneksi helpottanut, ehkä myös lisääntyvän valon myötä.
Tsemppiä sulle vaan tutkimuksiin ja työpaikalle. Eiköhän sielläkin ymmärretä että uusien kansalaisten " tekeminen" on tärkeydessä nro 1.
Jaahas, täytyy keksiä nyt jotain mukavaa puuhaa tenavien kanssa, jos vaikka ulkoilua, kun keli on ainakin mahtava.
Meriaani rv21+5
Hei kultaiset!
Kiva kun jännäätte kanssani! LA olisi tänään, mutta masuasukilla on varmaan eri kalenteri käytössä, ei vielä merkkiäkään kiinnostuksesta ulkomaailmaan. Taidanpa huomenna kokeilla sitä klassista saunanlauteiden pesua...
Kaija-Kotko tervetuloa kultaisiin! Tsemppiä väsymykseen, kyllä se helpottaa. Mulla ainakin toisesta kolmanneksesta pukkasi niin hirveän työbuusterin päälle, että lähiympäristö oli hätää kärsimässä.
Meriaani, olisi tosi hyvä ajatus tuo oma kotiterkka, ylellistä ihan. Vaikka olen omaani niin kiintynyt 9 kk aikana, että ihan mielelläni vaapun häntä tapaamaan kahdestikin viikosta. Ihan tuntui, että olin tuuliajolla, kun hän piti muutaman lomaviikon, niin sitä tottuu.
Jymy mites kävi, imuroiko koira tomaattimössöt? Hyvä, että kävit tsekillä, kummasti aina auttaa kun tietää mikä on tilanne.
Bonita, joko olet aloittanut hankkimaasi " Reksi on homo ja..." -kirjaa? Jos olet mitä pidät? Viimeisessä ope-lehdessä oli kommenttia kirjailijan kanssa samassa koulussa työskentelevältä. Täytyisi varmaan vilkaista kirjaa, mutta taidan säästää sinne saakka kunnes alkaa kaivata töihin.
Terkkuja kaikille kultaisille
Aadiliina tasan 40
No nyt se meidän lipasto on haettu kaupasta. Seuraava homma on kannustaa ukko kasaamaan se... Miten saada hommia ripeämmin hoitumaan olematta nalkuttava tai painostava?? Onko kellään hyviä vinkkejä?? Nimittäin mun mieheni on sanonut monta kertaa, että koita muistuttaa asioista, niin sitten hän muistaa tehdä ne. No sitten jos muistutan, niin hän sanoo, että mitäs nyt muistutat, kun hän ei juuri tällä hetkellä voi kuitenkaan ryhtyä siihen hommaan... Mikä noidankehä! Ei auta kuin yrittää löytää hyvät ajoitukset.
Ei oo kunnossa kehumista mullakaan. Supistaa niin peijakkaasti, etten oikein pääse kävelemään. Siis ollenkaan. Ja viime yö meni valvoessa, kun mies oli jossain iltamenossa, kuopus heräsi 5 kertaa jo ennen puoltayötä rääkymään, ja sitten kun sain sen rauhoitettua niin alkoi supistukset + masu-Pertsan yöjumppa. Hohhoijaa.... Kyllä hän on nyt tullut aika paljon alaspäin, ja kieltämättä mietityttää kuinkahan pitkään tai lyhyeen tässä ollaankaan yhtenä kappaleena.
Äitimiiako kyseli että voiko tilanne palautua, jos on alkanut avautua. Mun käsityksen mukaan ei voi, mutta toisaalta se alkuperäinen arvio voi olla virheellinen! Eli voit saada paremmat paperit kontrollikäynnillä! Mulle kävi kakkosraskaudessa niin, että ultralla (äitiyspkl) katsottiin rv 21 että on alkanut sisäsuu avautua (ns. suppilonmuodostusta). Äkkiä supistuksenestopiikkejä kankkuun ja mamma osastolle makaamaan. Olin tietty aivan paniikissa, koska esikoinen oli syntynyt keskosena. No, neljä päivää maattuani tehtiin uusi ultraus, jossa suppilo oli ' kadonnut' . Oli tosi kokenut ultraajalääkäri (ylilääkäri tai joku vastaava guru) tekemässä tätä toista tutkimusta. Hän sanoi, että tilanne ei voi parantua noin hyväksi, vaan että ensimmäinen diagnoosi oli virheellinen. Vaikka sekin tehtiin sairaalassa ja ultrakuvan perusteella.
Toivotaan että sullakin on nyt tilanne positiivisempi tai ainakin että levolla on saatu avautuminen pysähtymään. Pidän peukkuja kovasti!! Ja onnensäteitä täältä!
Voimia kaikille vaivaisille ja hyvää loppuviikkoa koko porukalle
t. Jymy rv 32+6 (jippii, huomenna jo 33!)