Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tuo Mikael Gabrielin nuoruus mitenkään erityisen rankalta vaikuta.

Vierailija
30.09.2016 |

Itselläni on ollut väkivaltainen alkoholisti-isä, veli ja ukki kuolivat vuoden sisään ja minua syrjittiin koulussa. Ei jäänyt traumoja.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se vaan vain elämää muuttaa käsityksiä. Miklustakin tullut heittämällä symppis ja mammojen suosikki.

Minusta aika moni, joka kertoo elämänsä kipukohdista, on symppis. Oli se sitten Vain elämää, Ensitreffit alttarilla tai Yhdenillan juttu -ohjelma.

Vierailija
22/39 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nuo MG:n "omat perseilytkin" oo oireilua jostain rankoista kokemuksista, ei kukaan nuori varmaan omasta tahdosta ja huvikseen itseään semmoseen jamaan aja. Mut eiku av-mammojen mielestä ite hankkiutu nuorisokotiin ja pilas elämänsä, ei sillä oo voinu olla hankalaa oikeesti!1

Pointti oli kai se, että monilla on juuri ihan kammottava tausta, mutta silti he hallitsevat itsensä ja elävät nuoruutensa aiheuttamatta vahinkoa muille. Näille tyypeille pitää sitä hattua nostaa, koska he harvemmin kertovat mitä heille on tapahtunut eikä kukaan osaa arvostaa heitä siitä syystä. Oletko koskaan miettinyt, minkälainen sen hiljaisen työkaverin elämä on ollut?

Entä sitten? Meinaatko, että kaikille, joilla on ollut rankkoja kokemuksia, pitäisi kuvata oma jakso Vain Elämää -ohjelmassa, vai mikä tässä nyt on ongelmana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä me voidatan tietää miten arkaluontoisia asioita on voinut kokea, tuskin haluaa niistä telkkarissa avautua.

Itselläni ainakin raiskaus kuuluu niihin asioihin mistä en kenellekään puhu. Ihan lähimmät vain tietää.

Eikä hirveesti ainakaan helpota ihmisten asenne "että mitä vittua tuokin on muka kokenut ja märisee "

Mutta kun ette te voi tietää jos ette ihmistä tunne läpikotaisin!

Ei kipeimpiä asioita huudella tuntemattomille koittakaa ymmärtää.

Vierailija
24/39 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut uutisena tai yllätyksenä jos sillä on jotain huumesekoiluja. Kaikkihan niistä tietää. Saattaa olla silti että sillä on ollut keskivertoa rankempaa. Ihan takuuvarmasti.

Vierailija
25/39 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva juttu, että ei jäänyt traumoja. Onko tämä jokin kisa, että kenellä oli paskin lapsuus? Vai jotain suomimarttyyrijuttuja?

Ja taas syyllistetään kiusattuja AINA AINA AINA VAAN!!!

Ja minä en suostu kuuntelemaan enää mitään marttyyriksi haukkumisia kiusattuja kohtaan, koska olen ihan täysin 100% sitä mieltä, että vika on AINA!!! kiusaajassa.

Jos joku väittää muuta, niin sitten minä olen kuningas.

Nyt meni kyllä lujaa ohi. Missä on syyllistetty kiusattuja? Anteeksi vain, mutta vaikuttaa, että et sinä nyt kyllä ihan loppuun asti tuota asiaa käsitellyt.

Vierailija
26/39 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö selittää, että MG hengaa "kovien" kanssa, esim Cannonballsien ja naccien. Samanlainenhan tuo on vieläkin, kuin nuorena.

Vierailija
27/39 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nuo MG:n "omat perseilytkin" oo oireilua jostain rankoista kokemuksista, ei kukaan nuori varmaan omasta tahdosta ja huvikseen itseään semmoseen jamaan aja. Mut eiku av-mammojen mielestä ite hankkiutu nuorisokotiin ja pilas elämänsä, ei sillä oo voinu olla hankalaa oikeesti!1

Pointti oli kai se, että monilla on juuri ihan kammottava tausta, mutta silti he hallitsevat itsensä ja elävät nuoruutensa aiheuttamatta vahinkoa muille. Näille tyypeille pitää sitä hattua nostaa, koska he harvemmin kertovat mitä heille on tapahtunut eikä kukaan osaa arvostaa heitä siitä syystä. Oletko koskaan miettinyt, minkälainen sen hiljaisen työkaverin elämä on ollut?

Entä sitten? Meinaatko, että kaikille, joilla on ollut rankkoja kokemuksia, pitäisi kuvata oma jakso Vain Elämää -ohjelmassa, vai mikä tässä nyt on ongelmana?

En, vaan sitä että ne, jotka eivät pidä ääntä itsestään, saattavat olla yksilöinä henkisesti poikkeuksellisen vahvoja ja että hiljaistenkin ihmisten taakse saattaa kätkeytyä kyyneliä herättäviä tarinoita. Se ei ole pois Gabrielilta, joten voit ottaa rauhallisesti.

Vierailija
28/39 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten minä niille kaikessa hiljaisuudessa kärsineille osaan hattua nostaa, jos en heidän kokemistaan kärsimyksistä mitään tiedä eivätkä ne päälle päin näy? Ja miten tämä muutenkaan liittyy MG:n kokeman rankan nuoruuden vähättelyyn, mistä tässä ketjussa oli kyse?

Vierailija
29/39 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eikö toi joutunu perhekotiin omien perseilyiden tkia? Ja sit valittaa rankasta nuoruudesta..

Niinhän se sanoi. Autovarkauksia, pahoinpitelyjä jne.. 

Oon toi jolle kommentoit ja mä en muistanut katsoa vain elämää. Mut lehtiä lukenut :) En kyllä itse tekisi numeroa 'rankasta nuoruudesta' noista koska on olemassa ihan liikaa nuoria jotka syntyy köyhiin alkoholistiperheisiin jossa koko lapsuus ja nuoruus on rankkaa ilman omia perseilyitä

Vierailija
30/39 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta ja saksalainen välivalta varsinkin on tabu. Siitäkin huolimatta että että se on valitettavan yleistä.

Kuten myös uhrin syyllistäminen. Yhä edelleen 2016 luvulla.

Vierailija
31/39 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin suomalaista mentaliteettia: Joku kertoo avoimesti menneisyydessään tapahtuneista asiosta=valittaa rankasta nuoruudesta, jotka oli ihan omaa syytäkin.

Eikö teistä mammat ihmiset oikeasti saisi puhua omista kokemuksistaan ja elämäntapahtumistaan? Tyyliin minäpä en nyt ikinä kerro mitään alkkis isästä, nuoruuden kipukohdista yms. ettei kukaan vaan luule että kerään sääliä. 

Vierailija
32/39 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivalta ja saksalainen välivalta varsinkin on tabu. Siitäkin huolimatta että että se on valitettavan yleistä.

Kuten myös uhrin syyllistäminen. Yhä edelleen 2016 luvulla.

Heh. Saksalainen välivalta = seksuaalinen väkivalta

Vierailija
33/39 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avautuiko Keekkikin omista jengihölmöilystään aikoinaan?

Vierailija
34/39 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, vaan sitä että ne, jotka eivät pidä ääntä itsestään, saattavat olla yksilöinä henkisesti poikkeuksellisen vahvoja ja että hiljaistenkin ihmisten taakse saattaa kätkeytyä kyyneliä herättäviä tarinoita. Se ei ole pois Gabrielilta, joten voit ottaa rauhallisesti.

Ei pitäisi olla kyllä niiltä hiljaisiltakaan millään lailla pois, jos Gabrielin asiat koskettavat katsojia. Ja mikä tarkoitus tällä aloituksella oli, jos ei yritys "ottaa pois" Gabrielilta.

Vierailija
35/39 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi verrata kellä on rankempaa kuin toisella. Jokaisella on oma tarinansa ja kaikki kokee asiat erilailla.. Itsellänikin on teininä tapahtunut vailla mitä mutta en minä halua verrata sitä toisten ihmisten kanssa.

Vierailija
36/39 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä taitavat olla sitä samaa koulukuntaa, joiden mielestä suurin osa huostaanotoistakin on ihan turhia ja pelkkää kiusantekoa.

Vierailija
37/39 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se on sinulta pois, jos MG kertoo omasta elämästään avoimesti? Tai ehkä ei edes avoimesti, luulen että vain joitain paloja. Jotka tulisivat muutenkin julkisuuteen. Jollain on varmasti ollut rankempaakin, mutta mitä sitten? Onko tässä taustalla suomalainen kulttuuri? Pitää vaieta omista kokemuksista ja tunteista? Minun mielestäni molemmat tavat ovat ihan yhtä oikeita, puhua tai vaieta. Mikä sopii kenellekin.

Se että MG on itse rötöstellyt, ei tee asiaa vähäpätöisemmäksi. Nuoret miehet oireilevat useimmiten käytöshäiriöillä. Tytöille tyypillisempä on sisäänpäin kääntynyt ahdistuneisuus. Luulen että MG:n taustalla on vahvasti myös suvun traumat ja hän itse lienee kokenut fyysistä väkivaltaa.

Älä vähättele tai tuomitse, kun et ole hänen kengissä askeltakaan kulkenut.

Kuulun itse niihin, jotka vaikenevat taustastaan. Mutta minusta on hyvä, että jotkut uskaltavat tässä kulttuurissa puhua ja avautua kokemistaan vaikeista asioista.

Vierailija
38/39 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, ei hänen taustansa kovin pahalta vaikuta mutta samaan hengen vetoon pakko todeta että traumaattiset kokemukset on mun mielestä subjektiivisia. Joku todella rankkoihin ympyröihin syntynyt saattaa selättää suuria ongelmia ilman suurempia traumoja kun taas hyvään ja rakastavaan kotiin syntyneen traumat saattaa meistä monesta tuntua pieniltä. Kaikki me synnytään erilaisiin olosuhteisiin ja se on meille se "normaali" olotila. Kenenkään traumoja ei siis pidä mielestäni vähätellä, kaikki riippuu siitä minkä tähtien alla satutaan syntymään.

Vierailija
39/39 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli rankka lapsuus alkoholistiperheessä, pahoinpitelyä, seksuaalista hyväksikäyttöä, välinpitämättömyyttä. Koulussakin oli paskaisissa (yritin itse siinä homeisessa mökissä pestä) ja rikkinäisissä vaatteissa, aina nälkäisenä ja arkana, tietysti jouduin muiden hampaisiin. Jne jne. Harvoin puhun lapsuudestani. 

Tulee mieleen pätkä Jari Tervon Poliisin pojasta, jossa tuleva pankkiryöstö uhkaa tyrehtyä typerään autovarkauteen (varastettiin siskon auto pakoautoksi):

-Ei kai teillä  (siellä Ruandassa) näin typerästi asioita hoidella?

-En varastanut siskon autoa. ----- Miksi en?

Eli toiset typerehtii ja toiset ei. Kliseisesti pojat tuntuu purkavan herkemmin ympäristöön vihansa, tytöt patoavat sisäänsä. Kyllä, olen sairastanut anoreksian ja viillellyt itseäni. Joskus on käynyt mielessä, että miksi en näyttänyt vihaani - ehkä se ei vieläkään ole tytöille sallittua. No eipä tullut tyrittyä. Ja minäkin selvisin, nyt ei vaivaa mikään. Ei edes toisten tuomitsemiskipeys tai kateus. Nykyoikeistolaiset kadehtii tosiaan jopa heikompiosaisia. Kun huomio on heistä pois, ihan kaikki on heiltä pois. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä