Ei tuo Mikael Gabrielin nuoruus mitenkään erityisen rankalta vaikuta.
Itselläni on ollut väkivaltainen alkoholisti-isä, veli ja ukki kuolivat vuoden sisään ja minua syrjittiin koulussa. Ei jäänyt traumoja.
Kommentit (39)
Monilla on kovemmat lähtökohdat, mutta he eivät retostele niillä, vaan pitävät turpansa kiinni ja kulkevat kaulukset pystyssä huomaamattomasti. Ja heitä ei kukaan muista.
Ei kai tuo mikään kilpailu ole, kenellä rankempaa? Ei sulla ole käsitystäkään jonkun toisen elämästä, vain omastasi, joten vertailu on turhaa.
Ei sitä voi vähätellä kenenkään elämän rankkuutta. Ei varmasti kauheen hyvin menny jos mietti itsaria usein. Lisäksi ihmiset on niin erilaisia. Jotkut selviää ilman traumoja vaikeistakin jutuista ja jotkut ei.
Mä kärsin hengellistä ja fyysistä väkivaltaa sekä vanhempien että sisarusten taholta lestadiolaisperheessä.
Koulussa kiusattiin itsemurhan partaalle.
Itse olen ponnistanut pinnalle.
Itse en ole ainoatakaan ongelmaa rähinöinnilläni aiheuttanut.
Niin eikö toi joutunu perhekotiin omien perseilyiden tkia? Ja sit valittaa rankasta nuoruudesta..
On ihan varmasti ollut rankkaa. Ja niin on teillä ja monilla muillakin. Jo pelkästään elo lastenkodissa on normista poikkeavaa ja rajoittavaa. Sitä ei voi edes kuvitella. Varmasti tarpeeseen aika usein. Ei saisi vähätellä.
Vierailija kirjoitti:
Niin eikö toi joutunu perhekotiin omien perseilyiden tkia? Ja sit valittaa rankasta nuoruudesta..
Niinhän se sanoi. Autovarkauksia, pahoinpitelyjä jne..
Meinaatte sitten, että tyyppi, jolla on kaikki ihan kunnossa, yhtäkkiä alkaa varastelemaan autoja ja pahoinpitelemään sun muuta. Ja haluaa tappaa itsensä.
aa, tätä ne kaikki fbvainelämääkamut nyt hehkuttaa :O
Minua ei ole kukaan varsinaisesti pahoinpidellyt eikä minua ole käytetty seksuaalisesti hyväksi enkä ole joutunut nälkääkään näkemään, mutta en silti sanoisi että lapsuuteni on ollut helppo. Eri ihmiset on erilaisia ja kokevat myös asiat eri tavoin. Toki jotkut ovat jo syntyessään niin pystyynkuolleita ettei mikään tunnu miltään. Minulle oli hyvin rankkaa katsoa vierestä parin perheenjäsenen mielenterveysongelmia. Se jätti pysyviä ongelmia ihmissuhteisiin ja olen joutunut tätä terapiassa käymään läpi. Joku muu olisi tästä varmaan täysin voittajana selvinnyt. Ja sitten taas joku muu olisi voinut romahtaa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että harvoinpa he joilla on kaikki hyvin rupeavat rettelöimään, kapinoimaan ja muuta vastaavaa?
Niin se vaan vain elämää muuttaa käsityksiä. Miklustakin tullut heittämällä symppis ja mammojen suosikki.
On sulle ilmeisesti jäänyt sen verran traumoja, että aito myötätunto on vaikeaa ja itseltä pois.
Eiköhän nuo MG:n "omat perseilytkin" oo oireilua jostain rankoista kokemuksista, ei kukaan nuori varmaan omasta tahdosta ja huvikseen itseään semmoseen jamaan aja. Mut eiku av-mammojen mielestä ite hankkiutu nuorisokotiin ja pilas elämänsä, ei sillä oo voinu olla hankalaa oikeesti!1
Eipä vissiin viitsi ihan kaikkea kertoa teeveessä! Huumekuviot ja muut on aika rankkaa settiä. Älykääpiö.
Sanoihan se että ruumillisesti on kuritettu ja paljon.
Ja mistä me voidatan tietää miten arkaluontoisia asioita on voinut kokea, tuskin haluaa niistä telkkarissa avautua.
Itselläni ainakin raiskaus kuuluu niihin asioihin mistä en kenellekään puhu. Ihan lähimmät vain tietää.
Vierailija kirjoitti:
Kiva juttu, että ei jäänyt traumoja. Onko tämä jokin kisa, että kenellä oli paskin lapsuus? Vai jotain suomimarttyyrijuttuja?
Ja taas syyllistetään kiusattuja AINA AINA AINA VAAN!!!
Ja minä en suostu kuuntelemaan enää mitään marttyyriksi haukkumisia kiusattuja kohtaan, koska olen ihan täysin 100% sitä mieltä, että vika on AINA!!! kiusaajassa.
Jos joku väittää muuta, niin sitten minä olen kuningas.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nuo MG:n "omat perseilytkin" oo oireilua jostain rankoista kokemuksista, ei kukaan nuori varmaan omasta tahdosta ja huvikseen itseään semmoseen jamaan aja. Mut eiku av-mammojen mielestä ite hankkiutu nuorisokotiin ja pilas elämänsä, ei sillä oo voinu olla hankalaa oikeesti!1
Pointti oli kai se, että monilla on juuri ihan kammottava tausta, mutta silti he hallitsevat itsensä ja elävät nuoruutensa aiheuttamatta vahinkoa muille. Näille tyypeille pitää sitä hattua nostaa, koska he harvemmin kertovat mitä heille on tapahtunut eikä kukaan osaa arvostaa heitä siitä syystä. Oletko koskaan miettinyt, minkälainen sen hiljaisen työkaverin elämä on ollut?
Kiva juttu, että ei jäänyt traumoja. Onko tämä jokin kisa, että kenellä oli paskin lapsuus? Vai jotain suomimarttyyrijuttuja?